Ja nogen der kan hjælpe mig med at finde en side hvor jeg kan finde noget om Amish? Skal være noget om hvorfor de er Amish og hvorfor de ikke skiter over og bliver "normale" som os andre uden alt det med intet elektricitet og det andet.
Hjælp til Amish
-
-
http://www.amish.dk 7 sec. med google og du finder en masse
-
Der står ikke noget om hvorfor de vil være Amish
Så nej google er ikke så nemt i dette tilfælde.
-
-
Fandt lige dette (også ved en søgning på google på få sek): http://www.800padutch.com/amish.shtml
Jeg tror der står rigtig meget forklaret omkring amish.
Så vidt jeg lige hurtigt kunne læse fra dette link og fra Fruitloops link er at Amish ikke ønsker at være en del af det ræs der er dagligdag for så mange andre. De vil have at der er tid til tingene og at tingene foregår i et tempo hvor der er tid til fordybelse.
- Anders
-
Ja tak er også det jeg er nået frem til, den padutch hjemmeside har jeg også selv fundet og tror nok også det er fordi de ikke vil være med i det ræs. Men vil gerne have et stykke tekst hvor der dirkerte står at det er derfor.
-
Har du kigget på de eksterne links og kilder på den wikipedia side?
-
Originally posted by Jacorik
Ja nogen der kan hjælpe mig med at finde en side hvor jeg kan finde noget om Amish? Skal være noget om hvorfor de er Amish og hvorfor de ikke skiter over og bliver "normale" som os andre uden alt det med intet elektricitet og det andet.
Hvis du søger under "Rumspringa" burde det give dig en del svar. Det er en periode i en Amish liv, hvor han/hun kan gøre frit hvad de vil. Det ender gerne med druk, fester stoffer og meget andet, som de aldrig har prøvet før. Til sidst vender de fleste dog tilbge til Amish livet. -
Nej tak for det
Men kom endelig med mere da jeg skal bruge det til min engelsk eksamen
-
[edit] Kan åbenbart ikke slette posts mere
-
Tak for det
-
Elektricitet er mørk magi og de udøver kun hvidmagi xD ej jeg ved det sgu ikke...
Fik grinet lidt ud når man hører en kvinde i radion, som er 50 år gammel snakke om at hun kun udøver hvidmagi og holder sig væk fra sortmagi? Hvaa faen skal hun ikke brændes?
Hvis det fandtes var jeg sgu hoppet på "The Dark Side" rofl...
May the force be with you, always... xD
Nå men det var et lille emne skift -
Hvis hvid side er pædagoisk fis somm de ofte er alle de der fredsting så er jeg nu også med på the dark side
militær er vejen frem imo
ej JK