Jo men ville nu stadig vælge et andet mobo, men det er nok bare mig:D
Dog er der også meget større forskel på load temps vand mod luft...
Men kompressor is the way to go, larmer dog for meget:D
Grunden til mit valg af MB var en ide om at man i fremtiden ville kunne smide den nye cpu fra intel på og nogle ddr3 ram hvis ydelsen viste sig at det værd...
Men kan godt se at hvis jeg nu istedet vil køre vista med 4Gb ram så det måske ikke lige det kort jeg skal tage.
Er der egentligt nogen ydelses mæssig forskel på 2x 2Gb og 4x 1Gb ram klodser ? Evt om båndbredden dermed blev øget og flere data kunne læses samtidig... ?
#Spyro, Gode erfaringer med "Abit IP35"?
#Stubkier, Er den "Zerotherm BFT90" så meget mindre end Scythe's ? og grunden til jeg faldt for deres var at man selv kan pladsere 120mm blæser som det passer en, for at give bedst air flow. eller montere flere 120'ere om ønsket
QuoteDisplay MoreOriginally posted by steven
Grunden til mit valg af MB var en ide om at man i fremtiden ville kunne smide den nye cpu fra intel på og nogle ddr3 ram hvis ydelsen viste sig at det værd...
Men kan godt se at hvis jeg nu istedet vil køre vista med 4Gb ram så det måske ikke lige det kort jeg skal tage.
Er der egentligt nogen ydelses mæssig forskel på 2x 2Gb og 4x 1Gb ram klodser ? Evt om båndbredden dermed blev øget og flere data kunne læses samtidig... ?
#Spyro, Gode erfaringer med "Abit IP35"?
#Stubkier, Er den "Zerotherm BFT90" så meget mindre end Scythe's ? og grunden til jeg faldt for deres var at man selv kan pladsere 120mm blæser som det passer en, for at give bedst air flow. eller montere flere 120'ere om ønsket
Der vil ikke være nogen mærkbar forskel på de store moduler frem for de små.
Nej jeg har ingen erfaringer med IP35 (eller P35 bundkort generelt). Men jeg har haft Abit før, og det var jeg bestemt ikke utilfreds med!
Du kan godt bruge det bundkort uden problemer. Der er RAM slots nok, til at du kan have 4 x 1 GB DDR2 RAM klodser i og senere hen skifte til 2 x X GB DDR3 RAM. Der er 6 pladser i alt.
QuoteOriginally posted by Svan
Det ville jeg også må jeg indrømme.. Men jeg overvejer ikke DDR3 RAM før at de kommer ned på overkommelige priser.
Så hvis man gerne vil skifte til DDR3 RAM uden at behøve at skifte bundkort også, synes jeg at det er et ganske fint valg.
Jo men til den tid at DDR3 kommer til sit bedre potentiale så er der mobo's med 2000MHz understøttelse eller mere... mere det jeg tænker på, derudover så er man begrænset ved at der kun er 2 slots...
QuoteOriginally posted by Svan
Jo men til den tid at DDR3 kommer til sit bedre potentiale så er der mobo's med 2000MHz understøttelse eller mere... mere det jeg tænker på, derudover så er man begrænset ved at der kun er 2 slots...
Det er selvfølgelig rigtig nok.
Men det er stadig et godt sted at starte, imo!
Enig, Vil finde mig et andet MB, gider heller ikke have 6 ram slots hehe
ja det sq nogle fine ting du har fundet dig der..
men den raptor dreng er vist lidt for dyr/gammel og kun med 8MB buffer..
16MB buffer til en tusse... http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=710828
QuoteOriginally posted by DonRon
16MB buffer til en tusse... http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=710828
Hvilken Harddisk har 10.000 rpm med 16MB buffer?
QuoteOriginally posted by DonRon
Forkert link.
Nice, Takker !
QuoteOriginally posted by steven
Nice, Takker !
No problem.
Men hvilken CPU køler ville være at foretrække ?
Krav:
- Støjsvag
- Og helst af en størelse samt monterings type som ikke splitter det hele fra hinanden når man skal til lan osv.
alt efter hvad du vil ofre og overclocke så er arstic freezer 7 perfekt til pengene er ideel til lan, pga. vægten. Den er billig og god, samt lydløs når der stilles lidt ned for den
QuoteOriginally posted by hot_fifty
alt efter hvad du vil ofre og overclocke så er arstic freezer 7 perfekt til pengene er ideel til lan, pga. vægten. Den er billig og god, samt lydløs når der stilles lidt ned for den
Helt enig. Arctic Cooling Freezer 7 Pro er den bedste køler til prisen.
Og du kan godt oc lidt med den.
Hmm syntes mange brokker sig over Støj fra den køler.
Selv stillepc.dk råder en til at skifte standard blæseren ud eftersom den begynder at larme over 7 volt.
Jeg har ikke planer om at OC "Ihvertfald ikke til at starte med"....
Så mit vigtigste kriterie må være støj!
QuoteOriginally posted by steven
Hmm syntes mange brokker sig over Støj fra den køler.
Selv stillepc.dk råder en til at skifte standard blæseren ud eftersom den begynder at larme over 7 volt.
Jeg har ikke planer om at OC "Ihvertfald ikke til at starte med"....
Så mit vigtigste kriterie må være støj!
Jeg har intet ondt hørt om denne blæser.. Den larmer ikke før at CPU'en kommer op på load i længere tid! Havde den selv, den gang jeg havde min Pentium 4 Model 630