Ny Gaming Computer! Gerne inputs :)

  • Quote

    Originally posted by Stubkier
    jaja men har du så læst test af Corsair strømforsyningerne ;)


    Mvh Stubkier


    Ja det har jeg da og den får også en meget flot anmeldelse, men hvis du ligger mærke til tallene i de to tests inde på tweakup.dk så har Chills "Ved fuld belastning giver den et airflow på hele 62 CFM og har et støjniveau på kun 29 dB" og Corsairs "Den har et støjniveau på 39,1 dB og har et airflow på 85,2 CFM"
    Efter min mening er det vel tal der taler for sig selv =D
    Venter stadigt flere inputs især angående køleren!

  • Quote

    Originally posted by OnDsKaBeN


    Ja det har jeg da og den får også en meget flot anmeldelse, men hvis du ligger mærke til tallene i de to tests inde på tweakup.dk så har Chills "Ved fuld belastning giver den et airflow på hele 62 CFM og har et støjniveau på kun 29 dB" og Corsairs "Den har et støjniveau på 39,1 dB og har et airflow på 85,2 CFM"
    Efter min mening er det vel tal der taler for sig selv =D
    Venter stadigt flere inputs især angående køleren!


    Db kan måles på mange måder...og siger ikke særlig meget om noget som helst....cone derimod er en meget bedre måde at måle støj på da den tager højde for hvilke lyde der generer det mennneskelige øre mest.....og chill psuer er sq svingende i kvaliteten......så jeg ville afgjort tage en corsair af de 2....en antec earthwatts 500w er nu også en dejlig psu der ikke laver noget larm overhovedet....ligesom tagans 480w u01 model...begge høj kvalitet psuer til forholdsvis lav pris.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by OnDsKaBeN
    Har kigget på tippet angående blæseren og mit budget kan godt holde til at jeg vælger en Zalman CNPS 9500 i stedet for 8000eren formoder vel den nye er bedere men ved det ikke helt skal jeg tage den gamle i stedet? Sætter som sagt pris på at det er Low-Noise er begge disse blæsere det?
    Takker for dit input!
    Venter stadigt gerne flere :clap:


    8000'eren er nyere, end 9500 afaik. Men Zalman er kendt for lavt støjniveau så der har du intet at frygte..


    Som nævnt tidligere, så vælg for alt i verden noget andet end Scythe!!

  • Quote

    Originally posted by Spyro


    8000'eren er nyere, end 9500 afaik. Men Zalman er kendt for lavt støjniveau så der har du intet at frygte..


    Som nævnt tidligere, så vælg for alt i verden noget andet end Scythe!!


    Hehe okay lyder virkelig som om du ikke kan lide den Scythe selvom den får gode andmeldelser osv. :D
    Og de bruger den faktisk også i en test af det kabinet jeg skal købe dog med en ekstra blæser på!
    Testen ligger her: http://www.computergeil.dk/?artikelid=13097
    Men har haft et kig på Apacks Zerotherm BFT90 der er lavet en andmeldelse af den herinde på tweak.dk: http://www.tweak.dk/tests2.php?id=1136
    Det lyder jo meget godt måske den kunne bruges?

  • Quote

    Originally posted by OnDsKaBeN
    Hehe okay lyder virkelig som om du ikke kan lide den Scythe selvom den får gode andmeldelser osv. :D
    Og de bruger den faktisk også i en test af det kabinet jeg skal købe dog med en ekstra blæser på!
    Testen ligger her: http://www.computergeil.dk/?artikelid=13097
    Men har haft et kig på Apacks Zerotherm BFT90 der er lavet en andmeldelse af den herinde på tweak.dk: http://www.tweak.dk/tests2.php?id=1136
    Det lyder jo meget godt måske den kunne bruges?


    Kølingen er uden tvivl god hos Scythe, men monteringen er helt af helvede til.. Det ville jo være lidt surt at sætte computeren ned lidt for hårdt og at køleren så falder af og lander lige ned på GFX.. Og så virker det kort altså ikke mere!


    Den anden køler virkelig godt nok som en billig-køler, men lader til at yde fint.. Men hvis jeg nu skal anbefale det bedste kontra pris, er det klart en Noctua du skal have fat i.. Fås hos Vcore.

  • Quote

    Originally posted by Spyro


    Kølingen er uden tvivl god hos Scythe, men monteringen er helt af helvede til.. Det ville jo være lidt surt at sætte computeren ned lidt for hårdt og at køleren så falder af og lander lige ned på GFX.. Og så virker det kort altså ikke mere!


    Den anden køler virkelig godt nok som en billig-køler, men lader til at yde fint.. Men hvis jeg nu skal anbefale det bedste kontra pris, er det klart en Noctua du skal have fat i.. Fås hos Vcore.


    Ja har nemlig også læst testen af den og den lyder som en meget stærk køler!
    Men problemet er sådan set bare at jeg skal have alt inde fra SHG af og der kan man desværre ikke få Noctua!
    Hvad ville den bedste køler inde fra shg være, hvor der er fokus på Low-Noise og ydelse?

  • Quote

    Originally posted by OnDsKaBeN
    problemet er sådan set bare at jeg skal have alt inde fra SHG af og der kan man desværre ikke få Noctua!


    skal du have pc`en samlet af shg ?


    ellers kan jeg virklig ikke se et problem

  • Quote

    Originally posted by DonRon


    skal du have pc`en samlet af shg ?


    ellers kan jeg virklig ikke se et problem


    Ideen var lige netop at de skulle samle den!
    Derfor at jeg gerne vil have det derfra plus at jeg ved SHG er en af de bedste sider hvad angår support osv. og jeg ville gerne have alle tingene et enkelt sted fra...
    Så er der nogen der har bud på den bedst ydende Low-Noise køler fra shg?

