Indlæg af Xdreamer

    Hmm... Det ender sku nok jeg venter en omgang, evt. på et MSI Z77A-GD80 med en 3770K eller 3570K.


    Jeg vidste godt at 2 af SATAIII stikkene kørte igennem en ekstern controller, men troede ikke de var så dårlige. Utroligt at de stadig bruger dem så 8|.


    Men angående 4 stk. SATAIII, så er det selvfølgelig rigtigt at alle HDD'er lige så godt kan smides på SATAII stik, de når jo nok aldrig SATAIII hastigheder alligevel haha

    Hey alle sammen


    Jeg er ved at skifte min 4-5 år gamle puter ud med noget nyt og har næsten fået noget samlet sammen. Jeg er bare lidt i tvivl hvad angår bundkortet.


    Jeg regner med en 2700k, 8-16 GB hyperx RAM, en hyperx ssd og noget 570 eller 580 GFX (ikke helt sikker endnu, kommer an på den samlede pris på resten af tingene). Alt det er jeg ikke så usikker på.


    Den skal bruges til gaming (BF3, BFBC2, Fallout + hvad jeg ellers støder ind i der ligner) og udvikling (.NET, ASP.net, Android, WP7, Java, you name it)


    Angående bundkort så er jeg kommet frem til:


    ASUS P8X68 DELUXE/GEN3 (ca. 1650 kr)
    + Har go' erfaring med ASUS
    + Godt med I/O på bagsiden

    MSI Z68A-GD65 (3G) (ca. 1350 kr)

    + SuperCharge USB (Til min SGT10.1)

    + Nem BIOS backup/recovery (vil forsøge mig med lidt OC og Murphy har det med at ånde mig i nakken xD )

    - Virker lidt skrallet når det kommer til I/O på bagsiden


    MSI Z68A-GD80 (3G) (ca. 1800 kr)

    + SuperCharge USB

    + Nem BIOS backup/recovery

    - 3 SATA III (WTF?!??!)


    Kravene til bundkortet er:

    * Skal være PCI-e 3.0 ready

    * Skal helst have mindst 4 x SATA III (just in case)

    * Kunne godt tænke mig noget Dual-BIOS agtigt noget, men det har jeg ikke kunne finde

    * Hvis jeg ender med at køre SLI kunne det være godt hvis der stadig er nogle PCI-e slots til evt. lyd eller ligende (PCI gælder ikke længere i min verden xD). Kommer nok aldrig over 2 way-SLI hvis det bliver til noget.


    Hælder MEGET til ASUS'et, men der er et eller andet ved MSI Military Class II komponent kvalitet tingen der trækker i mig xD. Ved ikke hvor meget det bunder i i virkeligheden.


    Angående CPU-køler så har jeg set på ZALMAN CPNS11X Extreme. Noget der har erfaring med den eller kan sige "hold dig fra den, fordi... ". Jeg har i øjebilkket et Lian-Li ATX kabinet og har ingen fornemmelse af om der er plads til den xD. Overvejer at investere i et Cooler Master Cosmos 2 i fremtiden.


    Hov en sidste ting. Hvordan er de indbyggede lydkort i dag. Altså til gaming. Har ikke rigtig en finger på pulsen er. Skal der investeres i et seperat?


    Puha, det var meget. Håber i kan hjælpe :thumbsup:

    Hej allesammen.


    Jeg kunne godt bruge noget hjælp til at finde en ny køler til min Intel E8400.


    Jeg har kigget de andre indlæg om samme emne igennem, men det er nok noget lidt andet jeg skal bruge, da er ikke går op i OC.


    Det skal helst være en effektiv og lydsvag køler, som heller ikke er alt for stor og klodset ligesom Xigmatek S1283. Selvom den får mange anbefalinger er den ALT for stor til mig.


    Det gør ikke noget at man kan skifte blæseren ud på den, eller evt. selv skal købe en. Der havde jeg en AC Acrtic Fan 8 eller en fra SilenX i tankerne
    :rules:

    Jeg har ultimate 64-bit og det ROX!


    MEN!!!!!!!!!


    Du kan eller installere Vista 64-bit på en commer med 4 GB... når vista prøver at starte første gang vil du løbe ind i BSOD hele tiden... løsningen er at:


    Tage 2GB fysisk ud af computeren
    Installere Vista
    Opdater vista
    Hent og installer Windows Vista Hotfix: 929777
    Smid de sidste ram i igen


    Og vupti så virker det... :D

    Nææ... Der står i manualen at USB stikkene understøtter Wake-up, hvilket det jo også gør i og med at computeren kan vækkes fra slumring med tastaturet eller musen, men der ser ikke ud til at være nogen mulighed for at slå det fra...


