Vista directX?

• Hej alle Tweakers,

Jeg har et spørgsmål til jer.

Jeg har lige anskaffet mig en masse nyt grej + vista og fik det hele op og køre igår.

Mit spørgsmål er hvordan virker directx i vista? skal man have både 9 og 10 for at spille eller er 10 nok?

For når jeg prøver at starter spil uden at have installeret directx kan de selvfølgelig ikke starte og directx 10 er ikke til at finde nogen steder på nettet...

Er meget forvirret og håber en af jer kan opklare eller infor mere mig lidt :)

Mvh. Den forvirret nye bruger af vista

• Når du installere et spil så er der for det meste Dx9 med eller DX10 og det er så men ikke så svært at installere :D

Men du behøves ikke at installere DX9 hvis du bruger DX10, bare brug google til at finde det...

• Hvis du kan finde et link til download af directx10 hvor der står at det er directx 10 og ikke bare end time user eller 9.0c, så post det endelig - jeg kan ikke finde det nogen steder.

Der er absolute ingen steder der står Directx10 download

Kan det passe at det er kaldt Direct3D 10?

• Er det ikke installeret som standard? Det blev det i hvert fald både da jeg prøvede på min stationære, og er det også på min bærbar.

Ellers burde det vel være tilgængeligt via windows update (som en valgfri installation).

Originally posted by Simon Jensen
    Er det ikke installeret som standard? Det blev det i hvert fald både da jeg prøvede på min stationære, og er det også på min bærbar.

Ellers burde det vel være tilgængeligt via windows update (som en valgfri installation).

Kan han jo finde ud af om han har Dx10 burde 3dmark kunne se, eller også så prøv at kører en af nvidia demo'erne fra http://www.nzone.com som bruger DX10 der skulle DX10 meget gerne følge med...

Originally posted by Simon Jensen
    jaeh, eller DXdiag i system32

Ved ikke om det virker hos jer andre, men gør det ikke hos mig dxdiag siger jeg har DX10 men jeg har kun DX9...

• Hmm jeg har aldrig rørt nogen installations filer der hedder noget med DirectX 10 eller noget tror det ligger under windows update. Det skulle gerne være installeret. Du kan jo prøve at spille et Direct X 10 spil, hvis du ikke har et spil med DirectX 10 så behøver du det jo heller ikke ;)

i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe