ATI Radeon X1950Pro, 512MB GDDR3

  • DET ER DET KORT DU SKAL HAVE ;) det er der ingen tvivl om.. sammenlignet med Nvidias 7800GS, så er der klart bedre ydelse i det kort plus det er omkring 500 kroner billigere, så der er ingen tvivl.

  • har du nok power på strømforsyningen? gav det selv som gave til min lillesøster, men fandt så først bagefter ud af at du skal have mindst en 450 watts strømforsyning... ydermere skal den kobles til to stk 12 volt rails, det starter ikke hvis du kun sætter én til..


    hvis du har nok power så er det et rigtigt fint kort, man får virkeligt meget for pengene.


    MvH Jesper

    Pentium d805 2660@3660Mhz
    775dual-vsta
    Geforce 6800 GS/XT super 512 MB gddr3.
    1536 mb ddr400 3-3-3-7 (4gb ballistix bestilt)
    120+200+250 GB Maxtor sata
    logitech tastetur - razer diamondback magma - s&s steel gaming pad - gg3 gaming glove

  • Quote

    Originally posted by Jepson
    har du nok power på strømforsyningen? gav det selv som gave til min lillesøster, men fandt så først bagefter ud af at du skal have mindst en 450 watts strømforsyning... ydermere skal den kobles til to stk 12 volt rails, det starter ikke hvis du kun sætter én til..


    hvis du har nok power så er det et rigtigt fint kort, man får virkeligt meget for pengene.


    MvH Jesper


    Lydder godt nok lidt underligt...


    Mit X1950Pro 512Mb har ingen problemer med kun at få strøm fra 1 rail - En rail som endda bliver brugt til 2 harddiske også. Oplever aldrig ustabilitet eller andre ting, som kunne skyldes manglende/ustabil strøm til grafikkortet.


    Desuden virker det også som om at kortet får mere end rigelig med strøm fra min 450W PSU. Bruger max 2/3-dele af min PSU's kapacitet, under gaming (Der sidder en watt-måler direkte på min PSU).



    Mit X1950Pro er jeg ihvertfald rigtig glad for! Er virkelig overrasket over hvor meget performance den kan levere, i combination med en E6600 og 2Gb RAM. Spil som BF2 og Quake 4 bliver spillet i opløsningen 1920x1200, uden problemer og i med pænt høje grafiksettings.