Uge #21: Person i offentlig rum

• Denne uges opgave må jo lige forklares lidt da det jo er en lidt længere titel. Det jeg er efter er et billede af en person på gaden, torvet, biblioteket, ved cafeen, skoven eller et andet offentlig sted. Meget gerne af en person som i ikke kender.

Det er ikke nemt og det er altid en udfordring at få noget godt ud af sådan et billede.

REGLERNE HUSK DEM NU

Max 800x600px

EXIF kunne ses så vi kan se dato billedet er taget (problemer læs min blog)

Billedet skal ses på tweak uden behov for at trykke på det for at se full size

Billedet skal være taget i den uge opgaven til hører

Kun et billede pr. person i hele tråden, post kun det billede du deltager med

Billedet må være behandlet men ikke en collage af flere billeder eller tegnede elementer.

Ugens opgave uge 21: Person i det offentlige rum

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

Originally posted by Carlsen

..og dog. Denne gang skal det jo dokumenteres.

Godt ord igen :P

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

[ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

• Wee en der havde mod på opgaven :)

Jeg regner også med at komme med et billede i den her uge. Håber bare jeg for tid til at ligge det ind på tweak da min weekend nok bliver temmelig travl.

• Jeg vil da også være med efter et par uger hvor jeg ikke har haft mulighed.

En tur ved Utterslev Mose for at nyde det gode vejr og se lidt på fuglelivet. Pludselig sad han der med sin pose "andemad" Troede ikke han havde set mig, men på billedet ses det at han kigge på mig.

Sony A100 / Minolta 75-300 Big Beercan
    300mm 1/500sek, f5.6 og iso 250.

[Blocked Image: http://img256.imageshack.us/img256/2369/copyofutterslevmose02qw2.jpg]

God opgave, det kræver overvindelse at fotografere "fremmede" :D

AMD 4000+ / Notura NH-U12
    Abit KN8 SLI
    XFX 7900GT / Zalman VF900
    Kingston value 2 x 1G
    Tagan TG480-U15[
    Barracuda 7200.10 250G

Rettet en gang, sidst af Lahnet ().

• Tjaa i skal ikke være bange for noget egentlig. Det er fuldt lovligt at tage billeder af mennesker i det offentlige rum. Hvis nogen skulle brokke sig så er det jo bare at vise dem man sletter det og sige pænt undskyld.

Alternativet er at i tager mod til jer og spørger om lov til det først, tør i det ??

Originally posted by _WHAT_
    Tjaa i skal ikke være bange for noget egentlig. Det er fuldt lovligt at tage billeder af mennesker i det offentlige rum. Hvis nogen skulle brokke sig så er det jo bare at vise dem man sletter det og sige pænt undskyld.

Alternativet er at i tager mod til jer og spørger om lov til det først, tør i det ??

det ville jeg nok hellere, skal ud i dag så kan det være jeg får taget et bedre billede :D

• jeg stille mig ud til fugleSang sø'en her i herning, og der sad nogle og snakkede, dem tog jeg også billeder af, de så det også men sage ingen ting, ham her jegtog et billede af så det goså, sagde ingen ting, nogle unge mennesker så det også, sagde heller ingeni ting... folk tager det ikke så tunge,så længe det ikke er nogle store rocker hehe.. tror jeg ikke man skal være nervøs

• Tja det er en spendende opgave, men personligt ville jeg blive godt knotten hvis noget tog billeder af mig offentligt go smed dem på nettet.

Så jeg mener klart man burde spørge først.

men det kunne da være jeg skulle nappe mit camera med en tur ud på dic golf banen i århus der er altid fede billeder...

Hygge.

• Tja jeg kan nu ikke se det store problem i det må jeg indrømme. Det er jo også fuldt lovligt så selvom du går over og siger det til personen kan han egentlig være ligeglad. Hvis jeg blev spurgt om ikke ville slette det ville jeg dog altid gøre det. Alt andet ville ikke være pænt i mine øjne.

• Ville ha taget et i fredags, men blev lidt for stiv :)) både mig og min bedste ven arbejder på et diskotek og han er fotograf, så kan tage pænt mange billeder af fremmede tøser, hvis jeg da er ædru nok :crazyeyes:

• Får svært ved at nå noget i dag. Har lige en projekt opgave :S

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2