simpelt program til at optage og analysere lyd. Nogle bud ?

  • Jeg har tit fået at vide at jeg snorker meget. Nu kunne jeg godt tænke mig at undersøge hvor meget og hvor højt.


    Derfor skal jeg bruge et program, der kan optage lydfiler af lang varighed. Det kan windows sound recorder sikkert fint.


    Men jeg gider ikke lytte en otte timers lydfil igennem for at finde ud af hvornår der er lyd på,
    så programmet skal kunne visualisere lydfilen i en slags "graf" så jeg kan se hvornår der sker noget.


    Jeg har søgt på nettet og et par freewaresites og der er jo lydprogrammer i tonsvis, de fleste m.h.p. MP3 og mobiltelefoner.


    Og så er der dyre komplicerede programmer, der kan mere end jeg kan finde ud af at bruge.


    Derfor vil jeg høre om der er nogen af jer der har erfaringer med lyd på computer, der kan anbefale noget.


    Helst freeware og simpelt nok til at man kan bruge det uden at vide en masse om lyd.


    På forhånd tak. Humpeligimp

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Humpeligimp
    Aha ! :ohmy:


    Men hvis 1243 Hz er det "højeste " man snorker. Betyder det så at man kan nøjes med den laveste
    "default sample rate" på 8000 hz?


    I princippet ja.
    Din samplingsfrekvens skal bare minimum være dobbelt så høj som den højeste frekvens du ønsker at kunne optage - jf Nyqvist...

  • Tak for info.


    Optog mig så for første gang i nat. Der er godt nok drøn på. Og mindst fire af de otte timer.
    (Det hjælper nok heller ikke at jeg er forkølet).


    Men programmet var lige i øjet. :9xo
    Det er fedt med open-source. Gratis software der kan det man skal bruge.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Humpeligimp
    Tak for info.


    Optog mig så for første gang i nat. Der er godt nok drøn på. Og mindst fire af de otte timer.
    (Det hjælper nok heller ikke at jeg er forkølet).


    Men programmet var lige i øjet. :9xo
    Det er fedt med open-source. Gratis software der kan det man skal bruge.


    Super!


    Fandt du så ud af hvilken frekvenser du snorker med?


    Det kunne være man selv skulle prøve det en dag... ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zulu
    Super!


    Fandt du så ud af hvilken frekvenser du snorker med?


    Det kunne være man selv skulle prøve det en dag... ;)


    Nej, frekvensen har jeg ikke fået exploreret i. Det var mere hvor meget jeg snorkede.
    Og om jeg holdt nogen pauser i vejrtrækningen (søvnapnø).