program til at tegne modstande....

  • hej jeg leder efter et program hvor jeg kan tegne modstande, voltmeter, ampheremeter og andet ind i et kredsløb og derefter kopier det over i word.


    m.v.h Daller

    ASUS P5AD2-E Premium
    P4 640 3.2 GHz * ZALMAN CNPS 7700-Cu
    Samsung 2 x 512 MB DDR2 PC4200
    HIS Excalibur X800XL IceQ II Turbo 256 MB GDDR3
    1xWD Raptor 74GB * 2x200GB Maxtor
    Cooler Master CM Stacker * NorthQ Super Silent 400watt

  • http://www.cadsoft.de/


    Dette program brugte jeg til at tegne print da jeg gik på HTX det er let at bruge og fungere fint... ved dog ikk det med at kopirer.. vi tog bare et screenprint og kopirede ind i rapporterne..


    MVH Kenneth.. :D

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Et lille tip: hvis du vil udregne hvor mange ohm en modstand er på så kan du bruge dette lille program:


    ColourCode


    Fundet på EMU.dk : Afsnit om modstande


    Man vælger ganske simpelt bare hvilke farver båndende på modstanden har og så kan programmet fortælle hvor mange ohm den er på. :9xo


    Ved godt det ikke er det du spørger efter, men siden der er kommet et svar så ville jeg da lige smække det tip op da det kan være meget nyttigt :)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Hehe jeg har også gået på htx... Vi brugte det fantastiske program................. mspaint :D
    Vi lavede bare de forskellige komponenter en gang og lavede skabelonen skrivebeskyttet... Så kunne man bare kopiere over, rotere som man havde lyst til og sætte værdier på... Det var den nemmeste løsning synes jeg... Og ja det store arbejde er der kun en enkelt gang... Næste gang du skal bruge det er det jo lige til at gå til ;)

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

  • Hehe alle de programmer i linker til er til at tegne diagrammer og printudlæg med... Tror ikke det er det han mener?? Jeg har da i hvert fald aldrig tegnet et voltmeter i et diagram..?! Så hedder det vel bare en forsøgs opstilling??


    Men hvis det er rigtige diagrammer og printudlæg du vil lave er Eagle rimelig godt og gratis :D
    Jeg brugte selv et andet program som jeg selvfølgelig ikke kan huske navnet på nu.. Men det var i hvert fald ikke gratis, for vi skulle bruge sådan nogle USB-keys for at få adgang til den fulde version af programmet....

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

    Rettet en gang, sidst af xdream ().

  • Sååh... de kan da under alle omstændigheder bruges til at tegne med :)
    I crocodile-clips kan man indsætte symboler for voltmeter og mange andre målinger, og i Eagle kan man jo bare tegne sit eget komponent for sådan et (og det kan man nok også i Orcad).