    Dog tror jeg ikke det er det der er problemet... min gamle mobo (et Asus K8V SE Deluxe) understøttede jo også USB wake-up, men der lukkede den helt ned når den slukkede...


    Wired


    Ku være man skulle kontakte XFX og høre hvad de har at sige

    Jeg har lige fået min nye commer hjem (Se neders i indlægget)


    Den køre perfekt, dog er der lige en lille skønhedsfejl. Når computeren er slukket er der stadig spænding i USB stikkene, hvilket vil sige at jeg ikke kan bruge men spareskinne og hvis jeg ved at uheld rør ved min mus aktivere den (Razer Habu med nok blåt lys til at oplyse en mindre by), dog har jeg ikke problemet med min Logitech G15 keyboard (også med blåt lys)


    Ville lige høre om der var andre der havde problemet, og om der findes en løsning.


    Har rodet BIOS'en igennem mange gange, men har ikke kunne finde noget.


    Takker xD

    Ja eller får fler' :D


    Syntes at IE7 er langt bedre end nogen anden browser, især FF... langt hurtigere og så har jeg aldrig haft problemer med IE7, hvor imod FF var et konstant problem...


    Hvis du tager din bærbar og sætter den på internettet et andet sted, er der så det samme problem? i og med at problemet er på to computere på samme tid, kunne indikere at det er nettet eller netværket den er galt med

    Er der nogen herinde der har fået talegenkendelse i Vista til at fungere. Det skulle jo som standard være installeret, men denne besked når jeg forsøger at starte det:


    "Talegenkendelse understøttes ikke på det aktuelle sprog"


    Skal man selv installere det når man har det på dansk eller hvad?

    Tjek din BIOS om der er noget du kan ændre på der... ellers må det vel være på tide med en frisk windows installation...


    har den gjordt sådan hele tiden?

    Hej alle sammen! :D


    Jeg står og skal bruge noget lydfiler med baggrundslyde fra storbyer... i ved, med sirener i baggrunden, fly der flyver over og en let summen af mennesker... og de skal helst være omkring de 2 minutter eller derover...


    Har søgt på google, men har ikke kunne finde nogen der ikke koster...


    jeg har et eksempel her: Link til lydeffekt


    Håber der er en der kan hjælpe


    :rules:

    Sådan! har fået det til at virke!


    Jeg satte bare porten på TS på min bærbar til 8768 (normal 8768), og fik min router til at forwarde til dens IP, smart!


    Takker

    Jeg har siddet og rodet rundt med den i et stykke tid, uden at få det til at virke, og jeg er helt blank :boxed:


    Har også søge overalt på Google, men kan heller ikke finde noget der.

    Jeg har idag installeret en TS2 server på min egen com fordi vores clan-TS er nede, og den virker også perfekt, men nu vil jeg gerne ha den installeret på en bærbar computer der er på mit netværk, da serveren jo når ned når jeg sætter min stationære på standby eller slukker den.


    Problemet er bare at folk ikke kan logge på den der ligger på min bærbar fordi min bærbar har 192.168.1.103 som internt IP, hvor min stationære har 192.168.1.100 som er den interne IP man skal bruge for at den virker. Er der nogen mulighed for ligesom at "redirecte" til 192.168.1.103, når folk logger på min externe IP.


    (Min router er en Linksys WRT54G)


    :rules:

    Quote

    Originally posted by |KTS|
    Hvis der ikke skal overclockes, så køb nogle kingston value ram i stedet, så der bliver råd til en corsair 520hxeu. Drop sli og køb et billigere bundkort og snup evt. en c2d e6420. Resten er vel fint nok.


    Faktisk så er Kingston Value ram dyrer end de ram jeg har valgt... mærkeligt med sandt :crazyeyes:

    Quote

    Originally posted by JosyBoss
    Hvorfor vil du købe et SLi mobo? ellers er der ASUS P5PL2-E til en billig penge hvis der ikke skal OC.


    Fordi muligheden for to GFX helst skal være der til senere... men på den anden side... kunne være en idé... det kigger jeg lige på


    Ja, et 8600 med en VF-900 ville være bedst, men passer den på kortet?