sd DDR ram = DDR ram?

  • Jeg skal have noget mere ram i min pc, som i forvejen har en 512 Pc3200 ddr ramblok i.
    Men jeg kan kun finde ramblokke der hedder Pc3200 sd ddr ram. Er det det samme?


    Yderligere ville jeg vide om jeg kan sætte 1 gb ramblok sammen med en 512 mg ramblok eller skal de være ens parvis?

  • Alle DDR baserede ram teknologier slutter af på SD..



    DDR SDRAM
    DDR II SDRAM
    DDR III SDRAM


    ikke at blive forveklset med oldtidens gamle regulære SD ram :P


    Men ja, du skal have fat i nogle DDR SDRAM siden jeg går ud fra dit motherboard ikke understøtters ddr2, og ja, så længe de begge køre samme frekvens, fks. PC3200, så burde det ikke være noget problem overhovedet, med mindre du planlægger at kører dual channel.



    (SD = Synchronous Dynamic)
    (DDR = Double Data Rate)

  • Quote

    Originally posted by DonRon
    ok men bundkorted skal understøtte dual og vær opmærksom på hvilken ram socket der er


    hvis jeg sætter 4x1G i, så vil de køre 2x dual ?


    Det må du sq lige omformulere for det forstår jeg ikke.


    Men ram socket? Hvorfor hiver du det frem, det er jo underordnet, bare kig efter DDr2 eller DDR1 alt efter hvad dit mobo understøtter, for ram socket ligger der ikke meget i.

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

  • Quote

    Originally posted by Cyclups


    nej, kun DualChannel, hvis man vil ha' 256Bit DualChannel i stedet for den normale 128Bit DualChannel så skal man ha' et bundkort som understøtter NUMA.


    hvis man kigger på mobo data står der bare dual channel ikke noget om 128/256bit eller NUMA ?

  • Quote

    Originally posted by DonRon


    hvis man kigger på mobo data står der bare dual channel ikke noget om 128/256bit eller NUMA ?


    det er fordi at Motherboards fabrikanterne ikke går alt for meget i detaljer med det, men en RamSockel er på 64Bit, når man så køre 2 sammen i DualChannel så har man den samme rambåndbrede som en 128Bit ramSockel bare delt ud på 2 ramsockler (ramblokke), lidt det samme som man har med RAID 0 og hdd, NUMA er en helt anden historie som kun har med Server bundkort at gøre.