Vand eller luft? Spørgsmålet der har plaget mig for længe.

Originally posted by spazoid
    Ser rigtig spændende ud, Spyro!

Har du nogen anelse om den radiator kan monteres direkte på de to blæsere som sidder bag CPU'en og suger luft ud af kabinettet? Det ville spare mig for en masse besvær!

Så vidt jeg kan se, har du kun 2 x 80 mm blæsere i dit kabinet, så nej det kan du ikke.. Du skal nok til at skære hvis det skal monteres ordentligt.

• Jeg har tænkt lidt over det hele, og jeg er tæt på at bestille et vand setup, jeg vil bare gerne have en radiator som ikke kræver at jeg skal skære hul i mit kabinet, så det er sådan set hvad jeg leder efter nu.. Hvis nogen har et forslag, så giv jer endeligt til kende :P

Dog ville det være ideelt at der blev skåret hul i toppen så jeg kunne installere en 3x 120MM radiator, men så meget stoler jeg ikke lige på mine Dremel færdigheder.

Asus P5B Deluxe/WIFI
    Corsair XMS2 PC6400 2x 2GB
    Core 2 Quad Q6600 - Thermalright IFX-14
    GeForce GTS 285
    Antec P182 - Corsair HX520

Rettet en gang, sidst af spazoid ().

Jeg har tænkt lidt over det hele, og jeg er tæt på at bestille et vand setup, jeg vil bare gerne have en radiator som ikke kræver at jeg skal skære hul i mit kabinet, så det er sådan set hvad jeg leder efter nu.. Hvis nogen har et forslag, så giv jer endeligt til kende :P

Dog ville det være ideelt at der blev skåret hul i toppen så jeg kunne installere en 3x 120MM radiator, men så meget stoler jeg ikke lige på mine Dremel færdigheder.

Så skal du bare have et gitter, så det skjules. ;) ellers er der eksterne radiatore hos Vcore. :9xo

• Ja det kunne jeg jo forsøge.. Det irriterende er bare at hvis jeg fucker det helt op så skal jeg have et nyt kabinet, og så kunne jeg lige så godt have købt det Lian Li med indbygget vand der blev linket til tidligere :P

Asus P5B Deluxe/WIFI
    GeForce GTS 285

• Hvad med en Zalman reserator?

http://www.guru3d.com/article/content/393/

Externt system, så der skal ikke skæres eller noget.

Har selv haft 3 vand setups, syntes selv det bliver for besværligt i længden.

1. Det skal sættes til (Bliver muligvis nød til at skære i kabinettet
    2 Det skal leak testes for at være sikker på ingen komponenter bliver våde
    3. Man skal være om systemet hele tiden (Så man er sikker på det ikke lækker, være sikker på pumpen er tændt.) Jeg følte mig aldrig rigtig tryk ved at forlade computeren tændt mere end et par timer ad gangen.
    4. Det giver ikke specielt meget bedre køling.

Hvis man går efter noget ekstrem luft, så kan man sagtens gøre det billigere, lige så støjsvagt og de 5 grader under load betyder vel ikke alverdens.

Har selv bestilt en Q6600 som skulle komme i løbet af næste uge, starter med stock køler og derefter vil jeg se på temps og muligvis købe en Thermalright Ultra 120 Extreme.

My 5 cents... :)

Phenom II X2-555BE -> X4-955BE @ 3.8Ghz - Asus M4A79XTD - 2x2GB Kingston PC1600 - Radeon 5770

OGame lagger ikke længere.... wohoo

• Har overvejet reserator, men jeg vil helst have noget der kan monteres i mit kabinet.

