Indlæg af h33t

    Det ser ud til at være et dødt link, du gav mig.


    Men jeg mener også, at en HD 5970 kan være i et Antec Twelve Hundred kabinet.


    Din PSU kan i hvertfald trække 2 x HD 5970 grafikkort. Så må du selv vælge, om du vil have 2 x HD 5870 eller 1 x HD 5970. :-)

    Så hvidt jeg ved, så er mange 8800GTX kort kendt for at lave en meget brummende lyd. Jeg ved dog ikke men dit kort, men HD 5850/5870 kortene støjer i hvert fald ikke meget mere end dit 8800GTX, og de er i sær ikke brummende. Det er så lidt lyd, de giver fra sig i hvertfald. Mht. din PSU, så skulle den endda gerne kunne trække 2 x HD 5970 i en CrossFireX opstilling. Men for en sikkerhedsskyld så giv mig lige modellen på din strømforsyning. Ikke bekymre dig om stikkende på din PSU så længe, at den har watt og ampere nok til at trække det, den skal. :-)

    Jeg ved så meget, at HD 5770 er godt og vel tilsvarende HD 4850X2, så HD 5770 er egentlig noget bedre i de fleste tilfælde.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af chakiller36
    De er sikkert meget ens men jeg ville fortrække ATI 5770 pga DirectX11 support og lavt energi forbrug. Og jeg tror også den performer lidt bedre (:


    Ifølge mine udregninger, så yder HD 5770 43,74% mere end HD 4850, hvis man kigger under Hardware Prices and Performance på Futuremark's hjemmeside. Dette er så ikke gældende alle steder.


    EDIT: Det eneste, der kan trække HD 5770 væsentlig ned i ydelse, er dens lave busbredde på 128-bit, hvor 4850 derimod har en busbredde på 256-bit.

    Tak for svaret.


    Har gjort alt det, du har sagt, undtagen det med at låne en strømforsyning, da det ikke kunne blive muligt.


    Intet blev løst. :-( Noget helt andet er, at siden jeg byggede det system, var der et problem med bundkortet lige fra starten, så jeg tog hele computeren til værksted. De kunne fikse det der, og fortalte mig også, at det bundkort er enormt følsomt. Jeg har også næsten kun fundet negative anmeldelser omkring det.


    Men har prøvet næsten alt for at finde en løsning. Jeg mener nu, at bundkortet er synderen, og jeg orker næsten ikke at skifte det. Så jeg har bestilt nye dele til et nyt system.


    Men ellers, mange tak for hjælpen!

    Hej.


    Der kommer ikke noget billede på skærmen, når jeg starter computeren. Det begyndte at være sådan lige efter, jeg skiftede CPU i computeren. Jeg formodede derfor så, at den CPU, jeg satte i, ikke virkede, så jeg skiftede tilbage til den gamle CPU igen. Men det samme problem forekommer nu stadigvæk. Computeren starter ikke ordentlig op!


    Når jeg starter den, så kan den fryse fast på den måde, at jeg ikke kan slukke den igen på Power-knappen. Og de røde dioder på grafikkortene, de bliver ved med at lyse røde. Det er sådan nogle, der normalt bare blinker kort, når computeren startes op. Noget helt andet er, at jeg ikke kan trykke på Reset-knappen heller. Den eneste udvej er simpelthen at slukke for PSU'en og hive strømkabelet ud. Hvis jeg derimod lader strømkabelet sidde i, og tænder for PSU'en igen, så starter computeren nogle gange op uden, at jeg har trykket på Power-knappen, hvilket er ret så underligt.


    Det sker få gange efter, at jeg har haft diverse kabler af bundkortet og sat dem i igen, så kan jeg pludselig godt bruge Power- og Reset-knapperne til at slukke eller genstarte med, men ellers ikke. Sommetider efter jeg har gjort det, og har fået slukket computeren ved at trykke på Power-knappen, kan jeg slet ikke starte den igen ved at trykke på den igen.


