Skuffet over Thermalright Ultra 120 eXtreme

• Har lige købt et par Thermalright Ultra 120 eXtreme kølere, men dem er jeg godt nok skuffet over.

Ydelsen pt. er langt dårligere end både Scythe Infinity og Noctua NH-U9 & NH-U12. Faktisk er temperaturen 4-6 grader højere.

Den høje temperatur skyldes at bunden på Thermalright Ultra 120 eXtreme på ingen måde er plan, og det gælder for begge de kølere jeg har. De rører stort set kun processoren i midten, og hvis man stiller dem på processoren kan man vippe lidt rundt til alle siderne.

Så nu skal jeg have købt noget vådslibepapir så jeg kan få gjort noget ved den alt for høje temperatur.

• Det var da træls at de er så skæve - men så burde de jo passe godt på mange Core2duo som er høje i hjørnerne og nærmest har en fordybning i midten.

Må indrømme at jeg heller ikke er helt tilfreds med min Thermalright HR03 plus - ram kølingen er bare ikke god nok.

Mvh Stubkier

• ja de TR er sq skæve. Min Si-128 var ligeså skæv som min CPU, og den var meget konkav. Der er også et mod du kan lave, som er lavet på XS, hvor de putter en cent/en krone under det spænde der går over køleren, så presses køleren længere ned, men ved self ikke om din socket er på samme måde som LGA775

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

Originally posted by hot_fifty
    ja de TR er sq skæve. Min Si-128 var ligeså skæv som min CPU, og den var meget konkav. Der er også et mod du kan lave, som er lavet på XS, hvor de putter en cent/en krone under det spænde der går over køleren, så presses køleren længere ned, men ved self ikke om din socket er på samme måde som LGA775

Det kan ikke helt lade sig gøre med det monteringsbeslag der er til Socket 754/939/940.

Prøver at slibe den ene køler plan i morgen for at se temperaturforskellen. Køleren bliver holdt rigtig godt på plads, men rører udelukkende processoren midt på. Ud fra kølepastaen er der kun 100% kontakt på et område i omtrent samme størrelse som en 25 øre.

Den anden køler venter jeg med til søndag. Den skal også moddes lidt da den sidder klods op af mit grafikkort.

• ok håber på du får gode temps. Ved ikke hvor stærke blæsere du har, men bruger du high RPM blæsere så forstår jeg godt infinity er bedre end eXtreme 120, da den er anbefalet til high RPM.

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

• Da utroligt at de ikke snart lærer og lave en plan overflade, vi snakker trods alt en køler til 500 kr :rolleyes:

|^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

ok håber på du får gode temps. Ved ikke hvor stærke blæsere du har, men bruger du high RPM blæsere så forstår jeg godt infinity er bedre end eXtreme 120, da den er anbefalet til high RPM.

Det er samme Papst 4412 F/2GLL blæsere jeg benytter.

• købte også sådan en til min maskine.
    den kølede stortset ikke bedre end min artic cooling frezzer 7 pro så den røg til salg

da coolerkit.dk ikke gad svare på min support mail :(

• devil du skulle bare droppe en mønt under lga775 monteringsbøjlen, det gav 10 grader mindre hs nogle på XS, de brugte en cent :9xo

• Køb tuniq, som er den bedste....

ASUS P8P67 PRO B3, Socket-1155 - Zalman CNPS9900

Intel® Core? i5-2500K Processor @ 4ghz

Corsair Vengeance? DDR3 1600MHz 8GB CL9

MSI GeForce GTX 560Ti 1GB

2x1,5TB WD - 4x 2TB Samsung HDD's

Cooler Master CM 690 II Advanced - Corsair HX 750W

BenQ 27" LED GW2760HM

• har ultra 120 extreme og syntes at den køler ok da , kører pt 515 x 7 på luft og en core temp på 46 load ved orthos i 1 time og en 8 db blæser fra scythe :boxed:

Phenom II 720 be @ x4 3800 mhz
    Asus M4A79-T/Deluxe
    KIngston Hyper x 1600 MHZ
    Sapphire 4890 TOXIC
    Zalman ZM850-HP
    Samsung 226cw
    Antec 900 ver 2

• dvs. ikke tilfredstillende`??

dvs. ikke tilfredstillende`??

Jo det synes jeg er ok. Den er dog ikke helt plan endnu, det "groveste" vandslibepapir jeg havde var korn 600 og med det tager det lidt for lang tid (for mig i dag da jeg var til rund førselsdag i går).

Får købt noget lidt grovere i morgen, og så går jeg i krig igen med begge kølere.

Lige nu er der 4 grader til forskel ved 2.2 @2.53GHz uden belastning. Og jeg har nu med belastning haft op til 6 grader til forskel. Det synes jeg er ganske meget, da det er noget Thermalright burde have sørget for fra starten af.

Processoren med køleren der er slebet mere plan, bliver også hurtigere koldere igen efter kraftig belastning.

• det er kun køleren du har lapped ik???

Jeg brugte korn 400-800-1200 til min cpu og køler :9xo

det er kun køleren du har lapped ik???

Jeg brugte korn 400-800-1200 til min cpu og køler :9xo

Jo det er udelukkende køleren - de er jo vildt skæve i bunden, man kan ligfrem se at der ingen kontakt er, og hvis man stiller køleren kan man vippe med den.

• k, men er presset hårdt nok på cpuen, kan du rotere med køleren når den sidder fast.

Det kunne man ved LGA775, hvilket er derfor man bruger en mod der

• Det er jeg da ked af at høre som forhandler :(

Har du nogle billeder som jeg kan gå videre med til vores leverandør?
    En køler til 500 dask skal self være plan, ingen diskution.

Mht. til ydelsen, så ComputerGEIL har ellers lige lavet en test af Ultra 120 eXtremen, og de var bestemt tilfredse.
    http://www.computergeil.dk/?artikelid=13234

De har fået fra samme leverance som dine er fra Martin, så du har måske været meget meget uheldig :boxed:

Originally posted by DKsDEVIL
    købte også sådan en til min maskine.
    den kølede stortset ikke bedre end min artic cooling frezzer 7 pro så den røg til salg

da coolerkit.dk ikke gad svare på min support mail :(

Undersøgte du yderligere hvad der var galt, siden den ikke kølede som forventet?

Ang. din support mail, så er det ikke en jeg har set.
    Jeg har også tjekket min spam mappe, og der er heller ikk noget :(
    /Thomas
    CoolerKit Denmark