Indlæg af fallen

    Lyder altså lidt som et virtuelt hukommelses problem.. (Windows swapsize) .. Er den fixed til 4096mb? (det skal den hvis du har 2gb ram..)


    Hvad kan belaste din databus til harddisken?


    Det faktisk en fed case.. hehe



    Lyder lidt underligt når det er ddr2 ram.. men prøv og sæt dine ram timings til og køre efter SPD table når du formatere/installere windows xp (når den har installeret færdig sætter du timings manuelt igen) .. Er det forresten et windows xp sp2 medie du installere fra.. du bør have den med sp2 for bedre hardware understøttelse...

    Quote

    Oprindeligt indlæg af SpRoX
    Er det kun når starter eller er det hver gang du skifter map?


    EDIT: fallen, mener kun det er Vista 64bit der kan bruge 4 GB. Det er vist noget med at 32bit ikke kan se mere end 3 GB...


    Lige precis.. Men 3 (3,6gb med supermicro) gb er nu engang nødvændigt med windows vista - 32-bit.. Når vi skal spille battlefield 2..


    bf 2142 skulle være endnu mere ram-krævende...


    Fremtidens gamer-pc til dx10 skal konfigureres med 4gb - uanset om vi kører 32 eller 64 bit.. Det er blot et spørgsmål hvor meget du kan udnytte de forskellige teknologier der er til rådighed.. Intel prøver jo hele tiden og få optimeret deres hjælpe tools så vi kan få bedre ydelse.. men det kræves altså man jævnligt følger med i hvad Intel har gang i.. (jeg gør det ikke selv, da det noget der tager tid) ....


    (En mulighed i Windows xp på systemer med over 2gb ram er og sætte /3GB switchen i boot.ini for bootloaderen, hvilket gør det muligt for programmer og allokere mere hukommelse end normalt...) (virker bedst (eller kun?!?) med SP2)

    Forresten skal du have 4gb ram til (32-bit) vista for at køre bf2 ordentligt.. (versus windows xp = 2gb for at køre bf2 ORDENTLIGT)


    Hygge..

    Hej,


    Det lyder som om du har et program liggende i din startup (whereever) som tager tid og initialisere under opstart..


    Spyware/Malware har en uheldig tendens til og ligge og genere og æde fps..


    Du skulle tage og overveje en grundig gennemgang af de services og programmer du kører når du starter windows .. Det er formentlig årsagen.. Men desvære er det ikke så nemt og tweake/optimere sin program-start.. Det kræver man ved hvad man laver.. Men der ligger en del artikler på nettet om det samme...


    Alternativt kunne du jo skifte tilbage til Windows XP Pro :D


    heh

    Quote

    Oprindeligt indlæg af xenon


    det er svært at sige - jeg har også tænkt over hvorvidt det var en hardware feature eller en software (driver) .... jeg har ikke læst noget der antyder at det skylle være en software løsning, så jeg tror indtil videre at det er en hw løsning - altså en række motherboards der kan give hybrid SLI-featuren



    Baserer mine "gæt" på de nye "vidunderlige" features i dx10 som bl.a. skulle gøre det muligt for nvidia og implementere hybrid sli...


    Samtidig har jeg ikke de store forventninger til hybrid sli idet man helst vil have en ultra version af g80 chippen og på den måde har du ikke nogen reel merydelse hvis du også har et gf7... Selvfølgelig med gt vers. og desl. vil det være noget andet.. Der er det cool nok..

    Hmm..


    Har kun læst Nvidia's info ang. hybrid-sli .. hurtigt


    MEN, jeg fik indtrykket at hybrid-sli kan køre på nuværende mobo's, blot der er dx10 understøttelse i os'et.. Hvorfor føler jeg mig langt ved siden af?!? heh

    Quote

    Oprindeligt indlæg af hot_fifty


    presler er dual coren i 65nm uden HT. Jeg elsker HT dengang jeg havde cedarmill. Den gik 5Ghz på god luft



    --------


    Det kan jeg da godt se når du siger det.. cedarmill er 65 nanometer udgaven af prescott..


    Grunden til jeg tænker pressler er fordi den blev lanceret umiddelbart efter cedarmill (som jeg ser tidslinien).


