som overskriften lyder kan man bruge nogle kølere fra en crosser til at lave at vandkøling system i sin pc.
køre nemlig motorcross og har nogle brugte kølere til at ligge og kom lige til at tænke på det efter jeg havde vasket min crosser.

Kølere fra crosser til vandkøling i pc
-
-
hvorfor skulle du ikke kunne. hvis de kan køle kan du vel bruge dem. du kan også bruge en fryser hvis du gerne vil, prøv
-
Bare du kan få slangerne på:))
bare husk at rens radi først
-
tror da lige da skal prøves
for har målt på nogle brugte kølere der er lige plads til et par 120 mm blæsere på en køler så tror godt det kan lade sig gøre -
Husk billeder når du lægger din computer ind i i casemod galleriet her på sitet..
-
skal jeg nok
men skal lige have fundet ud af hvordan man bedst kan sætte sådan en køler op
og venter muligvis til at jeg køber et silverstone tj07 kabinet -
Jeg kender en der har gjort det omvendt
Vandkøling fra computer til en scooter
-
okay sådan en scooter motor behøver jo heller ikk så meget køling som en 426 ccm firetakt motorcross motor
-
Nej men alligevel når du kan den ene vej kan du vel også den anden
-
ja men venter lige med at begynder at rode med til at jeg har fået fat i et silverstone tj07 kabinet
det kabinet jeg har nu er der ikke plads til vandkøling i! -
Bordet er en god ting
-
den skulle jo helst kunne transporteres rundt uden at skulle spillte alt ad
-
hehe, min far har to stk. kalofiere stående (Det er en slags radi der er 0,5Mx0,5M med en 40CM monster alu fan på...
snakkede om at sætte den på vandkølingen men han sagde at det ville larme for meget
-
Originally posted by Rasmus_yamaha
den skulle jo helst kunne transporteres rundt uden at skulle spillte alt adJa men mente ind til du havde fået dit nye kabi
-
kan sagtens lade sig gøre og sikkert også med gode resultater... har selv et varmelegeme fra en audi 100 i mit system (plads til tre 120ere, og koster 149kr i thansen) og det fungerer virkeligt godt..
det er bare vigtigt at radiatoren ikke er for tyk eller har for meget modstand, for så kommer blæserne til at larme helt abnormt. Du skal nok også eksperimentere med en fanduct, det hjalp helt ekstremt i mit tilfælde.held lykke med projektet!
kører forresten også selv cross.. 400ccm 2takt husqvarna.. det rykker
-
jepson
så bruger du da det meste af din tid på at starte din crosser for den er da svær at starte
har lige fået en yamaha 426 ccm og den er svær at starte -
helt enig der skulle ikke være noget problem med at bruge køleren fra en crosser
den har jo ca samme størlse og prissom dem man normalt bruger til pcen
jeg har selv brugt varmeapperatet fra en toyata corola "har nøjagtig samme bredde som et 5 1/4 drev
kørte selv cross fra jeg var 5 til jeg var 20 men det er en del år sidenps du kan bare lave sådan en her til din radiator
"this post has been edited 6 times "
kan sku ikke sætte et bilede "26kb jpg"ind i den her post -
Originally posted by Rasmus_yamaha
jepson
så bruger du da det meste af din tid på at starte din crosser for den er da svær at starte
har lige fået en yamaha 426 ccm og den er svær at starteja det kan sgu ikke lade sig gøre en dag som idag, hvor det har regnet... og ellers er motorstart min ven...