så har jeg efterhånden fundet noget hardware, men hjælp mig lige alligevel

Originally posted by sehested
    hmm ok, men kan så fortælle at jeg ikke skal OC overhovedet, det skal bare køre, når jeg engang imellem skal spille.
    valgte bare de ram pga de kører samme hastighed som cpu´en som jeg har valgt.

ville de her være ok ?

Til det du skal bruge dem til, ja så er det et godt køb til prisen. :)

• det er meget mere end nødvendigt.....kingston value pc5400 er rigeligt.....men hvad er prisforskellen ned til dem ?

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

• uha fragman du er sku for sent på den :$

nu har jeg sku bestilt nyt hw

Core 2 Duo E6600 2.4 GHz 1.418 kr.

Inno3D GeForce 8800GTS 2.708 kr.

ASUS P5N-E SLI 760 kr.

Corsair HX520W 634kr

Cellshock V2 2 x 1 GB 1125 kr

så håber jeg sku den kommer til og sparke bare en smule røv :clap:

men der blir nok en lille forskel i ydelsen i forehold til mit gamle system :razz:

4070 Ti Gigabyte

Rettet en gang, sidst af sehested ().

• Men det er jo også et fint valg! Minder meget om mit, som bare spiller! :clap:

Hvilken køling af CPU?

Mht. til overclock, så er det næste dumt hvis du ikke bare prøver at sætte FSB til 333 mhz uden overhovedet at hæve volt, de fleste (og min) kan køre 9x333 klippe stabilt ved std. volt (sikkert fordi det er nøjagtigt samme fabrik de nye EX650 cpuer kommer fra)

Og mht. til ram, så burde du kunne køre DDR2 900 mhz ved 4 4 4 12 - 2.2 volt uden problemer!

Du kan ligeså godt presse det meste ud af dit hardware....Med mindre du er en tøsedreng? :))

• Hehehe lidt pige er der vel indeni os allesammen, mhs til køling af cpu så er det en boxed version så den regner jeg da med og bruge.

tja ku da godt være jeg skulle skrue den en smule op, når jeg har fået det indendøre :D
    smider dig lige en pmsg så kan jeg høre dig hvordan jeg skal sætte ram og fsb, hvis nu ikk jeg kan finde den her post så jeg kan lure der :$

4070 Ti Gigabyte

• synes dit 8800GTS lyder uhyggeligt dyrt da de kan fåes fra omkring 2000kr

Thomas

Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards

• sehested håber det er okay jeg stiller et spgs her i din tråd. Er angående de 8800GTS kort. Skal man egentlig gå efter et kort der er "HDCP ready" , det der DRM halløj i Vista ? Eller skal man bare stikke det op hvor .. :pokey: Er der overhovedet mulighed for at benytte HDCP som det ser ud idag ? Altså skærmen skal jo også være HDCP ready. .

Originally posted by Marquis
    sehested håber det er okay jeg stiller et spgs her i din tråd. Er angående de 8800GTS kort. Skal man egentlig gå efter et kort der er "HDCP ready" , det der DRM halløj i Vista ? Eller skal man bare stikke det op hvor .. :pokey:

det er helt ok :D

4070 Ti Gigabyte

Originally posted by DonRon

samme som hvad ?

De koster det ca. det samme som de RAM han har købt?

Intel Core 2 Duo E6600
    ASUS P5N32-E SLI
    2 GB CellShock PC-6400
    2 GB Kingston HyperX PC-8000
    Inno3D GeForce 8800 GTS 320MB
    WD Caviar 250GB SATA II
    WD Caviar 500GB SATA II
    NorthQ 4100 KingKong Extreme 500W

Originally posted by DonRon

din cpu køre 1066MHz (266FSB)
    så hvis ramne skal køre samme hastighed er det PC2-4200 533MHz (266FSB) du skal have fat i

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=92360

har lige prøvet og mail dem jeg har bestilt mine ram hos, for de har osse de kingston..........ville da være skønt med 4x1gb til samme pris istedet :clap:

men gider ikke bare bestille dem før de bekræfter at den gamle ordre er annulleret sku jo nødig komme til og bestille flere gange.

havde håber på jeg kunne annullere ordren på siden, og så straks bestille de andre

4070 Ti Gigabyte

Originally posted by Marquis
    sehested håber det er okay jeg stiller et spgs her i din tråd. Er angående de 8800GTS kort. Skal man egentlig gå efter et kort der er "HDCP ready" , det der DRM halløj i Vista ? Eller skal man bare stikke det op hvor .. :pokey: Er der overhovedet mulighed for at benytte HDCP som det ser ud idag ? Altså skærmen skal jo også være HDCP ready. .

alle 8800GTS kortne er HDCP-ready
    men det er jo lige meget du kan jo bare installe noget software fx. AnyDVD HD

• der var en lørdag aften, jeg sad og ventede dig.....................så er min PSU og bundkort nået postcenteret i kbh.....så det får jeg så nok idag........spændene hvor længe jeg kommer til og vente på det andet.........alle har givet en forventet levering på 1-3 dage :$

4070 Ti Gigabyte

Originally posted by sehested
    der var en lørdag aften, jeg sad og ventede dig.....................så er min PSU og bundkort nået postcenteret i kbh.....så det får jeg så nok idag........spændene hvor længe jeg kommer til og vente på det andet.........alle har givet en forventet levering på 1-3 dage :$

det betyder som regl at de giver sig 1-3 dage for at pakke lortet...posten tager så en dag til