Uge #28 & 29: Landskab

• Denne gang bliver det et emne der strækker sig over 2 uger. Det skyldes at jeg smutter på ferie og ikke har mulighed for at lave et nyt. Jeg har valgt landskab som emne da det er noget der er åbent for alle og mange er på ferie.

Så prøv og tænk jer godt om og få taget et godt landskabs billede istedet for bare at knipse et tilfældigt. Lad os se nogle flotte billeder og ikke nogen tilfældige.

REGLERNE HUSK DEM NU

Max 800x600px

EXIF kunne ses så vi kan se dato billedet er taget (problemer læs min blog)

Billedet skal ses på tweak uden behov for at trykke på det for at se full size

Billedet skal være taget i den uge opgaven til hører

Kun et billede pr. person i hele tråden, post kun det billede du deltager med

Billedet må være behandlet men ikke en collage af flere billeder eller tegnede elementer.

Ugens opgave uge 28 & 29: Landskab

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• det passer da meget godt da jeg jo sjovt nok og så skal på ferie. dog kun en uge så mon ikke der kommer noget fra mig når jeg kommer hjem

• Øhm, du ku vel evt. lave en tråd til et uge 29 emne, låse den og så få en anden mod til at låse den op når det tid?

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

• Mon ikke folk lever med 2 uger til et emne. Så er der ingen undskyldning for ikke at være med. Der er heller ingen undskyldning for bare at smide snapshot billede nu er der god tid til at tage noget ordenligt.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Rejser til Tyrkiet d. 19.

Så ville se om jeg ikke lige kan hoppe på et net cafe og losse nogle billeder op :)

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

Originally posted by celfa
    Rejser til Tyrkiet d. 19.

Så ville se om jeg ikke lige kan hoppe på et net cafe og losse nogle billeder op :)

Min Søster har lige været i Alanya, efter alle de billeder jeg har set som de har taget dernede ser der rigtig flot ud og med rigtig mange foto motiver. :D

Håber da også du poster en bunke billeder når du kommer hjem.

Originally posted by |Henrik|

Min Søster har lige været i Alanya, efter alle de billeder jeg har set som de har taget dernede ser der rigtig flot ud og med rigtig mange foto motiver. :D

Håber da også du poster en bunke billeder når du kommer hjem.

Er også Alanya jeg skal til, og der skal gå noget grueligt galt hvis jeg ikke smider nogle billeder op løbende. Bor 200 meter fra en netcafe. Så det er vist kun dovenskaben der sætter grænserne også deres skod internetopkoblinger. Kender området utroligt godt, så håber da lidt på en masse gode billeder. :)

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB

Originally posted by Jacorik

Ser fedt ud med de udtværede vinger, hvad er lukkertiden?

Den er 1/3sec, se mere her:

Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

Originally posted by |Henrik|
    Nå men bare for at komme lidt igang starter jeg med dette, der kommer helt sikkert et andet fra mig. :)

Klart et vinder billede, lige der!
    Fantastisk motiv.

Originally posted by Carlsen
    Skudt med polfilter. Der er et eller andet ved billedet jeg ikke helt er tilfreds med. Kom endelig med forslag.
    Smider måske et andet op senere.

http://img266.imageshack.us/img266/2930/dsc2183jn8.th.jpg

[IMG]http://img266.imageshack.us/img266/7243/dsc2183cm1.jpg
    Shot with NIKON D80 at 2007-07-15

Synes såmen billedet er fint. ;)

Prøv at fjerne linket i billedet, da man ikke må lægge billeder her i opgave tråden så man skal klikke på billedet for at se det i den aktuelle størelse, og så max 600 Pixel i højden. ;)

• Der er noget i toppen af skyerne der ikke ser rigtigt ud.. Ser en anelse kunstigt ud?

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB

Originally posted by celfa
    Der er noget i toppen af skyerne der ikke ser rigtigt ud.. Ser en anelse kunstigt ud?

Det er muligt, men billedet har ikke engang været igennem Photoshop. Har justeret kontrast, lidt levels, en smule saturation i Lightroom, og det er det. Så har ikke været inde og justere på enkelte områder af billedet. Det er måske noget vignettering (dårligt polfilter) i den ene side, da billedet er beskåret. Ellers må det være skyerne der bare ikke er så tætte i området.

Det jeg synes ser lidt forkert ud, er lysforholdet mellem marken og himlen - men måske er det bare mig. Kunne godt give det lidt mere skrald på, men så begynder det bare at se fake ud.

Originally posted by Carlsen

Det er muligt, men billedet har ikke engang været igennem Photoshop. Har justeret kontrast, lidt levels, en smule saturation i Lightroom, og det er det. Så har ikke været inde og justere på enkelte områder af billedet. Det er måske noget vignettering (dårligt polfilter) i den ene side, da billedet er beskåret. Ellers må det være skyerne der bare ikke er så tætte i området.

Det jeg synes ser lidt forkert ud, er lysforholdet mellem marken og himlen - men måske er det bare mig. Kunne godt give det lidt mere skrald på, men så begynder det bare at se fake ud.

Mmh det er lidt svært at sætte ord på :P Men kan godt forstå hvad du mener med forholdet. Jeg tror godt du kan skrure en anelse op for grønne/gulige farve, men ikke meget.

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB

• Var lige ude og prøve de gamles nye Nikon Coolpix S200 - Egenlig et helt fint lille lomme kamera. Her et det bedste jeg fik ud af de billeder jeg tog, må prøve og se om det kan forbedres hvis der bliver tid, kunne godt tænke mig det var mere lyst kan ske jeg prøver imorgen igen.

[Blocked Image: http://img45.imageshack.us/img45/1383/dscn00149wo8.jpg]

|^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm