#22 Billederne | Naturens mønstre

• Der er nogen som ikke har styr på deres exif data. Det har jeg ladet smutte igennem denne hergang men i næste uge ryger de bare ud til højre hvis der ikke er tjek på det. Brug de 2 min og find ud af hvad det drejer sig om kunne ende med at være en hjælp for jeg selv.

Svan, stratos, bonnie <-- i skal lige have styr på det kan ikke lige huske om der var flere :)

Lahnet
    [Blocked Image: http://img186.imageshack.us/img186/3791/dsc03223copyix7.jpg]

|Henrik|
    [Blocked Image: http://img408.imageshack.us/img408/1925/tweakje7.jpg]

Rolex
    [Blocked Image: http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=13201&sid=]

Skraap
    [Blocked Image: http://img501.imageshack.us/img501/4131/lupinyl0.jpg]

FarFar^
    [Blocked Image: http://peecee.dk/uploads/0607/billede-00122.jpg]

Spyro
    [Blocked Image: http://img75.imageshack.us/img75/6960/img0668nm6.jpg]

Bonnie
    [Blocked Image: http://i12.tinypic.com/673t07s.jpg]

dwmc
    [Blocked Image: http://img201.imageshack.us/img201/1073/dscf1809op9.jpg]

Stratos
    [Blocked Image: http://www.hejfel.dk/azorerne.jpg]

celfa
    [Blocked Image: http://img465.imageshack.us/img465/5720/img7427regwebwv7.jpg]

guGGe
    [Blocked Image: http://img294.imageshack.us/img294/4541/bladlillegb5.jpg]

Svan
    [Blocked Image: http://i59.photobucket.com/albums/g299/Svan_photo/Billede001.jpg]

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Lahnet

Umiddelbart et flot skarpt billede, men tror billedet havde været bedre hvis de var lidt nærmere i det gyldne snit, og måske rotere billedet så de sad i en vandret linie. ;)

Rolex

Rigtig flot billede Rolex, og godt at du har brugt en langsom lukker så der kommer bevægelse i vandet. Eneste lille minus er de grene der er nede i højre hjørne de forstyre lidt. ;)

Skraap

Flot motiv, men det er uskarpt. Du skulle hellere ha' brugt en lavere ISO og ned i lukkertid. ;)

FarFar^

Faktisk en godt skarpt billede med dit HP kamera men der er lidt for meget der forstyrer i siderne, næste gang prøv at gå lidt mere ned i knæ så du ca er i øjenhøjde med den. ;)

Spyro

Flot billede af de flotte rhododendron, en lidt anderledes beskæring men ok. ;)

Bonnie

Godt skarpt marko billede, men venstre side og baggrund er lidt forstyrene. ;)

dwmc

Dit billede har jeg ikke andet at skrive om end rigtig flot. ;)

Stratos

Flot motiv, men synes der mangler lidt dybde skarphed, hvor er dokument data blevet af ?. ;)

celfa

Faktisk et godt billede og ok skarphed, kan godt forstå du glæder dig til du får dit Makro objektiv. ;)

guGGe

Godt skarpt billede, måske en smugle underbelyst på toppen af bladene. ;)

Svan

Av av av, ok billede men lidt kedeligt. ;)

• Takker for kritikken og kommentarene! Det vil jeg huske til en anden gang.

Originally posted by Svan
    :DJo tak, men nu er jeg heller ikke specielt god med et kamera...

Billede kvaliteten er jo sådan set fin nok du skal bare prøve at tænke over hvordan du bruger dit kamera. Udstyr er langt fra alt.

Originally posted by |Henrik|
    Spyro

Flot billede af de flotte rhododendron, en lidt anderledes beskæring men ok. ;)

Takker for kritikken! :9xo

Jeg ved godt at beskæringen var lidt alternativ, men det er jo en stor plante, så det var svært at få det hele med :P

• Takker henrik :) Så fik jeg mit Tamron 90 F/2.8 det er bare nice :D Havde også bestilt et Sigma 24-70 F/2.8 EX men de har sendt mig et med Nikon mount... Jeg har tjekket min kvitt. og der står canon mount. Så nu har jeg lige presset dem lidt og prøver at se hvad jeg kan få for ulejligheden.

