Neverwinter Nights 2

• Hej allesammen

Da jeg efter mange timers spil, efterhånden er kørt lidt træt i The Elder Scrolls: Oblivion, overvejer jeg at investere i et Fantasy-rollespil.

Så jeg vil gerne lige høre dem af jer der har prøvet NeverWinter Nights 2, hvad I synes om det. (?) :D

Eller har I bedre alternativer at foreslå?

Post løs! :cheers:

(Men ikke for meget OT)

• Jeg købte NWN2 i sin tid. Mest inspireret af at jeg elskede NWN1 samt alle dets opdateringer.

Jeg blev slemt skuffet. Grafikken er god, men er ufattelig krævende. AI'en i spillet virkede komplet blakket. Mine følgesvende sad fast i døre osv.

Desuden syntes jeg det var ufattelig træls at bruge musen til at angribe med. Det skal forståes på den måde, at jeg synes det kunne være svært at ramme fjenden med markøren.

Det er meget muligt der er blevet rettet en del op på dette siden hen, da det efterhånden er lang tid siden jeg spillede det.

AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

• Ok - Tak for svaret! :)

Du skulle vel ikke tilfældigvis kende til nogen bedre singeplayer fantasy-rollespil ? (af nyere spil)

• Har spillet en del Two worlds, men det virker som en meget naer kopi af oblivion.
    Men saa igen, hvis du ku li oblivion maa du osse kunne lide dette.

Eller hvad med Dungeon Siege 2?

/ OS: Win7 x64 \
    / GFX: PNY GTX570 \
    / PSU: Corsair TX750w \
    / RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
    / CPU: Intel I7-920 Box-køler \
    / HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
    / Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
    / Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \

Originally posted by Mikkel

Det er præcis den genre, men bemærk at det skal være SINGLEPLAYER. ;)

Two worlds er singleplayer, ligeså er dungeon siege....

/ OS: Win7 x64 \
    / GFX: PNY GTX570 \
    / PSU: Corsair TX750w \
    / RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
    / CPU: Intel I7-920 Box-køler \
    / HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
    / Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
    / Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \

Originally posted by |Mojo|Jojo|

Two worlds er singleplayer, ligeså er dungeon siege....

Ikke for at virke utilfreds, men Dungeon Siege er for gammelt, og grafikken i Two Worlds er altså ikke for god. ;)

Originally posted by Izaka
    Er I samme situation som dig Mikkel ;)
    LOTRO var måske noget?

Men er LOTRO ikke et online multiplayerspil? For det duer altså ikke...

Desuden er jeg ikke så tosset med spil der bygger på film, det synes jeg ikke rigtigt duer - så kender man jo handlingen, universet, personerne, osv.. - Ikke lige min stil. ;)

Originally posted by Mikkel

Men er LOTRO ikke et online multiplayerspil? For det duer altså ikke...

Desuden er jeg ikke så tosset med spil der bygger på film, det synes jeg ikke rigtigt duer - så kender man jo handlingen, universet, personerne, osv.. - Ikke lige min stil. ;)

Jo, det er det godt nok :rolleyes:
    Du har vel allerede prøvet Diablo, hvis ikke, så var det måske en mulighed ;)

Originally posted by NitroZoid
    Du kan da bare spille noget might and magic! dem bliver man aldrig træt af :)

Ikke? Det er jeg da blevet :))

7'eren er blevet gennemført, og 9'eren kørte jeg død i... :boxed:

Originally posted by Izaka
    Jo, det er det godt nok :rolleyes:
    Du har vel allerede prøvet Diablo, hvis ikke, så var det måske en mulighed ;)

Jo - Diablo har jeg skam spillet, og desuden er det pænt gammelt efterhånden. ;)

BEMÆRK: Når jeg skriver nyere spil, mener jeg at det skal være min. fra 2006!

• Du kan ikke gå helt gal med NWN2. Det fanger ikke ligeså godt som 1'eren gjorde, men måske er man bare blevet lidt ældre. Det er dog stadig et rigtig godt spil, men en meget stor singleplayer historie. Grafikken er helt i top, og gameplay er kanon. Den største ulempe er, som Berleburg siger, at ens henchmen er lidt dumme, og tit sidder fast forskellige steder, eller simpelthen ikke angriber.

Men det er nu stadig verdens bedste singleplayer spil :)