Godkendelse af ny commer

  • Jeg er blevet sat på en opgave, hvor jeg skal bygge en ny com til en jeg kender. Budgettet er på omkring de 7000 gryn. Her er hvad jeg er kommet frem til (Husk at slå pop-up blocker fra):


    • Asus P5N-E/SLI, nVidia nForce650i SLI (Link)
    • WD 250 GB – SATAII-300 (Fluid) (Link)
    • Chill-Innovation CP-450A2 450 Watt (Link)
    • Corsair Twin2X 2x1024MB DDR2 (Link)
    • Intel Core 2 Duo (Conroe) Model E6320 (1.866GHz) (Link)
    • Asus EN8600GT/2DHT/256M (Link)
    • Asus DRW-1814BLT (Link)
    • Logitech Cordless Desktop LX710 (Link)
    • CoolerMaster Elite RC-330 (Link)
    • LG 19” Flatron L194WT-SF (Link)
    • Altec Lansing VS2320 (Link)


    Prisen for alt dette bliver på ca. 7300,-. Men er der noget hvor i siger "EJ! nu må du stoppe!". er meget modtagelig for evt input, bare vi holder os på ca. det beløb.


    Hvad med blæseren på grafikkortet? Jeg er ikke alt for glad for den. Den ligner en der lyder som et godstog der bremser :boxed:. hvilke alternative blæsere er der? Ville en Zalman VF-900CU passe på dette kort?


    Tak for jeres tid :rules:

  • Vælg en anden strømforsyning - egen erfaring. Min holdte op med at virke 1 uge efter min reklamationsret var udløbet. Det er discount, og strømforsyningen er en meget vigtig del af computeren.


    Har dog ikke et bud på en anden, men mon ikke der kommer det.

  • ja det glemte jeg nok at skrive... Der er primært tale om en kontor maskine som skal kunne spille lidt spil af og til, og der behøves ikke at var med de helt store detaljer og igen OC


    GFX ændret til Asus med passiv køling (Link)
    PSU ændret til NorthQ på 500 Watt (Link)


    CPU'en får jeg svært ved at pille ved da jeg nu begynder at overskride budgettet for meget... med mindre man kan finde et bedre bundbræt der måske er billigere. Det skal helst være et SLi kort, med min. 4 SATA og så ville en enkel e-sata port være at fortrække... er lidt blank... nogen forslag?

  • Quote

    Originally posted by Xdreamer


    CPU'en får jeg svært ved at pille ved da jeg nu begynder at overskride budgettet for meget... med mindre man kan finde et bedre bundbræt der måske er billigere. Det skal helst være et SLi kort, med min. 4 SATA og så ville en enkel e-sata port være at fortrække... er lidt blank... nogen forslag?


    Hvorfor vil du købe et SLi mobo? ellers er der ASUS P5PL2-E til en billig penge hvis der ikke skal OC.

  • Så hellere det første GFX med en VF900, med mindre du har et godt airflow. Sådan et kan hurtigt blive temmeligt varmt.

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

  • Quote

    Originally posted by JosyBoss
    Hvorfor vil du købe et SLi mobo? ellers er der ASUS P5PL2-E til en billig penge hvis der ikke skal OC.


    Fordi muligheden for to GFX helst skal være der til senere... men på den anden side... kunne være en idé... det kigger jeg lige på


    Ja, et 8600 med en VF-900 ville være bedst, men passer den på kortet?

  • Hvis der ikke skal overclockes, så køb nogle kingston value ram i stedet, så der bliver råd til en corsair 520hxeu. Drop sli og køb et billigere bundkort og snup evt. en c2d e6420. Resten er vel fint nok.

  • Quote

    Originally posted by |KTS|
    Hvis der ikke skal overclockes, så køb nogle kingston value ram i stedet, så der bliver råd til en corsair 520hxeu. Drop sli og køb et billigere bundkort og snup evt. en c2d e6420. Resten er vel fint nok.


    Faktisk så er Kingston Value ram dyrer end de ram jeg har valgt... mærkeligt med sandt :crazyeyes: