Lasagne opskrift

  • Jeg er blevet træt af Knorr lasagne så jeg tænkte på om der var nogen herinde der havde en god en som de ville dele. jeg har kigget lidt rundt på nettet men folks egen opskrift er altid bedre :)

  • Mix noget kødsovs sammen. Bare hakkekød, salt, peper, chilli, whatever you like.


    så skal du ha lavet den der bakkemel sovs ting.. en del smør i en gryde, når det er smeltet helder du mel i. Når smøren og melen så er blandet helt sammen og begynder at "give slip" på gryden, hælder du mælk i,.. rører rundt, så det ikke brænder på.. venter til det bliver klumpet og begynder at give slip, og så hælder du mælk i, og salt og peper. sådan bliver du ved til du synes du har nok, og den har den rigtige koncistens (stavehat).


    Pasta pladerne er nemmest at købe færdiglavet, men man kan også lave dem selv.. har jeg bare ikke lige til at forklare hvordan man gør, nu..


    Men så hælder du bare kødsovs, plader, sovs, kød, plader, sovs, osv osv, op i et fad. Husk lidt olie i bunden.. Og så i ovnen ved 200 grader.. Den er færdig når osten er ordenligt smeltet.. plejer at bruge revet mozeralla ost, det smager godt, og så er overfladen af osten lidt brun når lasangen er færdig.. :)


    Den plejer jeg at lave. og det smager dækme godt ;)


    Edit: lige lidt ost på toppen, og lidt rasp, eller raps? kan ikke huske hvad der er hvad.. :)


    Håber det var til hjælp.

  • Bechamel-sauce kan nu også købes færdig hvis ikke man selv gider stå og rode med det, ligesom med pastaen.


    Quote

    Originally posted by Lemon
    ...


    Edit: lige lidt ost på toppen, og lidt rasp, eller raps? kan ikke huske hvad der er hvad.. :)


    Håber det var til hjælp.


    Raps = en plante
    Rasp = brødkrummer


    Så tror det er rasp du skal have fat i ;)

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Her er lige hvad jeg mener er det bedste tip til at lave en super-lasagne:
    Et lag kødsauce i bunden, dæk med et lag Karolines Mornay Sauce og så plader og gør dette igen og igen til der ikke er mere kødsauce. Sørg for, at slutte af med et lag Mornay Sauce :T

    ASUS Rampage Extreme IV motherboard
    3930K @ 4646 Mhz
    GTX 1080
    4 x 4gb Mushkin 2133Mhz cl9
    Windows 10 Pro 64-bit
    Corsair TX850 V2


  • Husk muskat til bechamel sovsen

  • En af mine venner kommer kokosmælk og en hel del porer skåret i stykker i gryden med kødsovs. Det bliver sindssygt lækkert og er den bedste lasagne jeg nogensinde har smagt. Kan ikke lige forklarer så meget om hvor meget af hver, men det er vel bare at prøve sig frem.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Så fik jeg da lavet en lasagne og den var rigtig god...


    Svitsede noget hvidløg og løg i en gryde og derefter tilsatte kødet. Tilsatte tomatpuré og hakkede tomater, en smule vand og ½ liter mornay sovs. Op i fadet med lasagne plader som det skal være og ost og rasp i toppen :)

  • Quote

    Originally posted by origin
    Jeg er blevet træt af Knorr lasagne så jeg tænkte på om der var nogen herinde der havde en god en som de ville dele. jeg har kigget lidt rundt på nettet men folks egen opskrift er altid bedre :)


    Rema1000 har nogle som bare skal i ovnen i ca. 35 minutter - de er helt vildt gode! :D De er i en alu-bakke med gennemsigtigt folie på toppen.

  • Quote

    Originally posted by origin
    Så fik jeg da lavet en lasagne og den var rigtig god...


    Svitsede noget hvidløg og løg i en gryde og derefter tilsatte kødet. Tilsatte tomatpuré og hakkede tomater, en smule vand og ½ liter mornay sovs. Op i fadet med lasagne plader som det skal være og ost og rasp i toppen :)


    Hvor lang tid gav du det? :)

  • Quote

    Originally posted by Happy^


    Rema1000 har nogle som bare skal i ovnen i ca. 35 minutter - de er helt vildt gode! :D De er i en alu-bakke med gennemsigtigt folie på toppen.


    Nu har jeg smagt 4-5 forskellige hurtiglasagner lignende den du nævner (om den lige er imellem skal jeg ikke kunne sige), og det fælles for dem alle er at de absolut IKKE kan måle sig med en lasagne lavet fra bunden.
    Selv den værste hjemmelavede lasagne jeg har smagt har været bedre end den bedste hurtigret.


    Er der en aften jeg ikke gider lave mad så vil jeg hellere hente en pizza e.lign.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Originally posted by Mikkel


    Hvor lang tid gav du det? :)


    Det fik ca 45 min og da der var 10 min tilbage kom jeg ost og rasp på :)

  • Quote

    Originally posted by Mikkel


    Rasp på lasagne? :crazyeyes: Hvor har du fået den idé henne?


    Det har jeg da set flere gøre. Jeg har dog aldrig selv gjort det.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Originally posted by Mikkel


    Rasp på lasagne? :crazyeyes: Hvor har du fået den idé henne?


    Det smager mega godt, og gir en god overflade :)