Hvilken Windows ??

  • Hey!


    Efter opkald til Microsoft og min tidligere PC forhandler, har jeg lige fundet ud af, at jeg ikke kan flytte mit Windows XP over på min nye PC, hvilket er meget trælst. Det skyldes at det var en recovery CD, som åbenbart kun var bundet til den gamle PC.


    Men anyways. Jeg vil gerne vide hvilket Windows jeg skal vælge?
    Tænkte lidt på det nye Vista, men har samtidig også hørt at det har mange fejl?


    Men skal jeg bare vælge Vista Home basic eller premium 32-bit? eller hvad?
    Jeg vil i hvert fald ikke op og betale 1.600 for Vista Ultimate :S
    Eller skal jeg bare tage Windows XP igen?



    Jeg skal bruge computeren til CS, Need For Speed: Carbon, Colin Mcrae: Dirt.. Har også købt et rat: Logitech MOMO Racing Wheel..


    Mine com specs:


    min nye com


    Håber i kan hjælpe!! På forhånd tak!


    PS: Tænkte også på om der er mange programmer/spil der ikke kan køre i Vista, som kunne køre i XP ?


    Hilsen Klaus

  • Koeb en xp. og vent indtil foerst service pack er udkommet til vista er skift saa.


    Det er hvad jeg ville goere.


    (vista er roden til alt ondt) :P


    Best Regards


    Pandekagen

  • Quote

    Originally posted by Klas
    ingen der kan svare på bare lidt?


    Du kan sagtens køre Vista, det er ikke problemet. Men det kræver jo noget mere, og vil køre langsommere, end hvis du vælger XP.


    Om et par år, vil flere og flere spil kræve at du har Vista, så hvis du ikke gider at købe XP nu, og Vista om et par år, så bare køb Vista med det samme. Microsofts produkter er jo ikke helt billige..

    AMD Athlon 64 Processor 3400+
    2048MB DDR PC3200 RAM
    ATI HD4850 512MB DDR3

  • Det vil da være smartest at købe vista 64x hvis du alligevel skal ud og købe nu.
    Jeg kører selv vista 64x og oplever ingen fejl. Hvilken vista du skal have kommer jo nok an på hvad du vil have med, og hvor meget du vil give.

  • jeg tænker mest på at købe vista home premium 32-bit, da jeg helst ikke vil over 1.000 .-


    Mht. at købe XP med det samme og købe vista når de har lavet servicepack 1. Det er vel lidt dumt? Kan vel lige så godt købe vista nu, og vente på Sp1, så sparer jeg pengene for XP :)


    Men er Vista Home Premium 32-bit et fint valg?

  • Quote

    Originally posted by Klas
    jeg tænker mest på at købe vista home premium 32-bit, da jeg helst ikke vil over 1.000 .-


    Mht. at købe XP med det samme og købe vista når de har lavet servicepack 1. Det er vel lidt dumt? Kan vel lige så godt købe vista nu, og vente på Sp1, så sparer jeg pengene for XP :)


    Men er Vista Home Premium 32-bit et fint valg?


    Kører selv med Vista Home Premium og har ikke fortrudt mit skift fra XP på noget tidspunkt.


    Hvis det var mig ville jeg klart købe Vista.

  • Hvis du skal købe Vista, køb for guds skyld x64 da det er det som vil blive brugt om et par år og det betyder en hel del for performance (indtil videre mest i teorien, men programmer vil blive optimeret mest til x64).
    Der kan godt være lidt småproblemer i x64, men det er meget lidt så det går nok vel.


    Der er INGEN performance forskel mellem x32 og x64 vista.


    Jeg ville nok helst have XP men Vista's gaming performance burde være så god som XP's til jul, om alt går vel.

    Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU

  • Quote

    Originally posted by Azjo
    Hvis du skal købe Vista, køb for guds skyld x64 da det er det som vil blive brugt om et par år og det betyder en hel del for performance (indtil videre mest i teorien, men programmer vil blive optimeret mest til x64).
    Der kan godt være lidt småproblemer i x64, men det er meget lidt så det går nok vel.


    Der er INGEN performance forskel mellem x32 og x64 vista.


    Jeg ville nok helst have XP men Vista's gaming performance burde være så god som XP's til jul, om alt går vel.


    Hvad er det for små-problemer? Du mener at hvis det skal være Vista så skal det være 64 bit - hvad ville fordelen ved 32-bit være lige nu?


    Tak ;)

    Asus P5Q Pro - Core 2 Duo E6600 2,4 Ghz @ 3,4 Ghz
    Water Cool: XSPC X2O Kit - X2O VGA Block - Innovatek Special 10/8mm - EnzoTech BMR-C1 - Scythe S-Flex SFF21D
    2 X 2GB Corsair XMS2-DHX PC2-6400 800 mhz - Asus 9600GT 1Gb
    Hauppage MCE 150 - NorthQ 500S Giant Thunder
    80Gb Samsung SATA (System) - 2X400Gb Samsung SATA Raid (Data)
    Cooler Master Centurion 590 - MS Vista Home Premium 64-bit