Xbox Chip?

  • hej, jeg står og skal have mig en chip til min Xbox men ved ikke helt hvad jeg skal købe. Kan det betale sig at købe en Xecuter 3 frem for en Xchanger 2.5 fra http://www.chip-kolding.dk, XenoFX fra http://www.mm-konsol.dk?


    nogen der kan hjælpe mig lidt?


    Det den skal kunne er at få en stor harddisk i og understøtte 500GB disk, men det mener jeg alle gør efterhånden.
    Og jeg vil kunne køre XBMC, se DVD film på, spille og copiere Backup spil fra drev, og harddisken. Den skal selvfølgelig også have FTP adgang, go det er vist det..


    Kan i hjælpe mig lidt?


    På Forhånd Tak

  • Jeg kan ihvertfald anbefalde xecuter og xbmc.. det fungere suverent.. ved dog ikk3 hvor stor handdisk den understøtter.. det vist nogle med der er lister på nettet der viser hvike HDD's der kan bruges til hvilke chips, for det er ikke alle harddiske der kan bruges.. :)


    //Out - EcoPa

  • Quote

    Originally posted by EcoPa
    Jeg kan ihvertfald anbefalde xecuter og xbmc.. det fungere suverent.. ved dog ikk3 hvor stor handdisk den understøtter.. det vist nogle med der er lister på nettet der viser hvike HDD's der kan bruges til hvilke chips, for det er ikke alle harddiske der kan bruges.. :)


    //Out - EcoPa


    det er bare det om det kan betale sig at gi 699kr for en Xecuter 3 eller man bare skal købe en X-Change 2.5 / XenoFX til de 200kr..

  • Jeg bruger den her:


    http://konsol-chips.dk/product.asp?product=62&sub=1


    og har brugt den længe - jeg var selv ude ved forhandleren og hente den, og det er meget simpelt at sætte den i.


    Jeg kan ikke anbefale andre da den her er billig og let at håndtere :).
    Desuden følger der en idiot sikker manual med.


    Jeg ved ikke om du kender noget til softwaren der skal ligges på boxen, men får du problemer så smid mig en mail.
    Ellers kan jeg anbefale at smide slayer på, det virker bare og der er alt det i du kan ønske, og det er skide let at bruge :).


    Tråden om softwaren: http://forums.xbox-scene.com/index.php?act=st&f=16&t=117478
    Officielle side: http://slayer.xbox-scene.com/
    Torrent: http://thepiratebay.org/tor/3550032/Slayers_Evox_2.7_FINAL
    Guide: http://slayer.xbox-scene.com/m…o-Installer_v2.7FINAL.pdf


    Nu burde du ihvertfald have softwaren i orden, det er hvad jeg må hjælpe dig med.


    Det du mangler er at smide en BIOS på en dvdskive (husk, det er bedst at gøre for boxens drev er super åndsvagt). Men da jeg ikke må hverken referere til navn eller placering af bios, så må du selv søge lidt, men det er der, mange steder.


    Have fun :)


  • Hej, mange tak for alt info, jeg har nu bestemt mig at købe X-Changer 2.5 fra Chip-Kolding og selv smide den i samt ny harddisk, og der er også en idiot sikker manual med til. Det ligner meget samme slagt installation som den du har..
    Det eneste problem er bare jeg skal have fundet ud af hvordan jeg fixer en stor harddisk til xboxen, jeg syntes ikke jeg kan finde noget som der gør det hele selv. Jeg gider ikke sidde og redigere i hele xboxen for det.. Ellers får jeg en af mine venner til det som har lavet nok 10 Xboxe med chip og harddisk.. Han er riemlig leet, og han ved precis hvad der skal bruges af froskkelige programmer osv..

  • okay =)


    Er der ingen der kan forklare mig lidt om installationen af Xbox HD?
    Jeg har fundet noget som hedder Slayer EvoX Auto-Installer er der nogen som ved om det er noget værd at bruge til en X-Changer chip ?

  • Køb Xecuter, er bedst..


    Nogle spil kan ikke afspilles hvis man har en HDD over 320gb... så det er også værd at tænke over!


    EvoX er en slags menu.. og det der slayer vidst noget man instalere med?

