Indlæg af ekkedude

    Alle DDR baserede ram teknologier slutter af på SD..



    DDR SDRAM
    DDR II SDRAM
    DDR III SDRAM


    ikke at blive forveklset med oldtidens gamle regulære SD ram :P


    Men ja, du skal have fat i nogle DDR SDRAM siden jeg går ud fra dit motherboard ikke understøtters ddr2, og ja, så længe de begge køre samme frekvens, fks. PC3200, så burde det ikke være noget problem overhovedet, med mindre du planlægger at kører dual channel.



    (SD = Synchronous Dynamic)
    (DDR = Double Data Rate)

    Quoter lige, det der fix mig til at fravælge asus til mine corsair xms..


    "Ud fra det jeg har kunnet læse rundt omkring på nettet, så er det meget afgørende, om RAM'ene sidder i de sorte eller de gule sokler. Hvis de sidder i de gule, kan de ofte ikke engang fungere ordentligt ved standardhastighed, men hvis de sidder i de sorte, fungerer det perfekt.
    Hvilke sokler sidder dine RAM i...?" http://forum.tweakup.dk/forum/read/122508/


    Læs tråden, ved ikke hvor meget tjek han har på sagerne, men det var ihvertfald nok til at jeg tænkte to gange. hvis der er noget jeg hader er det at få nyt super nice hardware, og så ikke kunne bruge det pga. en eller anden latterlig fejl.

    ser meget fornuftigt ud, napper selv snart Core 2 Quad 6600, 8800gts, abit p35 og 4096 pc6400 corsair ram, så har enligt ikke så meget at tilføje, andet end at du skal holde dig til 650i eller p35, hvilket mærke etc ved jeg sgu ikke rigtigt, tog primært abit fordi det var billigt, og havde det chipset jeg ønskede. plus jeg hørte at asus p5n havde problemer med de ram jeg køber mig.


    Men under alle omstændigheder, er det nok en god idé for dig at vente med at bestille indtil mandag, tvivler på at butikkerne ændre priserne en søndag, og du får hardwaren til den pris det kostede, når du bestilte. gjorde jeg ihvertfald, om jeg så er blevet taget i røven ved jeg ikke.

    Hej, jeg er på besøg ved noget familie med min puter, og den er gået i udu og skal formatere, jeg har dog kun CDen liggende i en ISO som jeg lagde der for lang tid siden som backup, og intet at brænde på.. har dog min ipod med.. er det muligt at smide den ned på ipodden og bruge den til at installere windows med? formaterede den og smed CDen over på den, men den gider ikke at boote lige meget hvad jeg vælger den skal boote fra i bios.. og hvad satan høre sådan en ipod enligt under, under boot devices? på forhånd tak.

    Quote

    Originally posted by Bubbi
    Er det ikke en fordel at have en hurtig system disk, samt en anden hurtig disk hvor spillet ligger på.


    Og så ellers en eller stor(e) sata disk(e) til at lægge de færdige videoer på..


    Kan snildt tænkes, skal jeg ikke kunne sige. har ladet mig høre at det kun er godt, at spillet ligger på systemdisken, men kan jo være jeg er fejlinformeret :rolleyes:

    står foran at skulle samle en computer for en kammerat, han bruger den hovedesageligt til at FRAPSe med (altså optage ingame fra spil) og så komprimere det til XviD eller lign.


    Men hvilket HD setup er det at anbefale? går ud fra at en Core 2 Quad ville være en udemærket processor, en god slat ram og så måske en 36gb raptor som system disk + spiller han optager i, og så en anden harddisk af en art til at lagre det rå footage på, eller hvordan? kom med nogle foresalg :) på forhånd tak.

    Tak for svarene, tror også det bliver til et ram kit for nu og så købe stort ind engang Q1 2008 når warhammer online's udgivelses dato er annonceret, mon ikke der er gode odds for at få en super PC til den tid :)


    Lige en sidste ting, jeg har læst meget om at 99% af alle spil ikke understøtter Quad CPUer, nogle anelse om hvornår vi vil se spil der understøtter dem? og er der meget performance at hente?


    på forhånd tak

    Quote

    Originally posted by Fragman
    smid 2*1 GB ram i den og den kan køre de spil du spiller nu fint....og nu ikke noget med at smide 3 eller 4 stænger ram i den, da cpuen er rigtig dårlig til at håndtere mere end 2.


