Dell skærme

• Syntes lige jeg ville dele den historie med jer. Den omhandler godt nok hardware, men den hører nok til her.

For nyligt købte jeg ny computer hos Dell. Fik lidt rabat igennem mit arbejde, så det var super.
    Jeg købte deres 22" widescreen skærm med til. 4 dage efter jeg havde koblet det hele op, begyndte skærmen at gå i sort.
    Jeg smed min gamle skærm på, og alt fungerede fint. Jeg ringede derefter til deres support (som så var i Irland) og de ville sende en ny skærm med det samme. Ingen problemer, bøvl eller lange forklaringer.
    2 dage efter ankommer den nye skærm. Jeg spørger fragtmanden om han skal have den gamle med, men eftersom han ingen retur-ordre havde kunne han ikke det. Jeg måtte beholde den indtil videre. Det viser sig så med det samme, at der er forkerte farver på enkelte pixels når jeg bruger DVI. Ingen problemer med analog.
    Jeg ringer igen til Dell og endnu engang sender de en ny skærm uden noget bøvl. Jeg gør opmærksom på at fragtmanden ikke tog den gamle med pga. manglede retur-ordre, og Dell manden lover at han nok skal sørge for en retur ordre på 2stk skærme næste gang han kommer.
    1 uge efter kommer den nye skærm så, igen har han ingen retur ordre med.
    Heldigvis virker den nye skærm perfekt (indtil nu ihvertfald), men kæresten brokker sig lidt over de 2 Dell skærme jeg har opmagasineret i stuen.
    Idag ringer de så fra Dell support for at følge op på min sag, da ham der havde sagen ikke arbejder hos dem mere. De ville bare høre om den var afsluttet. Jeg forklarer så at jeg stadig har 2 skærme til at stå, og om de ikke snart vil få dem afhentet.
    Til min overraskelse siger han så, at jeg kan gøre lige hvad jeg har lyst til med de skærme. Dell vil ikke have dem tilbage. Smid dem ud, give dem til velgørenhed eller brug dem som reserve skærme eller hvad jeg nu skulle have lyst til.

Så nu står jeg med 3stk Dell 22" widescreen skærme. Det er jo helt fantastisk.

Originally posted by Sethos
    Hvad er der fantastisk i det, hvis to af dem ikke virker som de skal?

Men lækker support fra Dell.

De virker fint med analog men uanset hvor godt de virker, så har Dell aldrig set dem efter. Jeg kunne jo sådan set bare være en klovn der ikke kunne finde ud af at sætte dem til.

• Psyko 8o At de ikke engang gider SE på skærmene, det er ret mærkeligt egt. De har nok bare haft tralvt :))

I5 760 @ 3.6 ghz
    Club3D HD 7950 13' Series @ 1100/1575 mhz
    8gb Crucial SP ram 1600 mhz
    Gigabyte GA-P55-USB3

• Omg nice service... når man læser man steder så høre man skræk historier, men her på tweak.dk eller fra mine egne oplevelser ville jeg ikke have nogle problemer i at anbefale dell til nogen som helst, med hensyn til service...

Originally posted by Happy^

Vil gætte på at det koster mere at hente skærmen, sætte en teknikker til at tjekke den og så evt. fixe den, end det gør at fremstille en ny i kinaland.

Ja det sagde han også. Det ville koste mere at sætte en reperation igang, som bare at lade mig skrotte dem. Men jeg blev sgu lidt overrasket alligevel. Gad vide om det er samme procedure hvis jeg siger mit 8800GTX ikke fungerer :P

Og ja, servicen har været suveræn. Var ret imponeret over det gik så nemt som det nu engang gjorde. Da skærm 2 heller ikke virkede begyndte jeg sgu selv at komme lidt i tvivl om det var mig der var en idiot og gjorde noget forkert.

Originally posted by Happy^

Vil gætte på at det koster mere at hente skærmen, sætte en teknikker til at tjekke den og så evt. fixe den, end det gør at fremstille en ny i kinaland.

Ja, det er der jo nok noget om..

I5 760 @ 3.6 ghz
    Club3D HD 7950 13' Series @ 1100/1575 mhz
    8gb Crucial SP ram 1600 mhz
    Gigabyte GA-P55-USB3

• Hvad skal du have for den der virker på analog afhentet :P ?

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

Rettet en gang, sidst af celfa ().