  • Quote

    Originally posted by DonRon
    oki..


    http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=321369


    skrev også lige til sha at de skulle få fingrene ud af... og få Noctua og Thermalright på hylderne


    Haha ja kan godt se det lidt for ringe de ikke har fået det endnu :D
    Kan godt forstå du ikke skrev hvilken køler det var så var du bare blevet hugget ned af Spyro hehe :pokey:
    Men kan godt forstå det den du henviser til alt tyder også på det er det bedste valg! Når alt skal komme fra shg.
    Skal jeg købe en ekstra blæser f.eks. en Papst 120mm og smide på den anden side?

  • Quote

    Originally posted by OnDsKaBeN
    Haha ja kan godt se det lidt for ringe de ikke har fået det endnu :D
    Kan godt forstå du ikke skrev hvilken køler det var så var du bare blevet hugget ned af Spyro hehe :pokey:
    Men kan godt forstå det den du henviser til alt tyder også på det er det bedste valg! Når alt skal komme fra shg.
    Skal jeg købe en ekstra blæser f.eks. en Papst 120mm og smide på den anden side?


    haha.. :P har lige klikket.. og sikke et valg.. :pokey:


    Du skal lige være opmærksom på, at du så selv skal montere køleren, pga. størrelse og vægt.


    Endnu en gang må jeg nævne Zalman's CNPS 8000 (& CNPS 9500), klik for test, så kan du jo selv dømme. :)


    Kan jo se at din CPU ikke er en af dem som bliver sindssygt varme, så en voldsommere kølere er altså ikke nødvendigt.


  • Tja kan godt se at hvis jeg selv skal montere køleren alligevel kan jeg vel ligeså godt købe Noctuaen og så montere den!
    Men er du helt sikker på man selv skal montere den?

  • Quote

    Originally posted by OnDsKaBeN
    Tja kan godt se at hvis jeg selv skal montere køleren alligevel kan jeg vel ligeså godt købe Noctuaen og så montere den!
    Men er du helt sikker på man selv skal montere den?


    Ja, men så skal du have bundkort og indstiks kort ud..


    Ja er ret sikker. Det står f.eks. på Scythe Ninja, som endda vejer mindre end Scythe Infinity.


    Følgende tekst kan ses ved at følge linket:


    "Pga. den høje vægt, skal der vises stor forsigtighed når computeren flyttes! Af samme grund kan køleren ikke monteres i computere der skal sendes med Post Danmark."


    Teksten kan du finde under feltet "Vægt." :)


  • Ja det kan jeg godt se det står godt nok ikke ved infinityen men vil umiddelbart gå ud fra at det samme er gældende!
    Så skal jeg nok selv til at afhente den i Århus hvis det skal blive med infinityen i men ved sku ikke om jeg gider så meget for den køler!
    Men så spørger jeg dig en sidste gang dit bedste bud på en køler inde fra SHG hvad angår ydeevne og lydniveau? Lige her skal du ikke tænke på budgetet men bare foreslå flere forskellige uanset prisen...

  • Quote

    Originally posted by OnDsKaBeN
    Ja det kan jeg godt se det står godt nok ikke ved infinityen men vil umiddelbart gå ud fra at det samme er gældende!
    Så skal jeg nok selv til at afhente den i Århus hvis det skal blive med infinityen i men ved sku ikke om jeg gider så meget for den køler!
    Men så spørger jeg dig en sidste gang dit bedste bud på en køler inde fra SHG hvad angår ydeevne og lydniveau? Lige her skal du ikke tænke på budgetet men bare foreslå flere forskellige uanset prisen...


    Præcis..


    Jamen igen, Zalman CNPS 8000 er en ganske habil køler.. Udover den er der Arctic Cooling Silver Freezer 7 Pro som jeg selv har haft (meget glæde af), så altså også en rigtig god køler samt meget stille. Blæseren kan slet ikke køres ved idle og blæseren sidder endde i gummiophæng af meget blød gumm. :)


    Der er også sådan et lokum som CoolerMaster Gemin II.. Der skal du så lige have ekstra blæsere på.. Dog er det jo som nævnt en meget stor køler.. Og den har altså ingen egenskaber som Noctua eller de 2 andre ikke har.. Andre end altså, at ødelægge dit airflow totalt. :)


  • Jamen så regner jeg nok med at tage en af de nyere Zalman eller Arctic Cooling Freezer 7!
    Ellers har jeg lige et screenshot af resten af systemet som det ser ud lige nu: http://peecee.dk/?id=51683 (Se bort fra køleren som ikke bliver den angivne alligevel)
    Er der nogle ting som burde ændres eller ligner det et stærkt system der kommer til at leve lidt?

  • Quote

    Originally posted by DonRon
    ram og bundkort er overkill hvis du ikke skal OC


    spar 1500.-
    http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=138806
    http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=380743
    og bundkorted er lige så godt


    Havde faktisk taget et kig på det bundkort du foreslår der og var i tvivl om jeg skulle vælge det frem for ASUSs så det tager jeg lige op til overvejelse en ekstra gang!
    Ang. rammene går jeg ikke på kompromis jeg vil have et par lækre Corsair ram og det er det par jeg har fundet helt sikkert!
    Desuden skal jeg kunne OC. Jeg er ikke så meget inde i tingene endnu men når jeg engang får dette setup eller et lignende vil jeg helt klart sætte mig ind i tingene og starte på at OC!