Nyt sys. Har jeg valgt rigtigt?

• Hey har fået samlet mig et ok sys synes jeg selv.
    Men vil liiige høre jer ad om det er ok.

Ram:
    Corsair XMS2 Dominator 2 x 1 GB

Mobo:
    Gigabyte GA-P35-DS4

Jeg er ikke i tvilvl om at dette er et godt kort, men da jeg skal have luftkøling på, og den bedste af slagsen helst, så blir jeg i tvivl om køleren kan være der for den store chipsetkøler. Findes der evt lige så gode alternativer eller måske endda bedre?

Harddiske:
    ????

Skal have 2 som kører Raid-0. Det skal være 2x500gb SATA2. Da prisen på de forskellige er næsten ens, vil jeg høre jer om i kender til nogen af dem og i så fald hvilke der performer bedst, og hvilke der sjælnest går istykker(skal jo køre raid-0,så ville bli trist hvis den ene stod af)

Resten af delene har jeg selv fundet reviews af osv. Så dette er de 3 punkter jeg håber i vil kommentere/kritisere.

/ OS: Win7 x64 \
    / GFX: PNY GTX570 \
    / PSU: Corsair TX750w \
    / RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
    / CPU: Intel I7-920 Box-køler \
    / HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
    / Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
    / Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \

• Tja ;)

delene ser sgu meget gode ud skal vi sige det sådan :D

Du spørger så efter hvilke harddiske du skal vælge og lad mig sige det med det samme.. Jeg ville vælge Seagate... Andre ville vælge Hitachi, MAxtor, WD, Toshiba for den sags skyld. det hele drejer sig om erfaring..

SV35 harddiskene er "designet" til 24 timers benyttelse

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=316673

så det ville være mit valg.. men prisen er også derefter..

ellers skulle den nye Spinpoint T166 være virkelig lækker, når det gælder hastigheder.

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=384554

• Jeg ville tage nogle Western Digital RE2 WD5000YS. Men forvent blot at få forskellige anbefalinger fra folk, men min kammerat har lige købt 3 af disse og kører Raid5 på dem.

Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

• tror det blir et par spinpoint. Men er stadig ikke helt sikker.
    Hvad er det gode ved de Western Digital RE2 WD5000YS? Man ka jo få en billigere WD på 500gb.

De der SV35 er måske liige en tand for krydrede.

Hvad syns i om ram?

• Mine Dominator var en mandags-model.. Folk har en tendens til at anbefale G.Skill (som jeg selv har bestilt et par stænger af) og Cellshock. A-Data er der vidst også nogen der er glade for. :)

• ram er ok.

Men ville nu tage et sæt Cellshocks, de er så nice

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

Originally posted by |Mojo|Jojo|
    tror det blir et par spinpoint. Men er stadig ikke helt sikker.
    Hvad er det gode ved de Western Digital RE2 WD5000YS? Man ka jo få en billigere WD på 500gb.

De der SV35 er måske liige en tand for krydrede.

YS-serien er server diske, beregnet til 24/7 drift, samt Raid (RE2 = Raid Edition 2). Og ja, du kan få billigere diske, men alene det der er 5års producentgaranti på disse, syntes jeg retfærdiggør merprisen.

De har så også 16mb cache, mod samsungs 8mb, det har dog kun noget at sige ved overførsel af store filer.

Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

• De der cellshock. Er de en sikker vinder mod et sæt corsair?

Originally posted by ayu

YS-serien er server diske, beregnet til 24/7 drift, samt Raid (RE2 = Raid Edition 2). Og ja, du kan få billigere diske, men alene det der er 5års producentgaranti på disse, syntes jeg retfærdiggør merprisen.

De har så også 16mb cache, mod samsungs 8mb, det har dog kun noget at sige ved overførsel af store filer.

Den samsung jeg har kig på har da 16 mb cache?

De der cellshock. Er de en sikker vinder mod et sæt corsair?

meget sikker. Cellshock PC6400C4 ikke V2, er klart bedre, de har D9 chips og oc fænomenalt

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

• Jeg ville nu også vælge de WD diske.
    Jeg ved ikke hvordan fejlraterne ser ud i 2007, men da jeg i 2004 bestilte mine raptors var WD den producent med den laveste fejlrate (og maxtor den med den højeste). Om det stadig er sådan ved jeg ikke, men jeg ville i hvertfald ikke købe maxtor/seagate diske - bare for at være lidt mere tryk ved tingene.

