Ny billist; Hvilken bil?

• Hej Tweak,

Har snart været et par bil tråde her i Off-topic, så tillader mig lige at smide en mere af slagsne.
    Det drejer sig om jeg snart får kortet, også vil jeg jo gerne have en bil til at køre i.
    Så ville hører om nogle her fra det kloge forum kunne smide nogle bud, selfølgelig realitiske.

Krav ++:

25.000-35.000,- kr.
    95+ HK
    God stand.
    Rimelig i forsikring (12000-14000 årligt).

Håber i kommer med nogle bud :)
    Er åben for det hele.

MVH Mads,
    God Weekend her fra Fyn!

• Gør dig selv den tjeneste at lade var med at købe en gammel Peugeot/Citroën rallye/gti bla bla, de er ikke 5 potter fis værd. Ved godt at unde mennesker synes de er frække at se på, men det er også det.

Jeg ville helt klart kikke på noget Japansk, Toyota eller Nissan F.eks

Kik ikke på de crom skærmkanter det kan tages af, men sådan en f.eks > http://www.bilbasen.dk/Cars/Us…x?AdId=260500801&source=1

Originally posted by |Henrik|
    Gør dig selv den tjeneste at lade var med at købe en gammel Peugeot/Citroën rallye/gti bla bla, de er ikke 5 potter fis værd. Ved godt at unde mennesker synes de er frække at se på, men det er også det.

Jeg ville helt klart kikke på noget Japansk, Toyota eller Nissan F.eks

Kik ikke på de crom skærmkanter det kan tages af, men sådan en f.eks > http://www.bilbasen.dk/Cars/Us…x?AdId=260500801&source=1

Tak for dit input Henrik, ved du er meget til Nissan osv. :)

Men bryder mig ikke meget om Primera :/
    Desværre.

Originally posted by sHOIKAW

Tak for dit input Henrik, ved du er meget til Nissan osv. :)

Men bryder mig ikke meget om Primera :/
    Desværre.

Meget, det ved jeg ikke, men jeg har en fantastisk køremaskine til en Nissan Primera GT fra 1998. :D

Originally posted by |Henrik|

Meget, det ved jeg ikke, men jeg har en fantastisk køremaskine til en Nissan Primera GT fra 1998. :D

hehe kan sagtens følge dig :D

Tror jeg vil over og kikke på noget tysker. :)

• 95+ HK er det et krav?

Hold dig fra alle Franske møgkasser for at sige det rent ud.

Jeg ville se efter en Japaner, ja de ruster, og hvaså? Det er en start-ud bil, som ikke behøver at være noget fansy.

Originally posted by GiZzZa
    Toyota Corolla eller ford mondeo.

Billig i service eller drift.

Ville ikke vælge en ford, da stabilisator-stangen går der slør i, og forfjedrene knækker.

Originally posted by sHOIKAW

hehe kan sagtens følge dig :D

Tror jeg vil over og kikke på noget tysker. :)

Til de penge er det rimelig sikkert at det bliver en gammel udtjent tysker med mange fejl og kilometer på banen, dette er desværre = ekstra omkostninger.
    Ta dog en japser med 1,6 motor ala Corolla eller Almera hvis du ikke kan li' ellers en framragende Primera og start med at få forsikringen ned på den facon. En bimmer kan du få problemer med forsikringsmessigt, sq lang fra alle der vil forsikre nybillist med den slags bil.
    Btw, lad være med at arbejde i gamle opler eller lign. it's crap selv om de også er tyskere. Vil du have en god bil til de penge er det altså en Nissan eller Toyota der er toppen hvis du spørger mig, billig i drift og forsikring og lige til at gå til.
    Hilsen
    Rafal Pyszko

ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz

MSI 1080Ti Armor OC ed

12 gb Kingston Hyper X

Samsung 840 Evo 120GB + WD 500 3ABYX

28" Samsung U28D590D

CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ Kingston Hyper X

1000W Corsair ~ LianLi PC-P60 Armorsuit

Originally posted by Shooqer

Ville ikke vælge en ford, da stabilisator-stangen går der slør i, og forfjedrene knækker.

LOL .... hvis det bare var det der var i vejen med dem :)) :)) :))

ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz

MSI 1080Ti Armor OC ed

12 gb Kingston Hyper X

Samsung 840 Evo 120GB + WD 500 3ABYX

28" Samsung U28D590D

CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ Kingston Hyper X

1000W Corsair ~ LianLi PC-P60 Armorsuit

• Medmindre du har råd til en kasko forsikring så køb en relativt billig bil til mellem 10 og 20k.

Så længde du ikke er ældre og sandsyligvis ikke har råd til en kaskoforsikring, så skal man IKKE køb en bil, som er dyrere end, at du har råd til at den blir smadret / kørt i stykker eller lignnede.

Du kan sagtens finde en ny synet bil til de penge, også kan du mindst køre i den i 2 år, hvis du er heldig kan du finde en som er så go du kan syne den 1 gang mere også har du bil i 3-4 år, til den tid vil du også have fået ancinitet nok til at du kan kaskoforsikre en bil, til nogenlunde penge!

Originally posted by Zalam
    Medmindre du har råd til en kasko forsikring så køb en relativt billig bil til mellem 10 og 20k.

Så længde du ikke er ældre og sandsyligvis ikke har råd til en kaskoforsikring, så skal man IKKE køb en bil, som er dyrere end, at du har råd til at den blir smadret / kørt i stykker eller lignnede.

Du kan sagtens finde en ny synet bil til de penge, også kan du mindst køre i den i 2 år, hvis du er heldig kan du finde en som er så go du kan syne den 1 gang mere også har du bil i 3-4 år, til den tid vil du også have fået ancinitet nok til at du kan kaskoforsikre en bil, til nogenlunde penge!

Præcis, ellers kan du bare kører den som DU vil indtil den ska til syn, for så skrottes den og så købes en ny.

Ikke god forretning, men nogle kan godt li at gi den gas.

En af mine venner har gjort dette 4 gange. Alle biler til ca. 10K.

Mvh Mads :T

Originally posted by Shooqer

Det er vist at generalisere lidt?

Desuden kommer der fejl på alle biler.

Originally posted by Martin

Det er vist at generalisere lidt?

Desuden kommer der fejl på alle biler.

Jeg siger bare hvad jeg ved fra mit arbejde;)

Ja der kommer fejl på alle biler, men nogle producenter burde finde fejlen istedet for bare at "overse" fejlen.

Jeg håber vi er enige om, at de er for ringe lavet når det sker igen og igen.