Hvilket kabinet?


  • det passer så ikke


    P180 og P182


    Er totalt ens idag eneste forskeld er at der er en model af P182 som er malet inden i.


    så er man ligeglad med farve og sådan noget ´kan man lige så godt købe p180 dog skal det selfølgelig være den nyeste rev af det.

  • Nu har jeg jo selv haft TEMJIN TJ07, og det er da nok det fedeste kabinet jeg nogensinde har haft!!


    Udover det har jeg ikke haft det første Stacker desværre, men "kun" 830 i sort, hvilket jeg også var glad for men syntes ikke at det var særlig funktionelt. Men for at vende tilbage til det første Stacker, kender jeg et par stykker som er rigtig glad for deres og selvfølgelig de mange muligheder for montering, det gode airflow og plads (Den ene har vandkøling, den anden skal snart have).


    Hvad angår Lian Li har jeg selv haft 2, som jeg ikke var videre begejstret for (de var alt for kompakte). Udover det, god kvali- og funktionalitet med masser af muligheder etc. Airflow i mit første var ganske fint. Flowet i nummer 2 var ikke optimalt, men det skyltes dog mit store 8800 GTX som nærmest delte kabinettet én gang til! :crazyeyes:


    Antec har jeg også haft, men det var det gamle SOHO kabinet (Plusview 1000AMG - mener jeg det hed).. Rigtig dejligt kabinet - dog med alt, alt for små blæsere.. Men den størrelse er der næsten ingen der bruger mere, så det er ikke så relevant mere.. :P


  • Det passer så. Der er lavet indgange til vandkøling bagpå og forbedret kablingføring til PSU som Steew- så sandt nævner. Get your facts straight. ;)

  • Quote

    Originally posted by Svan
    Så er der et TJ09 på vej til mig...



    købt hvor .... link?


    Et brugt t07 til 1500 er vel ikke en dårlig ting!?


    Jeg synes ikke det virker somom der er meget plads i antec hvis man bruger alle 6 disk pladser!
    men hvad ved jeg! ligeledes virker det underlig med en blæser nede i bunden, at de ikke blæser ude til siden men langs kabinetbunden!


    Er der nogen der har erfaring med kabelføring bagved bundkort pladen i t07/09 er det muligt?
    jeg personlig vil meget gerne bruge skjult kabelføring, da jeg ikke har det i mit nuværende kabinet, og synes det mangler! jeg havde ligeledes tænkt mig at montere en blæser til indsugning i fronten af t07 /t09 hvis dette skulle blive aktiv!


    Hvordan er støjniveuaet i t07? Anmeldelserne synes ikke det er på toppen!


    Jeg vil se om jeg kan finde på flere dumme spørgsmål! :idea:

    [COLOR=deeppink][SIZE=7]
    CPU: E6400 3,3Ghz Oc.......... ..........PSU: TT-Toughpower 850W
    MOB: GA - 965p-DS4........................Ram: hmmm
    Grafik: XFX 8800 GTX.......................Desktop: G7 mus og G15 Kb fra Logitech
    Chase: Silverstone T07................Skærm: Fuj-Siem L22W3 22" Widescreen LCD
    Cpukøler: Zalman CNP s9700 led....HDplads: 4 tb
    [/SIZE]

  • Quote

    Originally posted by DrEAz


    Det passer så. Der er lavet indgange til vandkøling bagpå og forbedret kablingføring til PSU som Steew- så sandt nævner. Get your facts straight. ;)



    sært nu står jeg hver dag og samler maskiner og ser temmelig mange kabinetter.


    p180 har i ca 2 md haft alle de samme ting som p182 har pånær noget lakering.


    så inden du forsøger være smart og rette andre burde du måske lige selv.


    Get your facts straight :oops:

  • Er billiederne ikke ret irrelevante et eller andet sted? dem som han forventer vil rådgive, er jo folk som allerede har kendskab til dem :)

    MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.

  • Quote

    Originally posted by DrEAz
    Antec P182 _har_ bedre kabelføring end P180, deriblandt ny PSU kabelføring mr. smartass.


    Det lader søreme til at det er dig der har ret, i følge disse tests.


    Test af Antec P182.
    Test af Antec P180.


    Hverken 180 eller 182 er malet andre steder end uden på.


    Det er muligt at DKsDevil ser mange kabinetter hverdag, men så er det sgu nok derfor at det ikke passer det han siger. ;)



  • der er lavet 3 udgaver af p180


    jeg har faktisk alle 3 her i huset.


    ver 1.0
    har en tosset ind/udsugnings dims til gfx kortet.


    ver 1.1
    har ikke den ind/udsugning
    den har istedet fået muligved for at montere en 120mm blæser inde i kabinettet så man faktisk kan have 2 x 120mm blæsere i den øverste hdd box.


    ver 1.2
    er den der ser ud som p182 det er det kabinet min maskine er i
    på kassen det kom i står der P180 og det gør der også på min fakture.


    P182
    laves i en udgave der er malet sort inden i og har spejl blanke sider.


    så når i får styr på tingene kan i jo så måske fatte jeg har ret.
    :$


  • Den P182 du referer til er så SE modellen, kloge åge. Der er også P182 med aluminium case og std. Forstå nu at det kun er P182 der har forbedret PSU kabelføring i den dobbeltvæg der er 'bagved' mobo. Se evt. det P182 link Spyro linkede til.

  • det er squ da utrolig


    jeg ved hvordan p182 ser ud


    jeg ved hvordan p180 ser ud idag.


    mit er et P180 det har de udvendige kontakter til at stille speed på blæserne.


    det har de 2 huller til h2o køling


    det har huller til kabelføring på bagsiden hvilket jeg skam også har gjordt.


    når jeg nu har 3 p180 kabinetter i mit hjem hvem burde så vide hvilke der er hvad.


    vi har i mindst 1 md modtaget p180 kabinetter med samm nye ting der er på 182
    der hvor jeg abejder.


    så lad være med at kald mig skæls ord når jeg engan har ret.


    ps: der er ingen dobbelt væg
    på hverten p180 eller p182
    det er bagsiden af bundkort pladen og siden af kabinettet
    hvor der er noget plads som der faktisk er på langt de fleste kabinetter

  • Er thermaltake de eneste der har været intelligente nok til at bygge dobbelte væge?

    MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.

  • Så har jeg købt T07 silverstone kabinettet at happy her på tweak. Jeg har ikke fået bygget tingene ind endnu, men jeg må bare sige wow!
    Meget lækkert design, ser meget funktionelt ud, og er MEGET stor. ihvertilfald ifht mit gamle TT Xaser lanfire III. Jeg ser en masse muligheder i det, og synes det virker mere funktionelt "helt " i udføresle funktionalitet og design end Antecs 180/182.(Hvilke af denne grund jo ikke er nogle dårlige kabinetter!


    :cheers: :cheers: :cheers: så nu glæder jeg mig til at se det i brug, og jeg vil sige tak for den debat der nu har været her på tråden! (selvom den godt kunne have været mere nuanceret!

    [COLOR=deeppink][SIZE=7]
    CPU: E6400 3,3Ghz Oc.......... ..........PSU: TT-Toughpower 850W
    MOB: GA - 965p-DS4........................Ram: hmmm
    Grafik: XFX 8800 GTX.......................Desktop: G7 mus og G15 Kb fra Logitech
    Chase: Silverstone T07................Skærm: Fuj-Siem L22W3 22" Widescreen LCD
    Cpukøler: Zalman CNP s9700 led....HDplads: 4 tb
    [/SIZE]