    Jeg har tjekket hver eneste kabel i min computer mange gange. Det hele sidder korrekt.


    Jeg har haft batteriet ud af bundkortet og sat det i igen.


    Det ser ud til, at hver køler kører, som de skal.


    Der har aldrig været noget galt med min PSU før. Og det kan ikke være mine grafikkort, der er problemer med i det her tilfælde.


    Harddisken starter op, kan jeg høre.


    Min CPU virkede før, så hvorfor skulle den så ikke virke nu?


    Kan det være mit bundkort?


    Her er mit PC-system:


    CPU: AMD Athlon 64 X2 5000+ (Brisbane) 2600 Mhz
    CPU køler: Arctic Cooling Freezer 64 Pro
    Bundkort: MSI K9A2 CF-F
    RAM: OCZ ATI CrossFire Certified Edition PC2-6400, 2048 (2 styks)
    Grafikkort: Sapphire Radeon 2900PRO (2 styks i CrossFireX)
    Harddisk: Samsung SpinPoint S250 HD250HJ 250 GB
    CD/DVD brænder: LiteOn SOHW-1653S
    Storage interface: IDE, SATA, USB
    Lydkort: Realtek ALC888 (Onboard)
    Skærm: BenQ X2000W
    Kabinet: Antec Nine Hundred
    Kabinet køler: Standard
    Operativsystem: Windows XP Service Pack 3
    Strømforsyning: Corsair HX620W


    Intet af det er overclocket!


    Min Athlon 64 X2 CPU, er den, som jeg havde i computeren før, og har i nu. Den CPU jeg prøvede at sætte i var en AMD Phenom X4 CPU (med en Scythe Mugen-2 CPU køler).

    #AcetaL:


    Ok den var ny den der, men jeg må give mig så. Udover det vil jeg våge at påstå, at Wikipedia's sider ikke er oprettet at hvem som helst


    #Phoque:


    Jeg har personligt oprettet oplægget til debatten til trods for de mennesker, som jeg har oplevet at blive udsat for at blive kaldet noob. Jeg bliver kaldet noob nogle gange. Rimelige tilfældigt og uden betydning, men det har intet med mine smileys at gøre. Det er et frit forum. :D


    Om det såre mig? Det snarere overrasker mig. :ohmy:


    Og nu sidder vi her og debatter om brug af ordet "noob", og så lavede jeg lige sjov med nogle smileys, siden der nok ikke så pokkers mange der debatter om det.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    uanset hvordan folk opfatter det så er noob og newbie nøjagtigt det samme ord, noob er bare hurtigere at skrive når man sidder og spiller.....ganske ligesom 1337 er det samme som elite .


    Quote

    Sorry men nej


    Well, som kilder beskriver det, er "noob" forvekslet med ordet "newbie", hvor "noob" skal lyde og være nedladende.


    http://da.wikipedia.org/wiki/Noob


    Quote

    "Noob" (ofte forvekslet med ordet "Newbie" som betyder nybegynder) er et nedladende ord, som bruges om irriterende, uvidende personer.


    http://www.noslang.com:


    Quote

    noob - someone who is new

    #Berleburg:


    Quote

    Brugen af "noob" er en del af den gaming kultur der er på nettet. Man bliver nødt til at kunne abstrahere fra de negative betydninger af ordet. For det er en del af sproget blandt gamere. Sådan er det bare.


    At ordet "noob" er stort set en del af den gaming kultur, der er på nettet idag, kan vi godt være enig om. Men at så al hensyn ligger på den/de spillere, det går udover, kan jeg ikke forstå. Ala abstrahere/distancere skal man samt også selv tænke på de signaler, man sender ud uanset de grunde, der måtte være. Nu læser jeg dog overraskende mange, der siger, at de bruger ordet "noob" på en kærlig/sjov/vittig måde. Hvis det så også er rigtigt, er det måske svært at indse eller vende sig til, hvis man selv oplever folk, der ofte bruger ordet "noob" i bebrejdende sammenhænge, hvor ordet ikke er ene og alene. Man har ergo ikke en chance for at tænke, at ordet "noob" er harmløst. Om det så også er sproget blandt gamere (for altid), tøver jeg, hvis man er villig til at være fastlåst i samme ordforbrug for evigt. Hvem ved? :crazyeyes:


