Chervolet Nubira Diesel

  • Quote

    Originally posted by TheOriginalTB


    Det der tæller er arealet under momentkurven, derfor en bil med høj spids effekt ofte er langsommere end en bil med solidt momentforløb. Eksempel min gamle Peugeot 106 GTI, den blev målt på rullefelt til 148Hk og 172Nm - men ude på vejen kørte den som en en ketchupflaske. Al effekten lå i toppen, så den opførste sig som en ketchupflaske. Vi justerede knasterne lidt tilbage og vandt et bedre momentforløb men mindre spids effekt, nu var den hurtigere at køre til hverdag og _langt_ mere harmonisk.


    Hvad med en Peugeot 307 St. car? Den er under de 250.000 for en HDI. Kvaliteten er klart over chevrolet'en og PSA (Peugeot SA) er verdens største dieselmotorproducent.


    tør ikke tage Peugout - beklager. Kender for megte historier med dem omkring el.

  • Quote

    Originally posted by bublegum


    tør ikke tage Peugout - beklager. Kender for megte historier med dem omkring el.


    kender eller "har hørt"?


    De problemer der har været var med de første årgange. 307'eren kom liiige en tand fortidligt på markedet, efter T9'eren (den faceliftede) kom frem har der ikke været noget med dem. Det er nok den bedste Peugeot der er lavet til dato.


    hvis du er bange for el-problemer, så hold dig fra VAG koncernen.. Der er brændt lige så mange Touran'er som 307'ere.. Generelt kan man sige at VAG biler er lækre i kabinen, men mekanisk er de stortset det samme surdej allesammen. Koreanerbiler har ofte rimeligt solide motorer - fordi det er gamle konstruktioner som er efterprøvet af andre mærker i 10 år :)


  • 2 af mine venner har haft modleler med fejl. Hertil virkede den officielle peugoat mek. ikke særlig klag og laved emange fejl.


    Vil ikke have franske biler.

  • Quote

    Originally posted by TheOriginalTB


    Ok dit valg. Må jeg spørge om hvilke biler de havde og hvilkefejl de oplevede?


    Er ikke bil nørd, så husker ikke lige modellen. Begge gange var det el problemer og noget med styretøjet.

  • Quote

    Originally posted by TheOriginalTB


    _alle_ biler har fejl, du finder ikke en bil der er uden fejl, det skulle da lige være en Toyota. At den så er så røvsyg som at se maling tørre er noget andet :)


    synes nu Deres nye modeller er fede!

  • Kender en der har en rigtig flot Altea til salg for omkring 170k tror jeg, ring 51926054

    [i]Asus P5N-E Sli nForce 650i --------------------- Aerocoool Extremengine T3
    Geforce 8800GTS 320MB Inno3D ------------------------ WD 160GB SATAII
    Core 2 Duo E6400 2,1 @ 2,6 GHz ----------------------- Samsung DVD±RW
    Cosair Twin 2 x 2048 PC5400 ------------------------------- SHG PSU 500W

    Rettet en gang, sidst af Magnetic_Mouse ().

  • Quote

    Originally posted by bublegum


    Er det ikke meget "plastikagtige" indeni?


    Jeg kørte i foråret til CeBit med en ven i en Seat Altea XL der bestemt ikke var plastigagtig indeni.
    Jeg ved ikke om det er standart, eller ekstra lir, men hele frontboarded i den er beklædt med fake kulfiber, det ser ret godt ud.
    Samtidig så var der rigeligt med skub i til min smag ned af den tyske autobahn.

  • Hvis jeg skulle ud og have en bil i den prisklasse så ville jeg nok gå efter en Dodge Caliber. Men der er vores smag jo så forskellige.



    Ang Franske biler så kan jeg sku godt forstå dig. Min fætter havde en 306. En nat brød den i brand, udbrændte totalt, og deres garage nedbrændte... De fik at vide at det var elektroniken i bilen som startede det.. :boxed:

  • Quote

    Originally posted by recruit
    Hvis jeg skulle ud og have en bil i den prisklasse så ville jeg nok gå efter en Dodge Caliber. Men der er vores smag jo så forskellige.



    Ang Franske biler så kan jeg sku godt forstå dig. Min fætter havde en 306. En nat brød den i brand, udbrændte totalt, og deres garage nedbrændte... De fik at vide at det var elektroniken i bilen som startede det.. :boxed:


    Dodge Caliber ???
    Ja, fransk vælger jeg ikke selvom der nok ikke er problemer med alle ;)


    Har kigget på golf, men det er fandme dyre!