Harddisk crash!

  • Jeg starter min computer, surfer lidt på nettet og lige pludselig kommer der et lysglimt nede fra harddisk (jeg kan se det gennem kabinetruden). Der lugter brændt og jeg skynder mig at hive stikket ud af stikkontakten.


    Jeg tager harddisken ud og opdager til min store ærgelse at der er et stykke på print pladen som er brændt af. Jeg har desværre ikke andet kamera end min mobil men jeg har prøvet at tage et billede af det:


    Kan jeg få mine data tilbage, og nogen ide om hvad det koster? Jeg har stadig 2 års reklamationsret på den, men jeg tvivler på sælgeren (Proshop) udbyder data-recovery(?).
    Har også prøvet at vise det på et googlebillede:
    [Blocked Image: http://img135.imageshack.us/img135/5683/billede003py4.jpg]

  • Den bliver svær.. om noget så er det harddisk firmaet der skal stå for at reparere den, men de vil sikkert kræve penge for at reparere den.


    Det koster jo mandetimer at sætte en til at sætte ny chip på osv.


    Kontakt HD-firmaet og se hvad de siger?

    Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU

  • Hvis du har data som er under 2000 kroner hver, jamen så kan det ikke betale sig.. De mindste udbedringer af skader, hvor harddisken er funktionel men partitioner er beskadiget koster fra 2000 kroner...


    Så medmindre du virkelig har nogle vigtige data, så kan det ikke betale sig..


    ingen af harddisk producenterne giver dig dine data tilbage, og det står også på harddisken...


    BACKUP er ordet jeg bruger til mindre begavede brugere af computere ;) men tror ikke jeg skal sige det til dig i denne situation... det er sgu træls..