    Quote

    Det er muligvis et chok man får når man som uerfaren gamer træder ind og møder ordet. Men der burde ikke gå lang tid før man fuldstændig er afklaret med hvad/hvor meget man skal lægge i brugen af ordet. Folk tilpasser sig de kulturelle tendenser der er i det miljø de befinder sig i til daglig.


    Jeg må personligt være ærlig og sige, at jeg forstod intet af de "no-slangs" eller de nedlande ord, der var, de første gange jeg gamede Counter-Strike 1.6. Bare lige indtil jeg googlede alt, hvad folk skrev, der blev jeg muligvis selv overrasket. :ohmy:


    Jeg må også personligt være ærlig og sige, at jeg ikke er tilpasset mig ret meget. Jeg er foreksempel mest outsider af den slags sprog. Jeg gamere diverse online spil for fornøjelsens skyld og ikke for at vurder og/eller dømme andre. :D


    Quote

    Tænk tilbage på jeres tid i CS. Man kan ofte grine over hvor mainstream man har opført sig. Siddet og kaldt folk for "awp luder" osv. Det er noget man både tager til sig, men før eller siden også distancere sig fra. Det er en del af kulturen, men bliver sjældent en del af hvem man er.


    Hmm jeg ved ikke, om du havde forestillet dig, at nogle ville nikke genkendene til det, eller måske ikke. :roller:


    Anyways, "man bliver sjældent en del af hvem man er", kan du uddybe det i sammenhængen? Hvis du mener, at man/mange ikke er sig selv, når der games, ja, så er der ikke meget at benægte. Folk har ofte en anden verden foran PC'en. Men jeg er fuldt og helt mig selv uanset hvad. :D


    Quote

    Spil er et univers hvor folk elegant og effektivt antager roller, men også smider rollerne fra sig igen.


    Det er det, der gør World of Warcraft til det mest forvirrende "rolle"-spil. :clap:


    Quote

    Det er i bund og grund det samme i den virkelige verden. Man skal sætte sig ind i den "lingo" der er på stedet, hvis man skal kunne befærde sig der samt være i stand til at nyde det.


    Så man skal ergo, efter hvad du mener, følge andre på mode og ædfærd, i stedet for at lytte til sig selv, og hvad man egentlig vil?


    #Keder:


    Quote

    Jeg troede faktisk det var to forskellige ord for fuldstændigt det samme


    http://da.wikipedia.org/wiki/Noob


    #Phoque:


    Quote

    Kender du ordet "Nærtagende" ?


    Hvad prøver du på at sige?


    #KarGa:


    Quote

    Det er jo et rent definitionsspørgsmål, om man vælger at definere det som 2 ting eller én ting.. Når det er så nyt et "ord", så står det sikkert i ordbøgerne, men om der står 2 ord med hver sin forklaring er sikkert forskelligt fra bog til bog


    Det er lidt at redefiner ordets egentlige betydning. Jeg mener, at disse 2 links siger alt:


    http://da.wikipedia.org/wiki/Noob


    http://www.noslang.com/dictionary/n


    #Malk:


    Quote

    Jeg har også altid opfattet ordet noob som negativt ladet hvorimod newbie bare er en anden måde at sige nybegynder på.


    Det er jeg helt enig med dig i, og det er også, hvad ordet står for. Og mange, der gøre sig brug at ordet, ved det også godt. Derfor benytter de det for at ramme andre. (Man har jo intet til overs for andre foran en computer mere). Det er næsten lige som at sige "Fuck dig" i virkeligheden. Og du har intet argument mod folk, der kalder dig "noob", men vil alligevel gerne prøve at forsvare dig sagligt, og får så personen til at vende sig 180%, og slet intet kan sige end end rene tilsvininger, eller bare være helt flink uforståen. Det fortæller lidt om useriøse folk i spilverdenen. De argumenter ikke for deres useriøse bruge at ordet "noob". Det er dermed det, der får mig til at mene, at "noob" af ordet "newbie" er dannet for misbrug blandt spilllere.


