Tweak.dk's egen CS server?
-
-
CS 1.6 FTW!!
Det er det eneste min nuværende laptop kan køre uden lag.. haha..
-
Quote
Oprindeligt indlæg af _WHAT_
Hvis noget sådan skal ske så skal der laves en rigtig server ikke det hjemme hosting halløj som vi før har leget med.Så skal der en rigtig op at kører og som kører altid ikke bare startes engang imellem.
Hvad er problemet så med "hjemme host"? Du kan jo samle en fin lille computer, der opfylder kravene mht. en CS Server 1.6, og så ovenikøbet automatisk lade den stå 24/7.
-
Quote
Oprindeligt indlæg af _WHAT_
Kan du godt men den kører af pis. Hvis en cs server skal kører ordenligt så skal man over på en fiber linie den kører ikke på adsl eller andet.10/10 mindre kan ikke gøre det hvis du skal kører en server ordenligt med 10-12 spillere også skal linjen ikke bruges til andet.
Jeg er lidt ligeglad med hvad folk mener de kan regne ud det kræver a linje pr. user når de sider i spilet og kigget netstats det holder bare ikke hvis det skal køre ordenligt.
Næste er så at serveren skal sættes ordenligt op med ticrates osv.
Han har ret. Faktisk kan man med maksimal ydelse kører en 21 slots server på 2mbit ADSL. Ja, du har ret, at fiber/cable connection gører det mere stabil, men der er også en grund til, at når man udregner antal slots via en ADSL upswitch forbindelse, så kapper man lige en fjerde del af forbindesel fordi, at ADSL forbindelser er kendt for deres ustabilitet. Det er jo som kendt asykron forbindelser, hvilket betyder, at generelt er download fire gange større end upload.
Så hvis vi havde 2mbit fiber, så vil kunne nå op på de 24 slots.
-
Quote
Oprindeligt indlæg af _WHAT_
Ja ok hvis det er ping 100 så er jeg smuttet så kan man lige så godt spille lo2 som forsøge at rammeTil tider er det faktisk IKKE forsinkelsen, der afgører den dårlige performance MED MIDNRE, at serveren er sat elendigt op. Er serveren sat korrekt op, vil en amerikaner med uden problemer kun spille på den, selvom hans ping er 150. Lag sker uden de fleste er klar over, når der er for mange mods/plugin på ad gangen, eller når de urimelige High Ping Kickere er sat på, eller når man i væreste fald begrænser bånbreden til andre med dår lige downswitch eller folk fra andre lande med sv_minrate/minupaterate.
-
Quote
Oprindeligt indlæg af MvK
Bonnie please get your facts straight.
Det er optimalt at en server har en sv_maxrate på 25000 eller over.12 slots server med sv_maxrate 25000 kræver 2.6 mbit upload (2.4 teoretisk)
14 slots server med sv_maxrate 25000 kræver 3.0 mbit upload (2.8 teoretisk)
16 slots server med sv_maxrate 25000 kræver 3.4 mbit upload (3.2 teoretisk)
Udregnet med:
Teoretisk total megabits per sekund = sv_maxrate * slots * 8 / 1,000,000Og siden der ofte er tab på forbindelser, har jeg lagt 0.2 mbit til resultaterne som minimum.
Så konklusionen er at hvis nogen sidder med en 3 til 4mbit upload og har en OK computer med midend CPU eller bedre til at trække den på, så kan vi køre en helt stabil server.
De rates der er fuldstændige overrated! De er OK til lan. Eller på den anden side, bruger diverse CS hosts (firmaer) dem, for at sikre maximal ydelse til folk fra udlandet, der kommer ind og spiller.
Hvis man ikke vil overvurdere, er den gode fingeregl altid 72kbits pr. slot. Så forholder man sig også til Valve's standard settings, som er sv_maxupdaterate på 30 og sv_maxrate 0 (ubegrænset). Med 2.6 mbit upload vil du jo kunne have ud fra de anbefalede settings 27 slots til rådighed, OG hvis hardwaren understøtter det. Og hvis man stræber efter, at få maxrate på, er 9000 det perfekte nummer for en maxupdaterate på 30. Mere behøver folk ikke med mindre, at du vil overvurder din FPS.
-
Quote
Oprindeligt indlæg af RAC
Du kan bare ikke spille på det samme system i mens, det vil ikke være optimalt.
Det kan man da i hvertfald! Hvorfor skulle man ikke kun det, med mindre man virkelig har gang i sit fildelingsprogram 24/7. Hos EnergiMidt udlever de jo 40/40mbit.
-
Quote
Oprindeligt indlæg af Svan
Har prøvet på min comp. og den spasser ud...
Det var uheldigt. Jeg anbefaler nok, at du køber en seperat PC fra din egen, og lader den stå som "stand-alone" server. Så sker der ikke noget.
-
Quote
Oprindeligt indlæg af _WHAT_
Kan man godt så længe man har godt med ram og det ikke er noget seriøst der spilles.Hvis der spilles seriøst går den slet ikke da ham der hoster har en stor fordel i at ikke skulle have trafikken over netværket.
Godt med ram? Hvad er det i dine øjne? 2x256 (Dual) ram ere mere en klygtige for en 24 slots server
Og mht. til det andet, som du siger der, så kommer det an på, hvordan du manipuler med båndbreden, og hvor meget af dit netværk du sætter til rådighed for spillere.
-
MEst optimalt er at bruge en Stand-Alone maskine til at hoste..