  • Jeg skiftede selv harddisken i min, og installerede software (slayers evox).. det er lidt nok, det eneste var bare lige at få brændt det ned til en booteble disk der virkede.. skal helst være et dvd+ eller sådan noget hvis det er et af de ældre dreve der sidder i xboxen vist, noget i den stil..


    men med slayers evox, så får de alle de almindelige programmer på en gang.. :)


    //Out - EcoPa

  • UPGRADING XBOX HDD


    FOR EVOLUTIONX v1.8.2594 or higher


    1. What you need :


    * EvolutionX 1.8.2594 or v1.8.2812 dashboard or higher.
    * A modchip/bios with the HDD-swap hack. (All recent EvoX and X-ecuter BIOS's support this feature, but if you have an old mod chip (Xtender, Enigmah-X you won't be able to upgrade your HDD)
    * A new HDD (normal PC IDE drive upto 120gb). NO need to zero(hdprepare) the drive anymore. Just use a new blank drive.
    * A CD-RW/DVD-RW (or anything that reads fine in your xbox).
    * EvoX dashboard installed on your current HD. (see tutorial)
    * Know how EvoX Dashboard works (ftp , transfering files , configuring ini file , ...).



    2. Backup your settings


    Boot your Xbox.
    Under "Systems Utils" , select "Backup". (this is the location of the backup utility if u didn't change the menu structure in the original evox.ini file).
    This should have made a backup of some important settings of your xbox.
    If everything worked fine it made a directory /backup in the C drive of your Xbox HD.



    3. Backup your drives


    Connect with FTP to your Xbox and copy the whole "C" and "E" drive to your PC HD. ("C" is pretty small , the size of "E" depends on what u uploaded there already).
    Make 100% sure you have a FULL backup of the Xbox C & E drive on your PC.
    Also check that in C you have a directory /backup with 5 files in it. If you don't have this it means something went wrong in step 2.



    4. Make a EvoX Install HD disk


    These are the files you need on your Evox Install HD CD :


    * The EvoX XBE file , should in the disk root and called "default.xbe"
    * The "evox.ini" should be changed , open it in notepad.
    Make sure the network settings are set correctly for your home network.
    Under "[Misc]"
    put "UseFDrive" to "Yes"
    Delete everything what's under "[Menu]" it and replace by this :


    Section "Install Menu"
    {
    Item "Install New drive",@210
    Item "Settings",@9
    Item "Reboot",@5
    }


    [Action_10]



    Info "Install HDD - Xbox-Scene"
    Warning "This will format all drives"
    Warning "Make sure you have a backup of C & E"
    Progress "Formatting drives"


    ConfigSector "\backup\disk.bin"
    Format c:
    Format e:
    Format f:
    Format x:
    Format y:
    Format z:


    [Action_11]


    [Action_12]


    Here is an example of an evox.ini file. You might need to change the network settings for your configuration. (use the same network settings as on your EvoX dashboard installed on your original Xbox HD).


    Note : some people might wonder why I don't use the copy feature of evox to restore the C & E drive automaticly. It will work , but there's a small bug in this version of evox 'cause all files copied with the copy function will be 'read only' ... that means you can't delete/rename/overwirte the files.
    So atm , we can't use this method.


    * You should also add the complete /backup directory from the C drive on your Xbox.


    * So , the complete CD should contain :


    default.xbe (the evox dash)
    evox.ini (the evox ini file)
    /backup/bios.bin (from /c/backup on Xbox HD)
    /backup/disk.bin (from /c/backup on Xbox HD)
    /backup/eeprom.bin (from /c/backup on Xbox HD)
    /backup/hddinfo.txt (from /c/backup on Xbox HD)
    /backup/hddkey.bin (from /c/backup on Xbox HD)


    First make a xiso of the disk content (tutorial) , then burn it with PrimoDVD (tutorial) or Nero on media compatible with your xbox (cd-rw/dvd-rw/dvd-r).



    5. Replace HD


    Open your xbox (tutorial) and replace the HD. Make sure your new HD is set to "master" and don't forget to plug-in both the electricity-cable & IDE-cable.


    I strongly suggest to keep your old harddrive untouched... you might need it later if something goes wrong.



    6. Try booting the CD & FTP


    Boot your Xbox (it will give a red light after some secs) and put the Evox Install HD disk in the drive.
    Power off your xbox and restart it (with disk in the drive).
    Evox should boot.
    Now make sure that your network settings (in the evox.ini file) are correct ... try to FTP to your xbox. (if it doesn't work, correct evox.ini and reburn a new evox Install HD disk)
    If EvoX doesn't even boot , it means :


    * you used media your xbox can't read.
    * your evox dashboard isn't called default.xbe
    * you made an error in the evox.ini
    * you didn't make a "xiso" before burning.
    * you didn't burn the "xiso" correctly
    * your modchip doesn't have the HDD-swap feature
    * the disk has no /backup directory with 5files



    7. Format the drives


    If everything above is OK , just select "Install New drive" and then confirm ("Yes").
    The software will now format the drives.
    When finished , it will return the EvoX dashboard.



