internet opkobling slået fejl?

  • hey


    jeg har et problem, har købt en ny bærbar her for en måned siden.
    Zepto's Znote 6625WD med vista hvis det skulle have nogen betydning.
    har både trådløst netværk og kabel netværk (eller hvad det nu hedder) .
    her forleden kom jeg så til at deaktivere min kabel netværks forbindelse
    og nu når jeg sætter stikket i reagerer den slet ikke. Den finder slet ikke netværket.


    hvad kan der være galt? og hvad kan jeg gøre?


    på for hånd tak for hjælpen
    Snoby

  • problemet er løst


    har dog et andet spørgsmål


    vi har en forbindelse på x antal upload og x antal download, hvor vi kan være 2 på
    af gangen.


    kan man gøre så man kan have 3 stik siddende i switchen ( kun være 2 online vel og mærket )
    men så den bare kan skifte rundt mellem forbindelserne uden at de påvirker hinanden.


    ville være dejligt så man kunne slippe for at løbe og skifte stik hele tiden


    mvh
    Snoby

  • Køb en router med switch, så kan i alle være på samtidigt (og det koster ikke mange 100 kroner).


    Du kan ikke gøre som du foreslog, idet kun 2 af computerne vil få en IP af udbyderen - det kan da omgås, men en router er klart at foretrække.


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af snoby
    hmm jeg kan ikke løse problemet hvis jeg har en switch og en router?
    skal switchen være indbygget i routeren?



    -snoby-


    Men hvorfor vil du have begge dele når switchen automatisk følger med routeren?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af snoby
    fordi vi lige nu har en switch og en router hver for sig


    Det har ikke noget at sige om switchen er indbygget i routeren eller ej, så længe routeren sidder før switchen.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zulu


    Det har ikke noget at sige om switchen er indbygget i routeren eller ej, så længe routeren sidder før switchen.


    njae, medmindre de bare ikke vil arbejde sammen, det er set et par gange før....uden nogen logisk årsag.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af snoby
    en speedstream


    Det er ikke en router. Det er et modem. Det er derfor I ikke kan have flere en 2 PC'er på nettet samtidig, da I tilsyneladende kun har to eksterne (WAN) IP'er.


    Hvis I vil have flere PC'er på samtidig skal I have fat i en router. Fx en Linksys WRT54GL.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af snoby
    en speedstream


    Hvilken model? ;)


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Zulu


    Det er ikke en router. Det er et modem. Det er derfor I ikke kan have flere en 2 PC'er på nettet samtidig, da I tilsyneladende kun har to eksterne (WAN) IP'er.


    Hvis I vil have flere PC'er på samtidig skal I have fat i en router. Fx en Linksys WRT54GL.


    SpeedStream laver skam masser af routere. Det ved jeg fordi jeg til dagligt sælger dem. Bl.a. Speedstream 5880 og 5883.


  • Det tænkte jeg ikke lige på. Men ud fra hans problemer lyder det nu mest som om han bare har et SpeedStream modem, som dem TDC bruger.