• ja og morgenmaden er det vigtigste måltid. Et par uger med havregryn eller anden sund morgenmad tabte jeg mig et par kilo - så go for it

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • takker for de sidste par råd også.


    Da det ikke er så mange kilo jeg skal af med tror jeg ikke jeg kommer til at bruge alle jeres svar :D Men det med proteiner osv, det er jeg glad for, kigger på ALT hvad jeg køber nu, og intet har fedtindhold mere, og så æder jeg en del kyllerylle til aftensmad/natmad, hvis jeg lige blev lidt sulten der.


    Det hele er disket op med nogle forældre som ejer en grillbar og slikbutik ^^ og hvor jeg selv skal stå for mad hele sommeren, er der jo én ting som er ret nemt........


  • Jeg kender ALLE kostrådene.. Jeg ved udemærket, at vi er overbeviste om, at sult kontrolleres af 3 faktorer; blodsukkeret, glykogenlageret samt maveindholdet..


    .. men ikke desto mindre er det min erfaring, at det fungerer som det gør.. ;).. Og praktisk erfaring er nu bedre end teori :finger:

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Quote

    Originally posted by Dare_Devil


    Jeg kender ALLE kostrådene.. Jeg ved udemærket, at vi er overbeviste om, at sult kontrolleres af 3 faktorer; blodsukkeret, glykogenlageret samt maveindholdet..


    .. men ikke desto mindre er det min erfaring, at det fungerer som det gør.. ;).. Og praktisk erfaring er nu bedre end teori :finger:


    Så synes jeg da du skal prøve at måle dit blodsukker efter en times tid hvor du kun har spist et æble;)


    I det her tilfælde handler det ikke om sult. Det handler om, at du vil få for lavt blodsukker, som resultere i dårlig koncentration, som vil resultere i dårlig indlæring, som vil resultere i dårlige karaktere.
    - yderligere mener nogen eksperter at mange sygdommme kan have relation til det at have haft for lavt blodsukker i lange perioder.

  • Quote

    Originally posted by Simonthk
    takker for de sidste par råd også.


    Da det ikke er så mange kilo jeg skal af med tror jeg ikke jeg kommer til at bruge alle jeres svar :D Men det med proteiner osv, det er jeg glad for, kigger på ALT hvad jeg køber nu, og intet har fedtindhold mere, og så æder jeg en del kyllerylle til aftensmad/natmad, hvis jeg lige blev lidt sulten der.


    Det hele er disket op med nogle forældre som ejer en grillbar og slikbutik ^^ og hvor jeg selv skal stå for mad hele sommeren, er der jo én ting som er ret nemt........


    Du skal absoult heller ikke fjerne alt fedtet fra din kost, bare hold det nede på 15-25%. Selvom folk gør fedtet til det onde, så er der også nogne essentielle stoffer i som vi skal have!

  • Quote

    Originally posted by Zalam


    Så synes jeg da du skal prøve at måle dit blodsukker efter en times tid hvor du kun har spist et æble;)


    I det her tilfælde handler det ikke om sult. Det handler om, at du vil få for lavt blodsukker, som resultere i dårlig koncentration, som vil resultere i dårlig indlæring, som vil resultere i dårlige karaktere.
    - yderligere mener nogen eksperter at mange sygdommme kan have relation til det at have haft for lavt blodsukker i lange perioder.


    Som jeg allerede nævner, er jeg klar over, at mit blodsukker falder kort tid efter indtaget af æblet, i det æblet kun indeholder en begrænset mængde af simple kulhydrater.. Det er derfor rigtigt, at du vil kunne måde et lavt blodsukker..


    Ikke desto mindre har jeg oplevet en udemærket koncentration, og mine prøver i år faldt da også OK ud med en snit på 11.5 (den nye skala)..
    Men måske har du ret - der var et fag, hvor jeg kun scorede 10, men jeg tvivler på, at det var pga. blodsukkeret.. :$


    ... men igen det er egen erfaring - prøv det, se om det virker med dig, gør det ikke, så drop det igen ;)

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]


  • Jamen så det jo udmærket for dig!


    Nej skal ikke prøve det der, jeg spiser som en hest for at få nok energi til min træning og min vægt er fin - ville dog godt ned på en 10 i fedt procent i stedet for min 13.