Men til 1.6 er 2x 512mb ram, og en 3200+ mere end rigeligt til 24 spillere, og så 1024kb i upload.. Så burde det sgu ikke lagge
-
Du har nu meget ret, men man skal ikke købe mere, end man har brug for. Ud fra mine udregninger vil en 24 slots server kræve følgende:
1800Mhz processor
2 x 256 MB RAM (Dual)
3456kbits ADSL upswitch ELLER 2592 kbits fiber/cable upswitchMen det er nu maximal ydelse. Man kan altid nedrodsle til noget lavere. Jeg anbefaler det bare ikke.
-
Quote
Oprindeligt indlæg af h33t
Du har nu meget ret, men man skal ikke købe mere, end man har brug for. Ud fra mine udregninger vil en 24 slots server kræve følgende:1800Mhz processor
2 x 256 MB RAM (Dual)
3456kbits ADSL upswitch ELLER 2592 kbits fiber/cable upswitchMed priserne på det gamle lort jeg nævner, er det dumt at købe mindre, og man vil være sikker på at have tilstrækkeligt med resourcer til det.
Forbindelserne du nævner mener jeg er lige højt nok til 1.6.. Jeg har da hørt om flere der kører 24 slots på en 1mbit upload lagfrit, og med 15-30 i ping
-
Quote
Oprindeligt indlæg af Bonghat
Med priserne på det gamle lort jeg nævner, er det dumt at købe mindre, og man vil være sikker på at have tilstrækkeligt med resourcer til det.
Forbindelserne du nævner mener jeg er lige højt nok til 1.6.. Jeg har da hørt om flere der kører 24 slots på en 1mbit upload lagfrit, og med 15-30 i ping
den ping er med pingbooster Bonghat, selv de købe servere vi har i den clan jeg er med i har jeg en ping på mellem 0-10 med min 10/10mbit (får 15/15mbit) os på de privat hostede servere og det er fordi pingbooster er installeret.
-
Quote
Oprindeligt indlæg af puma99dk|
den ping er med pingbooster Bonghat, selv de købe servere vi har i den clan jeg er med i har jeg en ping på mellem 0-10 med min 10/10mbit (får 15/15mbit) os på de privat hostede servere og det er fordi pingbooster er installeret.
Din egen forbindelse har så absolut ingen indflydelse på din ping til en ekstern server i noget som 1.6..
Det er uploaden fra serverens DNS spot der afgør om i skal have høj eller lav ping, ikke din egen forbindelse.. om du har 10 eller 1000mbit download vil ikke ændre på det serverens upload tillader
Jeg har selv en 25/25, og kan med 4 pirat-film downloads der kører for fulde gardiner spille 1.6 med en ping på under 50
-
Quote
Oprindeligt indlæg af MvK
Jeg kan muligvis skaffe en CS:S server vi kan spille på indimellem, men også kun på bestemte tidspunkter.Hvis nogen skal hoste en server skal de have en hurtig upload.
10 slot ~ 2mbit upload
16 slot ~ 3/4mbit uploadEllers er priserne for en CS:S server 200-400kr pr. måned med ca. 12-16 slots.
Men jeg ved jo ikke om det er mest populært med CS eller CSS
DoD:S
-
Quote
Oprindeligt indlæg af Bonghat
Med priserne på det gamle lort jeg nævner, er det dumt at købe mindre, og man vil være sikker på at have tilstrækkeligt med resourcer til det.
Forbindelserne du nævner mener jeg er lige højt nok til 1.6.. Jeg har da hørt om flere der kører 24 slots på en 1mbit upload lagfrit, og med 15-30 i ping
De upload forbindelser jeg kommer med er ganske logiske. Hvis du vil sikre hver en spiller 72 kbits (24 x 72 = 1728)
MEN, MEN, MEN.. Jeg anbefaler, hvis du har ADSL, at du vurder ud fra halvdelen af din oprindelig upload forbindelse med mindre, at du har fiber/cable, kan du nøje med at trække en fjerde del fra.
De der kører 24 slots server med 1mbit, er ikke en umulighed. Det kræver bare nogle andre serverrates. Jeg kunne forestille mig noget ligende dem her;
sv_maxrate 5000
sv_maxrateupdate 16Det vil svare til 42kbits pr. slot og måske mindre. Det vil endda ikke køre helt stabilt overhovedet.
Jeg regner antal slots ud fra upswitch med højeste og standard ydelse hvad angår rates. De er som følgende:
Windows: sv_maxrate 9000 / sv_maxupdaterate 30
Linux/Windows tweaked: sv_maxrate 6000 / sv_maxupdaterate 20.
Og mht. det PC system jeg foreslog, som passer med min udregninger, vil det helt uden problemer kunne kører en 24 slots server. Tro mig. Det kræver bare Windows XP Pro tweaked fuldstændig.
Nogle folk har det der med, at gå for meget op i grej istedet for forbindelse, hvilket er netop det, der gører udslaget for en god server.
-
Quote
Oprindeligt indlæg af puma99dk|
den ping er med pingbooster Bonghat, selv de købe servere vi har i den clan jeg er med i har jeg en ping på mellem 0-10 med min 10/10mbit (får 15/15mbit) os på de privat hostede servere og det er fordi pingbooster er installeret.
Det yder jo også FPS'en markant, men jeg anbefaler nu en sys_ticrate på 10000 (sys_ticrate 1000, hvis man har Linux)
Btw., det er desværre ikke alle boostere, man skal gå hen til.