XP Home på en anden com?

  • Hejsa!


    Jeg køber snart en ny com, og ville lige høre om jeg kan bruge mit Windows XP på den nye, selvom det er på den gamle com? eller skal det slettes på den gamle?
    Der er vidst kun 1 licens med til mit Windows XP, men kan den ikke bruges på den nye, hvis det slettes fra den gamle?


    Mvh Klaus

  • Quote

    Originally posted by Svan
    Det tyder på at det er en OEM du har, og i det tilfælde skal du slette den gamle og ringe ind til Microsoft og høre om de vil give dig en nye key...


    Hmm.. okay..


    Kan man ikke bare bruge den key jeg havde til den gamle? den står nemlig på kabinettet..


    Tænkte på om det ikke er det samme at formatere og installere igen på den gamle, som det er at installere det på den nye.. (hvis det altså bliver slettet på den gamle)??

  • Fordi det er en OEM (formegentlig) og den binder sig til bundkortet... men af hvad jeg har hørt så er Microsoft ikke så svære at overbevise om at man skal have en ny key...

  • Quote

    Originally posted by Svan
    Fordi det er en OEM (formegentlig) og den binder sig til bundkortet... men af hvad jeg har hørt så er Microsoft ikke så svære at overbevise om at man skal have en ny key...


    Okay.. tak for svaret!


    Så må jeg ringe til MS engang, men hvordan finder man ud af om det er en OEM version ? (:

  • Hvis din key sidder som et klistermære på dit kabinet er det som regel en OEM...

    * 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

  • Quote

    Originally posted by Klas


    Okay.. tak for svaret!


    Så må jeg ringe til MS engang, men hvordan finder man ud af om det er en OEM version ? (:



    Jeg har fundet ud af det!! Men mange tak for hjælpen


    Go' Ferie :cheers:

  • Quote

    Originally posted by ^Genzo^
    Jeg vil bare sige, da jeg skiftede bundkort da havde jeg ingen problemer med at registrere XP igen over telefonen


    Det lyder godt :P


    Så må jeg gøre det når den nye com kommer :9xo