Skal nok lige komme med en kommentar senere.

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

Originally posted by celfa
    Takker henrik :) Så fik jeg mit Tamron 90 F/2.8 det er bare nice :D Havde også bestilt et Sigma 24-70 F/2.8 EX men de har sendt mig et med Nikon mount... Jeg har tjekket min kvitt. og der står canon mount. Så nu har jeg lige presset dem lidt og prøver at se hvad jeg kan få for ulejligheden.

Skal nok lige komme med en kommentar senere.

Tillykke med det, har du ikke taget et par billeder med det du lige kan smide op. ?
    For glæder mig da lidt til at kvaliteten med det. ;)

Tillykke med det, har du ikke taget et par billeder med det du lige kan smide op. ?
    For glæder mig da lidt til at kvaliteten med det. ;)

Tak :) Nej har kun taget nogle virkelig dårlige billeder med det. Har ikke lige haft tid pga. lektier og en lang email til ac-foto :P.. Men indtil videre er det virkelig nice. Helt vildt så tæt på man kan komme.

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB

• Er der ikke flere der kommer med vuderinger i denne uge. ;(

Synes jeg er ved at miste lysten til at være med i de her foto opgaver, når der ingen kritik kommer på billederne, det er ligesom det der er formålet med det, at vi skal lære noget nyt ud fra vuderingerne.

Er der ikke flere der kommer med vuderinger i denne uge. ;(

Synes jeg er ved at miste lysten til at være med i de her foto opgaver, når der ingen kritik kommer på billederne, det er ligesom det der er formålet med det, at vi skal lære noget nyt ud fra vuderingerne.

Jeg kommer med noget i morgen efter skole.

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB

• Lahnet :
    Flot motiv, syntes bare der lige mangler det sidste, ved ikke om det med og rotere det lidt vil hjælpe som Henrik bla nævner.

|Henrik| :
    Tjaa, ikke så meget og sige, de små kryb og kralv har du efterhånden godt styr på, flot billed.

Rolex :
    Motivet siger mig ikke ret meget, men står da flot og rart med bevægelse i vandet.

Skraap :
    Ganske fint motiv, syntes dog det står mindre skarp hvilket er en skam.

FarFar^ :
    Alt for meget udover selve motivet syntes jeg, forstyrer bare. Virker lige som billed bare er taget fordi man ikke gad gå ned i knæ for at kunne tage et bedre billed af blomsten.

Spyro :
    Flot billed og motiv, kan dog ik helt blive enig om baggrunden tager lidt for meget fokus.

Bonnie :
    Motivet siger mig ikke det vilde, men står flot - En bedre beskæring ville gøre underværker tror jeg.

dwmc :
    Står jo flot og klart, ikke meget negativt og finde ved det.

Stratos :
    Ganske flot landskab, syntes bare ikke den viser naturens mønstre nær så godt som mange af de andre - Et lidt for stort område billed viser.

celfa :
    Ved ikke lige umilbart hva der kunne gøres bedre - Flot billed.

guGGe :
    Fint motiv, men lidt mere lys ville have gjort meget - Evt en lidt anden vinkel.

Svan :
    Ganske fint billed, men ikke noget man stopper op og kigger på længere tid syntes jeg, virker små kedeligt.

----------------------------

Mon ikke jeg fik dem alle med ? - En vurdering fra en som aner bjælde om lukketid og alverdens andet halløj.

|^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

• Lahnet
    Rimelig skarpt og faktisk et ret godt billede. Jeg tror dog helt sikkert du kunne have fået en del mere ud af kompositionen hvis du lige havde tænkt den lidt mere igennem. Billedet passer nok bedre til portræt formatet. Lidt synd at de ikke begge to er i fokus når det de nu laver er selve motivet.

|Henrik|
    Fint skud, flot skarphed hele vejen igennem. Grunden til at det kan lade sig gøre er vinklen billedet er taget i her er der ikke stor forskel på hvor langt det der skal i fokus er fra kameraet. Var det taget fra siden var afstanden meget større og det hele kunne ikke være i fokus.

Lidt synd at baggrunden bliver så rodet som den det er lidt forstyrende men generelt helt ok skud.

