Lydkort Problemer

  • Heysan


    Jeg sidder her med mit gamle Creative Soundblaster Audigy 2 ZS og fatter intet..


    Jeg formaterede min HDD, for en uges tid siden så downloadede jeg en driver fra Soundblaster.com (da jeg ikke kunne finde den medfølgende CD med original driver og applications) Den driver funkede også ok, men der mangle en masse , man kunne ikke justere nogen stder og det lød af ht.
    Så da jeg så fandt min Originale CD her i går, fjernede den anden driver. Og derefeter kørte install siger den install pludselig (efter at jeg har brugt den utallige gange) "Windows kan ikke finde et sådan Audigy 2 ZS, og den råder en til at se om det sidder ordenltligt" og det gør det selvfølgelig, men den vil ikke installere. Den anden driver jeg havde forinden kaldte endda kortet for et Audigy 2 ZS, så hvorfor kan den her driver ikke se den pludselig ?
    Har efterhåndet prøvet det meste for at få det til at virke, men intet held.


    Nogen der har nogen gode råd hvad der kunne være mit næste skridt ?


    På forhånd tak


    -Pollux

    Intel Core2 Extreme QX9650
    Asus Rampage Formula
    Mushkin 4GB DDR2-8500
    Inno3d 8800GT
    Corsair HX620W

  • har selv haft samme problem..creative er nogle fjolser til det med drivere.....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • kunne være en bios update ville hjælp
    ellers kunne du kan jo altid prøve at formaterer igen og installe de gamle drivere (clean install)
    men det kan jo være at de gamle ikke virker mere (selv om det har de altid gjort)
    pga. andre fornyede drivere windows update bios update ect. eller mangel på samme

  • Quote

    Originally posted by Cyclups
    prøv med disse drivere.
    http://dk.europe.creative.com/…10&drivertype=0&x=35&y=17


    Netop den der driver siger det samme som driveren på min CD, det er sku underligt det her... har fundet en anden driver http://www.download.com/Creati…-/3000-2120-10198811.html
    Den får lyden til at virke, men efter at havde været vant til den anden driver, som åbenbart formidler lyden ud til højtalerne på en anden måde, lyder f.eks lyden i World of warcraft HELT forket..


    Kan det være fordi at den første driver jeg installerede og derefter slettede igen, stadig kan havde rester af den driver der får den egentlige rigitge driver til at fucke up tilbage ?

    Intel Core2 Extreme QX9650
    Asus Rampage Formula
    Mushkin 4GB DDR2-8500
    Inno3d 8800GT
    Corsair HX620W