Mobil Telefon Politi Scanner

  • hey, jeg ville lige høre om det er muligt at finde et mod eller lign. til mobil telefoner så man kan via JAVA script få mobilen til at søge på frekvenser ligsom en politiscanner ?
    Jeg vil da mene det var muligt men har ikke fundet noget om det eller hørt noget om det..


    På Forhånd Tak

  • Quote

    Originally posted by mrflashbag
    http://mobilitytoday.com/news/007591/cellphone_hack_scanner


    ;)


    har lidt i godt 15 min, og jeg synes desværre ikke det ser ud til, at det kan lade sig gøre.


    Det kan lade sig gøre det er helt sikkert, men om der er nogen der har delt ud af deres viden ved jeg så ikke. Tror folk som finder ud af de ting holder det lidt for sig selv, men det er jo logik at det kan lade sig gøre.


    En Mobil Telefon kan modtager Radio, Opkald og har internet. Så det er også muligt at kunne søge med et tool evt efter de frekvensområder.
    Man kan ikke sige det ikke kan lade sig gøre fordi det vil være ulogisk, men jeg vil egentlig heller ikke påstå at det er 100% muligt om telefon selskaberne har gjort noget så det ikke er lige til..

  • Quote

    Originally posted by HaZe


    Det kan lade sig gøre det er helt sikkert, men om der er nogen der har delt ud af deres viden ved jeg så ikke. Tror folk som finder ud af de ting holder det lidt for sig selv, men det er jo logik at det kan lade sig gøre.


    En Mobil Telefon kan modtager Radio, Opkald og har internet. Så det er også muligt at kunne søge med et tool evt efter de frekvensområder.
    Man kan ikke sige det ikke kan lade sig gøre fordi det vil være ulogisk, men jeg vil egentlig heller ikke påstå at det er 100% muligt om telefon selskaberne har gjort noget så det ikke er lige til..



    Fordi en telefon har adgang til fm, am, gsm og umts betyder det jo ikke at den har adgang til det sende net som bliver brugt i politi radioer. Jeg tror faktisk ikke det er muligt de benytter jo en anden form for sende net end dem telefonen understøtter og den har jo ikke lige antenne til det.


    Hvis noget sådan skal laves tror jeg man skal ind og pille en del i hardwaren på telefonen og tror stadig ikke det er sådan lige.


    Noget nemmere bare at købe en politi scanner.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Originally posted by HaZe


    Det kan lade sig gøre det er helt sikkert, men om der er nogen der har delt ud af deres viden ved jeg så ikke. Tror folk som finder ud af de ting holder det lidt for sig selv, men det er jo logik at det kan lade sig gøre.


    En Mobil Telefon kan modtager Radio, Opkald og har internet. Så det er også muligt at kunne søge med et tool evt efter de frekvensområder.
    Man kan ikke sige det ikke kan lade sig gøre fordi det vil være ulogisk, men jeg vil egentlig heller ikke påstå at det er 100% muligt om telefon selskaberne har gjort noget så det ikke er lige til..


    Det er jo helt andre frekvensbånd der bliver brugt af politiet og hvis telefonen ikke understøtter de frekvensbånd så er der squ ikke meget at gøre. Med andre ord skal det være en telefon med indbygget politiscanner for at det kan lade sig gøre.
    En mobil kan jo heller ikke benytte alle gsm-net (900, 1800, 1900 mf) hvis ikke den er bygget til det.


    F.eks. bruger vi i den maritime verden (og mange andre steder) VHF, MF og HF, men hver radio er kun bygget til et af frekvensområderne.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • ja det har i nok ret i, for at den skal kunne tag frekvensområderne er det jo også et krav den har de rette komponenter i sig.
    Men jeg kom bare i tanke om det her igår, syntes det kunne være fedt hvis det kunne lade sig gøre. Der for jeg lige skrev her inde, kunne være nogen kendte noget til det =)


    Jeg ved ikke engang hvad jeg vil bruge det til, men kunne da have været sjovt nok.