Rolex
    Grene i højre hjørne er meget forstyrende og dræber desværre et eller ok billede. Tror faktisk også det her billede havde vundet ved at være endnu mere simpelt. Tættere på det i vandet også væk med græs og pinde.

Skraap
    Savner noget skarphed her og motivet bliver måske også hurtigt lidt kedeligt mangler noget som fastholder en. Baggrunden ser også lidt forstyrende ud.

FarFar^
    Flot blomst som desværre lider under den dårlige baggrund. Billedet kunne også hurtigt hives lidt op med levels og hue/sat i photoshop eller lignende.

Spyro
    De kan være flotte men dit billede gør ikke rigtig noget for mig. Der mangler noget at fokusere på og det bliver hurtigt lidt kedeligt. Måske også en smule underbelyst.

Bonnie
    Ideen er rigtig god. Skarpheden ligger et godt sted og billedet har mange af elementerne til at være godt. Desværre ryger det lidt på jorden pga. den roede baggrund og den udbrændte himmel.

dwmc
    Bliver sgu lidt kedeligt og er tydeligvis et rent ud flash billede hvor baggrunden går helt i sort. Mangler et fokus punkt og som abstract virker det heller ikke rigtig for mig.

Stratos
    Du mangler exif data som henrik også skriver. Jeg har måske lidt svært ved at se naturens mønstre i det her. Løjper og vej er jo menneske skabt og ikke fra naturens hånd.

celfa
    Er da et fint billede men det ligner mere du har taget et billede af en græshoppe og smidt ind og ikke tænkt så meget over emnet....

guGGe
    Bladene bliver fanget i et godt lys hvilket virkelig hjælper billedet. baggrunden bliver lidt rodet og med en mindre blænde kunne den havde været gjort mere uskarp og billedet endnu bedre.

Svan
    Der er da lidt mønster i det men er godt nok noget kedeligt sry :(

Generelt set syntes jeg der var et par som måske røg lidt uden for emnet i den her uge. Men det er jo selvfølgelig forskelligt hvordan vi tolker det. Men pas på ikke at få et godt skud også forelske jer i det selvom det ikke passer på emnet.

• Kommer lige med noget selvom jeg slet slet ikke har tid :P

Tak til alle dem der har givet mig kommentar ;)

What: Rigtigt jeg tænkte ikke. Det var bare for at komme med noget, som samtidig skulle være et okay skud.

Lahnet
    Meget skægt billede :) Og ok skarphed. Lidt større F tal ville nok have været godt. Også lidt ærgeligt det ikke lige vendte om :P Så havde det jo passet. Men rigtig godt set.

|Henrik|
    Rigtig flot skarpt billede og gode farver. Baggrunden er en anelse rodet. Er imponeret over du kan fokusere så tæt på med normalt objektiv.

Rolex
    Ideen er cool nok. Syntes bare bladene er en tand for lyse. Billedet er lidt fladt. Lidt levels i ville være nice. Ville måske gerne have set nogle sten eller sådan noget. For at bryde vandet lidt.

Skraap
    Ned i lukker og lavere iso. Også er det ikke specielt skarpt. Har du ikke fusket lidt med det i photoshop?

FarFar^
    Flotte farver, og en okay slørring. Baggrunden er bare lidt for roddet. Lidt mere knald på farverne i et billede redigerings program ville være godt.

Spyro
    Gode farver. Lidt rodet med så mange forksellige farver. Du kunne måske godt have udnyttet den bille/insekt der sidder der noget mere.

Bonnie
    Godt tænkt. Baggrunden er bare ikke for god. Ellers et godt billede.

dwmc
    Okay billede. Mangler lidt et fokus punkt, og normal flash til planter er ikke noget jeg syntes om.

Stratos
    Der er ikke så meget naturens mønstre, da meget af denne park/område vel er menneskeskabt?
    Du mangler EXIF.

guGGe
    Fint billede. Rimelig skarphed, og en god måde lyset falder på.

Svan
    Lidt kedeligt billede. Farverne er lidt døde.

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB

• det var meningen at jeg ville have rodet lidt med billedet i photoshop, men min pc fuckede up heleeeeeeee.... Weekenden den var oppe og kører søndag aften og orkede det ikke rektig der :(

This post has been edited 176 time(s), it was last edited by FarFar^

The Answer to Life, the Universe, and Everything = 42