Jeg er blevet træt af Knorr lasagne så jeg tænkte på om der var nogen herinde der havde en god en som de ville dele. jeg har kigget lidt rundt på nettet men folks egen opskrift er altid bedre
Lasagne opskrift
-
-
Mix noget kødsovs sammen. Bare hakkekød, salt, peper, chilli, whatever you like.
så skal du ha lavet den der bakkemel sovs ting.. en del smør i en gryde, når det er smeltet helder du mel i. Når smøren og melen så er blandet helt sammen og begynder at "give slip" på gryden, hælder du mælk i,.. rører rundt, så det ikke brænder på.. venter til det bliver klumpet og begynder at give slip, og så hælder du mælk i, og salt og peper. sådan bliver du ved til du synes du har nok, og den har den rigtige koncistens (stavehat).
Pasta pladerne er nemmest at købe færdiglavet, men man kan også lave dem selv.. har jeg bare ikke lige til at forklare hvordan man gør, nu..
Men så hælder du bare kødsovs, plader, sovs, kød, plader, sovs, osv osv, op i et fad. Husk lidt olie i bunden.. Og så i ovnen ved 200 grader.. Den er færdig når osten er ordenligt smeltet.. plejer at bruge revet mozeralla ost, det smager godt, og så er overfladen af osten lidt brun når lasangen er færdig..
Den plejer jeg at lave. og det smager dækme godt
Edit: lige lidt ost på toppen, og lidt rasp, eller raps? kan ikke huske hvad der er hvad..
Håber det var til hjælp.
-
Lyder som en lækker lasagne!
-
Bechamel-sauce kan nu også købes færdig hvis ikke man selv gider stå og rode med det, ligesom med pastaen.
QuoteOriginally posted by Lemon
...Edit: lige lidt ost på toppen, og lidt rasp, eller raps? kan ikke huske hvad der er hvad..
Håber det var til hjælp.
Raps = en plante
Rasp = brødkrummerSå tror det er rasp du skal have fat i
-
-
Her er lige hvad jeg mener er det bedste tip til at lave en super-lasagne:
Et lag kødsauce i bunden, dæk med et lag Karolines Mornay Sauce og så plader og gør dette igen og igen til der ikke er mere kødsauce. Sørg for, at slutte af med et lag Mornay Sauce -
Originally posted by Lemon
Mix noget kødsovs sammen. Bare hakkekød, salt, peper, chilli, whatever you like.så skal du ha lavet den der bakkemel sovs ting.. en del smør i en gryde, når det er smeltet helder du mel i. Når smøren og melen så er blandet helt sammen og begynder at "give slip" på gryden, hælder du mælk i,.. rører rundt, så det ikke brænder på.. venter til det bliver klumpet og begynder at give slip, og så hælder du mælk i, og salt og peper. sådan bliver du ved til du synes du har nok, og den har den rigtige koncistens (stavehat).
Pasta pladerne er nemmest at købe færdiglavet, men man kan også lave dem selv.. har jeg bare ikke lige til at forklare hvordan man gør, nu..
Men så hælder du bare kødsovs, plader, sovs, kød, plader, sovs, osv osv, op i et fad. Husk lidt olie i bunden.. Og så i ovnen ved 200 grader.. Den er færdig når osten er ordenligt smeltet.. plejer at bruge revet mozeralla ost, det smager godt, og så er overfladen af osten lidt brun når lasangen er færdig..
Den plejer jeg at lave. og det smager dækme godt
Edit: lige lidt ost på toppen, og lidt rasp, eller raps? kan ikke huske hvad der er hvad..
Håber det var til hjælp.
Husk muskat til bechamel sovsen
-
Originally posted by Pvt.P.Nutz
Husk muskat til bechamel sovsen
naah..
-
En af mine venner kommer kokosmælk og en hel del porer skåret i stykker i gryden med kødsovs. Det bliver sindssygt lækkert og er den bedste lasagne jeg nogensinde har smagt. Kan ikke lige forklarer så meget om hvor meget af hver, men det er vel bare at prøve sig frem.
- Anders
-
Min lasagne er verdens bedste, men hvis jeg giver dig opskriften bliver jeg nødt til at slå dig ihjel. Den er super hemmelig.....
-
Så fik jeg da lavet en lasagne og den var rigtig god...
Svitsede noget hvidløg og løg i en gryde og derefter tilsatte kødet. Tilsatte tomatpuré og hakkede tomater, en smule vand og ½ liter mornay sovs. Op i fadet med lasagne plader som det skal være og ost og rasp i toppen
-
velbekommen.
dumå gerne invitere mig på middag
-
Originally posted by origin
Jeg er blevet træt af Knorr lasagne så jeg tænkte på om der var nogen herinde der havde en god en som de ville dele. jeg har kigget lidt rundt på nettet men folks egen opskrift er altid bedreRema1000 har nogle som bare skal i ovnen i ca. 35 minutter - de er helt vildt gode!
De er i en alu-bakke med gennemsigtigt folie på toppen.
-
Så fik jeg da lavet en lasagne og den var rigtig god...Svitsede noget hvidløg og løg i en gryde og derefter tilsatte kødet. Tilsatte tomatpuré og hakkede tomater, en smule vand og ½ liter mornay sovs. Op i fadet med lasagne plader som det skal være og ost og rasp i toppen
Hvor lang tid gav du det?
-
Originally posted by Happy^
Rema1000 har nogle som bare skal i ovnen i ca. 35 minutter - de er helt vildt gode!
De er i en alu-bakke med gennemsigtigt folie på toppen.
Nu har jeg smagt 4-5 forskellige hurtiglasagner lignende den du nævner (om den lige er imellem skal jeg ikke kunne sige), og det fælles for dem alle er at de absolut IKKE kan måle sig med en lasagne lavet fra bunden.
Selv den værste hjemmelavede lasagne jeg har smagt har været bedre end den bedste hurtigret.Er der en aften jeg ikke gider lave mad så vil jeg hellere hente en pizza e.lign.
- Anders
-
Originally posted by Mikkel
Hvor lang tid gav du det?
Det fik ca 45 min og da der var 10 min tilbage kom jeg ost og rasp på -
Det fik ca 45 min og da der var 10 min tilbage kom jeg ost og rasp påRasp på lasagne?
Hvor har du fået den idé henne?
-
Rasp på lasagne?
Det har jeg da set flere gøre. Jeg har dog aldrig selv gjort det.
- Anders
-
Rasp på lasagne?
Det smager mega godt, og gir en god overflade -
Rasp på lasagne?
Det er nu meget almindeligt
Min mor gør det også, og mors mad er nu det bedste