    Derimod er newbie harmløst.


    Tjek evt. http://www.noslang.com.


    Jeg har dog selv oplevet at blive kaldet noob med smileys foran, hvilket nok skulle retfærdiggøre det på sådan en måde, at det ikke lyder nedladende - men igen, det er det.


    Jeg synes ikke, at det på nogen måde giver mening, at opføre sig anderledes over nettet og i spil, bare fordi man er langt væk fra hinanden. De toner man og evt. mange kan frembringe i et spil, kan faktisk medføre til psykisk vold. Bevidsthedsmæssig tænker man ikke over konsekvensen, da ens verden er lagt i skuffen, og al fokus drejer sig om spillet.


    Det er nedladende at kalde andre noobs - selv lowskilled. Det gør dem jo ikke bedre. Og især ikke dem, som endda tænker over det, de bliver kaldt. Det vil krænke nogens selvtillid i spillet - endda en rigtig uklog indbydelse!

    Korrekt. Jeg retter altid gerne, men I de fleste tilfælde møder man dem med lav dømmekraft over for andre. Så de lytter ikke men forbliver arrogante. ;-)

    Er jeg den eneste, der oplever ordet "noob" indblandet i mange useriøse sammenhænge, hvor folk bare må sidde foran deres computer, og kaste et sådan useriøst ord ud for at ramme andre, hvad end grunden er? Vi ved jo (eller nogle burde dog vide), at ordet "noob" er forvekslet med ordet "newbie" = "nybegynder", hvor jeg blandt andet som erfaren gamer gennem 6 år er kommet ud for det utallige gange på det seneste. Det jo selvfølgelig irriterende. Det er muligvis let nok at kaste sin vrede ud på andre over cyberspace end i virkeligheden, trist nok, men det gør nok ikke muligvis lige altid spilverden til det sjoveste sted at være for en del. Det hjælper intet. Det da en mærkelig indbydelse til selv nybegyndere i spilverden. Og nu det ikke for at generaliser og sige at alle gør det, men man bemærker bare at mange gør det. Især I World of Warcraft.


    Hvad synes I om den slags mentalitet foran en computer?


    Hvad kan man gøre ved det?


    Hvad er jeres erfaringer?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman


    quadcore clocker normalt lidt dårligere end deres c2d sidestykker, hvilket er logisk nok da 4 kerner udvikler dobbelt så meget varme som 2......


    Hm... jeg har altid fået vidst, at quad CPU's clocker end del bedre, og især deres Intel's Quad Extreme. Der er mange, der bruger disse CPU'er i OC-venlige systemer.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Cyclups
    Man kan ikke sammenligne corespeed på forskellige grafikkort chips, det er som at sammenligne en 3Ghz Intel QuadCore med en 3GHz Intel P4, det kan man bare ikke, ja rammen køre lidt hurtigere på det 9800GTX men hellere købe et grafikkort som har en stærk gpu end et grafikkort som har nogle ram som køre lidt hurtigere og så ellers er langsommere i spil end et 4850.


    Men rigtigt meget tyder på at du har bestemt dig for det 9800GTX selv om alle i denne tråd siger at det bedste køb er et 4850, så gå ud og køb det 9800GTX, det er også et godt kort, bare ikke nær så godt som et 4850.


    Er helt enig!

    En ASUS VW222U eller Samsung SyncMaster 226BW er begge meget gode bud. Hvis du vil have den hurtigste fladskærm til gaming lige pt., så er det en BenQ X2200W (også 22")


    Jeg anbefaler at undlade en 2232BW da mange af dem tilsyneladende har pixelfejl og/eller problemer med responstiden.