Godt 37'' LCD-TV, men hvilket..?

  • hej gutter
    Er der nogen som kan anbefale et godt 32'' LCD-TV. Har kigget lidt på hifipriser.dk, men det hjalp mig ik så meget. Den skal have 1080i og 720i, eller hvad det på hedder, i hvert fald skal den den store og mellem størrelse HD. Den skal ogås have Digital TV-tuner og osv.....
    Max. pris er 8000kr...


    mvh
    Seganer

  • Skal lige høre hvad du vil bruge den digitale tuner til?
    De digitale tunere der er i lcd-skærme idag er dvb-t og denne kan KUN bruges sammen med stueantenne til at modtage dr, dr2, tv2 digitalt.
    Det bedste råd er at tage ud at kigge på skærme (sørg for at se antennefjernsyn og ikke kun dvd på det, sa kvaliteten er noget dårligere)
    Nogle af de mærker der anbefales mest er Samsung og phillips, jeg har selv købt et phillips 37" til 8k og er ovenud tilfreds :D

    cpu : E6850 3.0ghz
    mb: Asus p5k-e wifi
    gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
    ram: 2*2gb corsair extreme
    psu: chill innovation 510w
    mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
    cod4 nick: #DD|RAZOR

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Seganer
    . Den skal have 1080i og 720i, eller hvad det på hedder, i hvert fald skal den den store og mellem størrelse HD.


    Mener du ikke 1080p og 720p ?. Hvis du skal have FullHD skal du have en skærm der understøtter 1080P (progressiv).

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Seganer
    flere anbefalinger..?


    Jamen skal det være 1080p? Eller kan du klare dig med 1080i?

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Problemet er at de fleste 32" skærme kun understøtter 1080i . Hvis du skal have FullHD, som fuldt ud kan udnytte f.eks. Playstation 3 og Bluerays gode billede, så skal du op i en 37" skærm eller derover. Der begynder udvalget af FullHD at blive noget større.
    FullHD skærme af udemærket kvalitet starter i 10k kr. klassen.
    Er selv vild med samsung

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Seganer
    hvad er forskellen på 1080i og 1080p..?


    http://en.wikipedia.org/wiki/High-definition_television


    Vær opmærksom på at bare fordi et TV kan modtage et signal på 1080p er det ikke ensbetydende med at det kan vise det fulde billede uden at skalere det. At vise et 1080p billede uskaleret kræver jo logisk nok at TV'et har en opløsning på 1920x1080, og det er der mig bekendt ikke nogle 32" LCD TV, der har.


    En anden ting - og klart den vigtigste når det gælder indkøb af et nyt TV - er selve billedekvaliteten. Den har som sådant intet med opløsningen at gøre og du kan ikke aflæse hvor godt et billede et givent TV har ud fra des specs - så tag ud og kik på nogle forskellige TV. Husk at det er dine øjne, der skal være tilfredse med det de ser...

  • uden at vide noget om dem så ville jeg kigge lidt på Sharp, de er kommet med 100hz 4-6ms, jeg mener det er elgiganten der har dem

    cpu : E6850 3.0ghz
    mb: Asus p5k-e wifi
    gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
    ram: 2*2gb corsair extreme
    psu: chill innovation 510w
    mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
    cod4 nick: #DD|RAZOR

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Johnny
    uden at vide noget om dem så ville jeg kigge lidt på Sharp, de er kommet med 100hz 4-6ms, jeg mener det er elgiganten der har dem


    stoppede jo selv hos Sharp for nogle måneder siden og der så jeg deres "nye" tv med Generation 8 paneler og både analogt og digitalt stod de rigtig fedt ;)

  • Why the f*ck går man egentlig så meget op i om TV'et understøtter HDTV eller ikke?


    Vi kommer jo alligevel ikke til at se lortet før, well, 2010 eller noget deromkring. Og så skal man vel have ny TV igen....


    sorry for ot

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Huba_99
    Why the f*ck går man egentlig så meget op i om TV'et understøtter HDTV eller ikke?


    Vi kommer jo alligevel ikke til at se lortet før, well, 2010 eller noget deromkring. Og så skal man vel have ny TV igen....


    sorry for ot


    hvis man overvejer det til pc tilslutning har det self stor betydning.... desuden kan man jo købe hd dvd'er og blu ray skiver der jo har film i 1080p - så der er skam mange grunde

  • På 32" er 1080p irrelevant menmindre du sidder 1mm fra skærmen... Undskyld det grove udtryk, men det er ikke nødvendigt...


    Prøv og brug guiden på flatpanels.dk den siger du skal sidde maks. 1.3M væk hvis du har 1920x1080 og maks. 1.8M hvis du har 1366x768 hvis du skal kunne skelne pixelsne...


    Derudover bliver der fokuseret alt for meget på specifikationerne, man kan ikke bruge dem til noget som helst (bortset fra ting som opløsning som ligger fast etc. )


    Og til sidst så er det klart at foretrækker at tage ud og se det i "real life"...