Hvilket SD kort?

• I mit nuværrende kamera bruger jeg CF kort.

Men et S5 IS bruger jo SD kort.

Men hvilket skal man vælge til sådan et kamera?

Har kigget lidt på følgende:

• SanDisk Extreme® III 2 GB
    • Kingston Ultimate SD 2 GB
    • MicroMemory SD 2 GB
    • Transcend Ultra SD 2 GB

Og vil der overhovedet være forskel på hvilket kort man vælger??

Originally posted by Rasmus_yamaha
    der er lidt forskel på de forskellige hastigheder
    kortet kan modtage billede fileren ellers så er de jo stort set ens

Ja der er lidt forskel i hastigheden. Men er det noget man vil mærke ved sådan et kamera?

• Jeg tror at det er meget minimalt hvad du vil mærke af forskel. De billeder du tager med det kamera fylder ikke alverden, så jeg tror ikke at det er det der er flaskehalsen når der skal skydes i serier.

Der hvor det kan gøre en forskel er ved dSLR med billedfiler i nærheden af 8-12Mb og serieskydning med 3-10 billeder (hvor bufferen vil være fyldt og man kommer til at vente på at denne tømmes overpå kortet).

/ask

Originally posted by jacobask
    Jeg tror at det er meget minimalt hvad du vil mærke af forskel. De billeder du tager med det kamera fylder ikke alverden, så jeg tror ikke at det er det der er flaskehalsen når der skal skydes i serier.

Der hvor det kan gøre en forskel er ved dSLR med billedfiler i nærheden af 8-12Mb og serieskydning med 3-10 billeder (hvor bufferen vil være fyldt og man kommer til at vente på at denne tømmes overpå kortet).

/ask

Okay så bliver det nok SanDisk eller Kingston.

• Sandisk laver nogle virkelig gode kort altid god kvalitet når du er oppe i extreme og ultra serien. Det er nok det bedste man kan få.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

Originally posted by _WHAT_
    Sandisk laver nogle virkelig gode kort altid god kvalitet når du er oppe i extreme og ultra serien. Det er nok det bedste man kan få.

Tror også at det ender med et SanDisk Extreme® III på 2 eller 4 GB

• Jeg har lige købt 2x 8gb extreme III men det er så CF kort men det er fine kort som altid fra sandisk :D

Originally posted by shahid_2dk
    Ved filoverførsel fra kort til pc er der stor mærkbar forskel ved at anvende standard noname SD kort og Sandisk Extreme II/III (argh kan ikke huske hvad mit er :)))

Ja det har du nok ret i... :9xo

Originally posted by Lecter
    Har hørt fra én hos Kamerahuset, at de får enormt mange Kingston flashram ind til RMA. Ville helt klart holde mig til Sanddisk, hvis jeg var dig.

12GB Extreme III CF på vej til mig :D

Tjaa jeg kom lidt frem til at jeg ikke ville over 8gb. Meget data at miste hvis noget går galt. Desuden bliver de også lidt langsommere når de bliver store også selvom de er opgivet til samme hastighed.

• I know, men på den anden side, så er jeg ret god til at smide ting væk. Derfor jeg helst vil klare mig med ét kort, der bare sidder i kameraet :)

Tror det bliver sjældent, jeg kommer over de 8GB, men det er fedt at have muligheden. På ferier osv, har jeg altid en bærbar med. Men kunne sgu godt tænke mig en Jobo Giva Vu