  • MUSAAAAAA


    Jeg havde for et år siden, en fedt procent der slet ikke var på den liste man så på. Omkring 6-7 :D :D :D :D :D det var nu meget "fedt".


    der vil jeg ned igen, og jeg vil arb og kæmpe og svede og kun spise fast food 1 gang dagligt!"!!!!

  • http://www.getbig.dk
    http://www.fitforum.dk


    Masser af artikler om træning og diverse kostprogrammer..


    forummet siger sig selv.. Folk der deler erfaringer med alle de andre om de forskellige op og nedture, kosttilskud, kostprogrammer osv osv..
    Bruger det selv.. Alt jeg ved om træning er kommet derinde fra.. :9xo


    /natch

  • http://www.motion-online.dk


    Hvis det skal være lidt seriøst...
    Getbig/fitforum er temlig domineret af teenagere som gerne vil virke lidt klogere end de er. No offence.

    I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240

  • Forbrænd mere end du indtager. (dvs træning)
    Undgå sukker.
    Spis groft.
    Skær ned på fedt (men du skal ha lidt fedt hver dag)

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Så sad jeg lige og tænkte over et par ting, først og fremmest i stedet for at starte en ny tråd, så ville jeg lige skrive det i denne tråd isteden for.


    Har fået lidt for meget kød på kroppen selv, men et af områderne, aner jeg simpelthen ikke hvordan man træner ordentligt. :rolleyes:


    Altså jeg har lidt for meget kød på maven og på brystpartiet, maven ved jeg godt hvordan den skal trænes nogenlunde, men "brysterne" hvordan træner man dem bedst/mest effektivt så jeg kommer af med dem og får noget der mere ligner en brystkasse? :roller:


    Lidt hjælp her ville være dejligt :rules:


  • Ked af at sige det mester, men du kan IKKE ligegyldigt hvad myterne sige lave punktvis fedtforbrænding


    Det du i stedet kan gøre, er at træne dine bryst muskler ved diverse øvelser; bænkpres, flyers osv osv. og øge din muskelmasse på brystet så de får en bedre "form"!


    Eller du kan vælge og gå ind på en "cutting" kur, hvor du taber dig ca. 500g om ugen ved at være i et moderat energi underskud på ca. 400-500kcal om dagen.

  • Quote

    Originally posted by Simonthk
    MUSAAAAAA


    Jeg havde for et år siden, en fedt procent der slet ikke var på den liste man så på. Omkring 6-7 :D :D :D :D :D det var nu meget "fedt".


    der vil jeg ned igen, og jeg vil arb og kæmpe og svede og kun spise fast food 1 gang dagligt!"!!!!


    Det er dælme lavt du vil ned.


    Jeg ville anbefale dig at lægge på en 8-10% i fedt. Kommer man under de 8% er det nemlig heller ikke super sundt. - hvis du fx bliver syg etc.

  • Der er jo alle de der bøger med sund mad og hjemmesider om at tabe sig, det er jo en mugelighed :idea:

    Waanaz : 70 human mage - Azjol-Nerub
    Gnaveren: 50 Night elf hunter - Azjol-Nerub
    Zikito: 34 night elf rogue - Azjol-Nerub
    Sprity: 32 tauren shaman - Twisting Nether


  • OKay, tak for det, så må jeg vel bare igang :P

  • Quote

    Originally posted by Zalam


    Det er dælme lavt du vil ned.


    Jeg ville anbefale dig at lægge på en 8-10% i fedt. Kommer man under de 8% er det nemlig heller ikke super sundt. - hvis du fx bliver syg etc.


    det kan nu ikke passse, da jeg var 100% i god form og træning og spiste ALT fuldstændig ligegyldigt hvad, havde ingen hæmninger og alligevel lå jeg ufatteligt lavt pga motion bevægelse og en komplet ligegyldig livsstil der mest af alt minder om ja... komplet liggyldighed :D Tynd, nej, bare perfekt bygget ;)


    Så det du siger kan jeg umuligt tro på :) medmindre du er ekspert!


    Savner de tider!


  • Hvis du er for fed et sted, så skal du bare dyrke motion med hele kroppen. Du bliver ikke nødvendigvis tyndere på maven af at lave mavebøjninger, men det er motionen bag mavebøjninger som gør dig tyndere, og den kunne du lige så godt have fået af at løbe. Så hvis du vil tabe dig, så handler det om at gøre det du finder sjovest!