Brug evt tomshardware's harddisk chart for at se hvilke af dem du overvejer performer bedst. Men jeg ville vælge wd'er. Har næsten udelukkende wd'er i huset.

Edit: ved ik hvad cpu køler du vil bruge til systemet, men bl.a. thermalright's ultra 120 extreme kan ikke rigtig være der fordi den bliver for bred lidt for tidligt, og passer man ikke på løfter man derfor northbridge køleren op i den side cpu'en sidder. Ved ikke om den normale udgave kan være der - har færre heatpipes jo - men undgå at bruge en køler der bliver for bred for tidligt.

MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.

Rettet en gang, sidst af neiro ().

Originally posted by hot_fifty

meget sikker. Cellshock PC6400C4 ikke V2, er klart bedre, de har D9 chips og oc fænomenalt

V2?
    Er det disse der er gode?

Originally posted by neiro
    Jeg ville nu også vælge de WD diske.
    Jeg ved ikke hvordan fejlraterne ser ud i 2007, men da jeg i 2004 bestilte mine raptors var WD den producent med den laveste fejlrate (og maxtor den med den højeste). Om det stadig er sådan ved jeg ikke, men jeg ville i hvertfald ikke købe maxtor/seagate diske - bare for at være lidt mere tryk ved tingene.

Brug evt tomshardware's harddisk chart for at se hvilke af dem du overvejer performer bedst. Men jeg ville vælge wd'er. Har næsten udelukkende wd'er i huset.

Edit: ved ik hvad cpu køler du vil bruge til systemet, men bl.a. thermalright's ultra 120 extreme kan ikke rigtig være der fordi den bliver for bred lidt for tidligt, og passer man ikke på løfter man derfor northbridge køleren op i den side cpu'en sidder. Ved ikke om den normale udgave kan være der - har færre heatpipes jo - men undgå at bruge en køler der bliver for bred for tidligt.

Som du kan se i min sig kører jeg også med WD, og de har ALDRIG voldt mig nogen form for problemer. Men min erfaring med edb siger mig at ikke to stykker hardware er ens eller lige fejlfri... Så deres næste serie kan ligeså godt være værre eller bedre.

Hvor ser du fejlrates på de forskellige diske?

Ang. køler, passer min nuværende xp120 i det bundkort tror i? Eller kan i foreslå en anden formidabel køler som med sikkerhed passer i?

Hvor ser du fejlrates på de forskellige diske?

Jeg så det ingen steder, men fik Niels ved midtdata til at checke for mig inden jeg købte noget som helst. Dengang var to raptor 36 jo dyre - og det var i en periode hvor jeg næsten hver måned havde en død harddisk af det ene eller andet mærke (havde alt muligt på det tidspunkt).

MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.

Originally posted by Cyclups

Nej, V2 er de dårlige, med Elpida chips.

Så vidt jeg kan se er disse ikke V2:
    http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=244223
    Der står ihvertfald ikke v2 nogen steder. Har jeg ret i at disse er ok så?

Originally posted by neiro

Jeg så det ingen steder, men fik Niels ved midtdata til at checke for mig inden jeg købte noget som helst. Dengang var to raptor 36 jo dyre - og det var i en periode hvor jeg næsten hver måned havde en død harddisk af det ene eller andet mærke (havde alt muligt på det tidspunkt).

Ok, ku være man sku ringe til niels så.. heh ej jeg tror jeg snupper WD eller Samsung. For mig at se er det ret hip som haps.
    Men tak for respons so far.

Så vidt jeg kan se er disse ikke V2:
    http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=244223
    Der står ihvertfald ikke v2 nogen steder. Har jeg ret i at disse er ok så?

ja det er de rigtige.
    V2 ser lidt anderledes ud, her er V2
    http://cellshock.flagbit.com/d…ddr2/v2-ddr2-800-cl4.html

og de første, dem uden V
    http://cellshock.flagbit.com/d…te/ddr2/ddr2-800-cl4.html

• Fedt nok. Jeg napper et sæt af dem så, og et til min ven osse..
    Tak for hjælpen.

Til sidst, findes der bundkort som er lige så gode eller bedre end det jeg linker til? FOr så vidt jeg ved passer em delæ kølere ikke ordentligt på det.