    Snakker vi om at AMD64 3500+ er dårlig til at håndtere det, eller snakker vi generelt om at der kan forekomme problemer med 4 stænger? bare ren nysgerighed, fordi så vil jeg da huske det når jeg skal opgradere.

    Hejsa. Lavede tidligere en post for at informere mig lidt vedr. opgradering af min PC, jeg har i mellemtiden tænkt lidt over det, og overvejer stærkt at opgradere nu istedet for at vente, jeg skal enlig ikke bruge den til nogle seriøst spil, spiller lidt counter-strike og world of warcraft i ny og næ, men ellers ikke det store pt.


    Det ændre sig dog engang næste år (2008) når Warhammer Online udkommer, men har enligt ikke brug for computerkraft indtil da, men må da indrømme at det kribler i fingrende.


    Pt sidder jeg inde med


    MSI Platinum K8N socket 939
    AMD64 3500+
    Geforce 7800GS
    1024mb kingston value ram
    500w Q-tec strømforsyning


    Og overvejer som sagt at opgradere, men hvor meget er der at spare, hvis jeg venter de der 6-7 måneder? eller kommer der en helt ny CPU genereation lige om hjørnet?


    Jeg har stærkt overvejet at købe Geforce 8800GTS, Core 2 Duo E6600, og 4gb kickass ram - men er 4gb enligt nødvendigt, selv i MMORPGs som Warhammer Online? så står jeg jo også i den situation, at til den tid, bliver jeg vel næsten nød til at opgradere til vista, hvilket vel kræver en god slat ram?


    Mit budget er på ca. 7000kr, jeg regner med at bruge min gamle HD og min gamle strømforsyning, så vi kigger altså her på nyt graffikort, ram, cpu, motherboard, og et billigt kabinet (er enligt lidt ligeglad, for at være helt ærlig. den gemmes væk under bordet) og så må jeg købe en raptor som system disk når jeg får grunkerne til det, det er planen ihvertfald.


    Sidder også og skal udskifte min gamle, slidte 19 tommer crappy AOC CRT skærm, som vel efterhånden er godt og grundigt outdated. har kigget på http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=240524 og http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=377589 - Det skal være til gaming.


    Kom med jeres foreslag please :) vent med at købe, køb nu, og i så fald, hvad skal jeg købe? har virkeligt brug for lidt rådgivning.



    På forhånd tak

    Hejsa.


    Jeg står og overvejer stærkt at købe en ny computer engang tæt på jul, eller måske lidt efter. engang i starten af 2008, jeg render ikke konstant og opgradere min computer, så det skal altså være noget der kan holde være med i ét par år.


    Jeg har hørt at mange PC dele falder nu her snart pga. Intel lancere én ny række processore, er det noget man skal vente på? og ville det være hul i hovedet at købe en Conroe eller lign. pt og så forvente at være "fremtidsikret" ?


    Det er ingen hemmelighed at det spil jeg hovedesageligt kommer til at spille er Warhammer Online, hvor MMORPGs normalt ikke kræver så meget, ser det ud til at WAR kommer til at sluge en pæn del, dog er de ikke kommet ud med speccsne endnu.


    Long story short, hvornår skal man slå til hvis man vil få så meget maskinkræft som muligt for så lidt penge som muligt, og PCen skal helst være samlet. jeg har tidligere i mange år efterhånden bestilt dele selv og samlet det, og for at være helt ærligt så kan jeg ikke holde bøvlet ud mere. skidtet skal bare virke. Nogle gode steder at købe high end PCs færdig samlede men billigt? her snakker vi altså ikke Dell og Alienware priser :)



    På forhånd tak



    -Ekkedude


    Ja, det er nemlig meget bedere at skyde uskyldige irakerer.

    Quote

    Originally posted by Frostwolf
    ville være rimelig imba hvis alle i hele raidet fik alle buffs shamans kan lave med deres totems 8o


    Ja, det ville være lidt ligesom at alliance får alle buffs de kunne drømme om med 4-5 paladins.

    Vil sige det kommer helt an på din type.


    Har kammerater der blev meget hurtigt træt af at spille det, og har selv spillet det siden den amerikanske beta startede, så dvs. på den anden side af 2 år, og sgu ikke træt af det endnu.. begynder at blive lidt træt af det, men så er det godt at burning crusade er lige om hjørnet (expansionen)