Jeg er ikke så urolig for utætheder osv da jeg stoler på mine evner til at sørge for at lortet er tæt, men jeg ka godt se din pointe ;)

En af de ting jeg er vild med ved vandkøling er også at man har mere kontrol over hvor varmen fra de ting der bliver kølet kommer hen. Med en luftkøler fiser den rundt i kabinettet (ja jeg ved godt hvordan luftstrømme fungerer, men fakta er at med vand er varmen i vandet som er nemmere at styre end luft). Det vil sige at mine harddiske også er mindre udsat for varme selv om de ikke er direkte kølet fordi varmet fra CPU og GFX bliver smidt direkte ud af kabinettet.

Jeg tror faktisk det ender med at jeg skider mit kabinet et stykke og skærer hul i toppen.

Asus P5B Deluxe/WIFI
    GeForce GTS 285

Ja det kunne jeg jo forsøge.. Det irriterende er bare at hvis jeg fucker det helt op så skal jeg have et nyt kabinet, og så kunne jeg lige så godt have købt det Lian Li med indbygget vand der blev linket til tidligere :P

Så skal du bare have fat i nogen, som er dygtig til at bruge en dremel. :)

• Dem kender jeg så ikke så mange af.. Slet ikke i København (lige flyttet her til fra Fredericia for 2 måneder siden :P)

Asus P5B Deluxe/WIFI
    GeForce GTS 285

Dem kender jeg så ikke så mange af.. Slet ikke i København (lige flyttet her til fra Fredericia for 2 måneder siden :P)

Ah ja okay.. ;) Kan godt se problematikken.. Så kan det være du kan lokke en til det herinde fra (mod betaling skal du nok regne med), eller selvfølgelig bare bruge de penge på en ekstern radiator. :)

Dem kender jeg så ikke så mange af.. Slet ikke i København (lige flyttet her til fra Fredericia for 2 måneder siden :P)

Skriv en PM til Boris..

Han bor på Frb. - Vesterbrogade faktisk, og er jo Mr. Dremel af Danmark :))

Han er somregel altid frisk på at hjælpe til mod betaling af skiverne der bliver brugt, når han har tid :)

• Cool, tak for tippet!

Asus P5B Deluxe/WIFI
    GeForce GTS 285

• Der er mange forskellige vandsæt kits at vælge imellem idag. Nogle bedre end andre. Skal ikke sige at de dyreste nødvendigvis er de bedste, men pris hænger som regel sammen med kvalitet. Men personligt syntes jeg ikke du skal spare på et kølesæt. Der vil ikke være noget værre end at skulle starte forfra med at installere et vand kit, så sørg for at vælge det rigtigt første gang.

Anyway nu ved jeg jo ikke hvor mange penge du vil bruge på et vandkøling sæt. Men personligt har jeg købt et Zalman Reserator 2. Ganske unikt uden nogle irriterende blæsere.. 100% fanless.. :D Sættet har en 1½ liter tank og lydløs pumpe til at drive cpu, chipset og gfx.
    Jeg har desuden købt en tilhørene gfx ram kølerblock, der passede til mit MSI NX7900 GT/GTO grafikkort.

Prisen for et Zalman Reserator 2 er ca. 2100,- idag..

http://www.zalman.co.kr/eng/pr…view.asp?idx=217&code=021

CPU: Intel CoreDue 2 E6600 2,4gHz
    Vandkøling: Zalman Reserator 2
    Bundkort: Asus P5B Deluxe
    Harddisk(e): 2 x 120gB, 7200rpm / 16MB, Seagate, Serial Ata II
    Harddisk(e): 1 x 320gB, 7200rpm / 16MB, Seagate, Serial Ata II
    Harddisk(e): 1 x 74gB, 10000rpm / 16MB Raptor, WD, Serial Ata
    Ram: 2 x 1gb DDR2 Kingston HyperX pc2-8500, Dual channel
    Grafikkort: 2x 512mb MSI NVidia NX7900 series, GTO model (SLI)
    Strømforsyning: Seasonic, model S12-600, low-noise, 120mm, 20db, 600watt
    Kabinet: Thermaltake Armor Series Tower