Indlæg af NitroZoid

    Hey, har et ret irriterende problem.


    Ligenu kører jeg med windows proffesional på en 80 gb IDE HDD, som jeg har kørt med i en del år nu, og da kapaciteten er ret begrænset valgte jeg at købe en 500gb SATA HDD. Det var som udgangspunkt meningen at jeg ville have installeret windows på 500'eren, men af en eller anden grund kan windows installationen ikke finde harddisken. I BIOS vises harddisken som den skal, og når jeg kører windows på 80'eren så kan jeg sagtens se 500'eren og bruge den.


    Så lige nu kører jeg windows på 80'eren, men den er begyndt at opføre sig mærkeligt på det sidste, for eksempel genstarter computeren nogle gange når jeg skifter numre i windows media player, eller nogle gange når jeg alt+tab'er ud af et spil, eller skifter bane i Counter-strike. Er gået ud fra at det er 80'eren som er ved at dø efter de mange år den har kørt, så vil meget gerne ha smidt en windows ind på 500'eren.


    Nogen der kan hjælpe mig?

    halløj der.. sidder og har et ret så irriterende problem


    når jeg afspiller musik i windows media player eller skifter mellem numre, er der ca 10% af gangene hvor computeren genstarter :boxed: Jeg bruger den nye windows media player beta


    Det samme sker af og til når jeg spiller forskellige spil, counter-strike, oblivion og world of warcraft blandt andet! Har ledt på microsofts hjemmeside, men det er selvfølgelig ikke til at finde rundt i..


    Jeg har noget hardware tilsluttet åbenbart som computeren hverken kan identificere eller få til at fungere, der står (Ukendt enhed) og PCI-device, og at den ikek virker korrekt.. ved ikke om det kan have noget at gøre med problemet, men ellers ville jeg også gerne vide hvordan jeg identificerer hvad det er , og omend hvordan man fjerner det


    Kører på windows xp professional med SP2
    mine computer specs:
    3.4GhZ Intel Pentium4 proccesor
    256 mb GeForce7900GT
    2gb Kingston ram ddr2
    Windows xp prof
    5.1 lydkort


    har opdateret driver til alt..

    Det er harddisken som ikke registeres ag bundkortet.. hva hulen gør jeg så for at få det til at virke?


    det bundkort jeg har købt, har noget der hedder SATA, men den passer ikke i mit bundkort, hvis det er der det skal bruges..


    har sat strøm til og forbundet harddisk og cdrom drev, gennem samme ledning, og ned til bundkortet, cdrommen virker fint, så fatter det ikke helt!

    Jeg har idag været nede at købe nyt bundkort, et styk geforce 7900gt med 256 mb ram, og 2 gb kingston ddr2 ram, incl. motherboard som passer til det førnævnte. Alt passer perfekt, og har fået liv i computeren, men jeg valgte at formatere computeren samtidig. Så sletter blev det, men da jeg ville installere windows igen, kørte jeg igennem alt det med at lave en ny partition og forberede installationen, Når den er færdig, tæller den ned til at genstarte, for at starte op i selve installations programmet, så kører den bare det samme som jeg lgie har været igennem! hvis jeg prøver at starte op uden cd, kommer bootagent med den her besked: http://www.intel.com/support/m…/desktop/sb/CS-002860.htm


    har installeret windows med selv samme cd, for en måned siden, uden problemer, så ville høre om i har nogen ide om hva hulen det er ? :)