    8. Transfer C & E


    Now connect with FTP to your xbox. You should see all drivenames.
    Transfer the whole C & E backup u made on your PC to the C & E on your new Xbox HD.
    Remove the disk from your Xbox , and reboot.
    The Xbox should now reboot from your new xbox HD.
    If not , you probably did something wrong while restoring the drives.
    Just boot the Evox Install HD disk and you can FTP to your xbox again and check what might have gone wrong.
    If needed you can always reinstall your old xbox HD.


    9. Change evox.ini on C
    Under "[Misc]"
    put "UseFDrive" to "Yes"
    else you can't use the F drive correctly.


    Det skulle bare være det :)

  • Quote

    Originally posted by Boris
    Tænk, jeg troede det her gik under warez....?


    Tænk - det gjorde du ihvertfald ikke da du skrev den post.


    Alt hvad der er beskrevet er lovligt, der er ingen lov der siger at du ikke må ligge ny software på dit hardware, du mister måske garanti, men du bryder ikke loven. Der er ikke copyright på noget af den software der er lige til at hente og som er beskrevet.


    Den eneste ting der måske kunne være på kanten er den bios der skal ligge på den modchip man smider i xboxen, men den er ikke beskrevet, ej heller er der links til den.


    men anmeld du nu bare tråden, vi kan jo ikke have at vi bryder de utroligt gennemskuelige regler der er på det område ;)...



    :roller:

  • sååådan gutter og gutinder =)
    Jeg har fået installeret min X-Changer 2.5 og min harddisk plus det hele er updateted og opsat som det skal være.. Det er jo pære let =)


    Jeg bruge en eXecuter bios til min chip, og slayer til en frisk installation af min 200GB harddisk hvor der nok kan være en ca 68 spil =)
    Muuums, jeg tror jeg køber mig en 500gb på et tidspunk men ikke før den her er fyldt op af mine backup spil (kopier af org. spil til privatbrug = Lovligt ;)


    tak for alle de gode råd, men skriv da endelig her ind hvis i har nogle gode fif osv.
    Jeg køre XBMC (Xbox Media Center ) Dashboard, det er bare guf =)


    dette er min 4 Xbox, ved ikke hvorfor jeg bliver ved med at sælge dem :S jeg kan ikke undvære møget jo =)


  • Hvis du har installeret hele slayers pakken så smid mig lige en pm, skal lige høre dig om et par ting :)


  • Jeg har ikke anmeldt tråden. Men der er jo ikke kun tale om ny software, da der også skal sættes en chip i.


    Jeg er som sådan ligeglad, med om det er warez eller ej. Jeg undrede mig bare.....

  • Quote

    Originally posted by Boris


    Jeg har ikke anmeldt tråden. Men der er jo ikke kun tale om ny software, da der også skal sættes en chip i.


    Jeg er som sådan ligeglad, med om det er warez eller ej. Jeg undrede mig bare.....


    En chip i uanset hvad konsol det er, er det ikke ulovligt at smække den i, og det samme med at smide en ny bios på det er heller ikke ulovlig..
    Det som er ulovligt er at kopiere og downloade kopi spil, film osv. Men det er der ikke noget om i denne trå.


    Men jeg kan da lige lave en update og sige at jeg er utrolig imponeret over hvor let og ligetil det er at chippe en Xbox.. Der er jo beginners guide til det hele.. guf guf.. =)


    I am happy, happy I am


  • Så må vi jo håbe at din xbox ikke fejler en dag. 33% af dem dør jo trods alt inden for de første 3 år, og der er jo ikke meget garanti efter du har sat en chip i.

  • Quote

    Originally posted by fhqwhgad


    Så må vi jo håbe at din xbox ikke fejler en dag. 33% af dem dør jo trods alt inden for de første 3 år, og der er jo ikke meget garanti efter du har sat en chip i.


    hehe, den han modder er en xbox (1 ) dem der dør så mange af er 360'ern ;) ... hehe

  • Quote

    Originally posted by FlexQ
    hehe, den han modder er en xbox (1 ) dem der dør så mange af er 360'ern ;) ... hehe


    aaah, shit jeg troede slet ikke xbox eksisterede længere :P