    Kan forstå springet i nanometer gør en betydelig forskel for varmeudviklingen på fornævnte.. Kommer til og tænke på northwood gående mod prescott.. det var en undtagelse.. heh



    ---
    5GHz, hmm..... Måske med Papst?


    cedar mill er så vidt jeg husker 65 nanometer, af en eller anden grund tænker jeg pressler, hvordan kan det være??!?!?


    Fulgte ikke helt så meget med under de lanceringer, vi havde jo hovedet helt andre steder.. heh

    I har ret med kølingen.. Lad mig lige tænde for den.. Så må jeg se hvad jeg kan finde på efterfølgende.. 10 GHz, var ikke lige det jeg havde i tankerne.. heh


    Og jaja, skal nok høre efter og købe en c2d, men ikke lige nu..


    Har før moret mig med EE modellerne, må lige se lidt MTx86 og CPU-z..


    Jeg ville gerne se en nogenlunde fsb...

    jaja, har så i dag modtaget Asus Blitz Extreme (ddr3) ROG.. (mobo)


    Ser da meget nice ud.. Fedt Asus har vedlagt S.T.A.L.K.E.R så man har noget og spille.. skal se det i weekenden.. heh


    På mandag burde jeg modtage OCZ DDR3 10666 - platinum 2x1gb..


    Så nu sker der måske snart noget....

    Vi kommer da bare videre:)


    I dag har jeg modtaget PSU'en til projektet..


    OCZ ProXStream Power Supply 1kw:


    EDBpriser Link: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=313037


    OCZ Link: http://www.ocztechnology.com/p…z_proxstream_power_supply


    ..
    Jeg satte en clips i psu'en og startede den op.. Ja, den larmer.. Men det er jo og forvente når man har noget på 1kw.. Må sige jeg er positiv for støjforholdet.. Troede den ville larme mere..


    Til sammenligning på støj (uden det er reelt, da effekten er forskellig) har jeg f.eks. følgende psu'er:
    OCZ PowerStream Power Supply 600W EU (Original)
    Corsair 620W PSU (dette er jo en seasonic i forklædning:)
    SeaSonic 500W


    Tjae, jeg tror ikke støjen betyder så meget, når vi benytter de nye g80 chips fra nvidia... Det må vi jo så se..


    I morgen burde jeg modtage flere komponenter:)

    Hejsa,


    Jeg har fået fingre i en lidt ældre sag af en CPU.


    Jeg tænkte vi skulle prøve og "vold-clocke" cpu'en som forsøgsprojekt, i det CPU'en ikke indgår i mit normale it-miljø.


    Jeg har kigget mig rundt efter et godt motherboard, der kan overclocke smithfield kernen.


    X-Bit review, Link: http://www.xbitlabs.com/articl…isplay/pentium-840_2.html


    Processor info, Link: http://www.directdial.com/BX80551PGH3200F.html


    ----------


    Er der nogen som kan finde ud af om, Intels nye chipset P35 Express understøtter smithfield kernen - Så vidt jeg husker står der på intel's site den ikke er understøttet. MEN kigger man på f.eks. et af Asus "nye" motherboards: Blitz Extreme ~ Edbpriser Link: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=388379 ,
    Så ser det næsten ud som om det er understøttet, lidt forvirrende alligevel...


    Ide'en var bare, og prøve og overclocke en ældre generation cpu med DDR3 ram, da det måske kan hæve fsb'en yderligere...


    Men strander smithfield CPU'en på DDR3 eller hvad? :))

    Ok... Nu har jeg da rettet billedet der linkede til min pc...


    Er kommet i tanke om jeg skal uploade billedet til internettet og linke derfra...


    Men, jeg har da også naturligvis glemt hvor jeg uploader.. Det betyder ikke noget..


    Jeg har vedhæftet billedet i stedet......

    Jeg syntes der mangler en Amiga tråd her på tweak..


    Ja, amiga.dk lever og har det fint.. Men hvad har det med sagen og gøre?


    Der skal være plads til en 'veninde' mere..


    Nå, som i måske har gættet, laver vi en lille eftersøgning på en komplet Amiga 2000HD med denne lille tråd..


    Men jeg syntes >vi< skal lade tråden være åben for al relevant Amiga snak: SW / HW


    Håber der kan findes forståelse for dette, især hos tweak folkene?!?


    Anyway, jeg skriver senere om Catweasel 4 kortet da jeg tænkte det kunne være relevant.


    fallen


    Most Wanted!