Asus p5w dh og E6600 OC

  • Hey gutter...


    Er igang med at få ocet min puter. Og er lidt i tvil om hvad jeg skal gøre nu....


    Jeg har ramt en mur på 355x9.0 ved stock vcore. Hæver jeg den til 360mhz blir den ustabil efter en tur i orthos..... mine ram køre jeg med 1:1 og ved 2.1v. FSB er på auto samt mch og ich. Har disabled hyper path og andre lignede ting som sku kunne forhindre en højere oc. Har en scythe infi til at køle . Men hva burde jeg lægge ud med når jeg skal til at hæve for volten? ville gerne op og se om jeg ku nå en 2-400 mhz mer jo :) burde jeg hæve mch? eller ? ku bare godt tænke mig at vide en fremgangs måde når man skal til at hæve for kraftværket, da jeg har lidt nøjer over at brænde hele hutten af.


    Håber i kan gi noget go indlæring...


    :)

    E6600
    Asus p5w dh deluxe
    2x1gb Geil Ultra pc26400
    Pov 8800 Gts
    WD 3200ks
    Corsair HX620
    Scythe Infinity
    Antec P180b

    Rettet en gang, sidst af jingels ().

  • hva burde tempen ligge på for at ha det godt?... og burde jeg os sku pille ved mch ich og fsb volten? de står bare på auto

    E6600
    Asus p5w dh deluxe
    2x1gb Geil Ultra pc26400
    Pov 8800 Gts
    WD 3200ks
    Corsair HX620
    Scythe Infinity
    Antec P180b

  • en Conroe kan godt klare temp helt op på 80-90C, men 65-70C under Orthos ville være godt med luft køling, med mch og fsb volt, så prøv at kigge i din hardware monitor inde i din bios, hvis du kan se volten på fsb og mch så burde de være højere end normalt, da auto volt normalt sætter volten op når man OC'er, det gør den også på cpu'en så hvis den også står til auto så har den sikkert også fået en del, hos mig putter bundkortet mere volt på cpu'en end der er nødvendigt ved auto, så det er altid en god ide at selv styre sin cpu volt.
    og det kan også være at der er "huller" i fsb'en hvor man bare ikke kan køre stabilt, så kan man prøve at hæve fsb'en med 10-20MHz og se om det hjælper, hvis dit system kan så er 400MHz fsb et godt sted, det kræver dog sikkert at du putter mere volt på din cpu og hæve mch volten med 0.1v eller måske lidt mere.