GeForce 8800GTX Probs...

  • Hey gutter og gutinder!


    Har haft et problem med min dejlige nye computer et stykke tid nu og mener at have lokaliseret det til mit grafikkort...


    Problemer eller fejlen ligger i at min pc ofte fryser midt i spil - Hyppigst er dette WoW da det er det jeg oftest spiller men har også set det i CS, det lader til at det kun er selve skærm billedet der fryser da jeg ofte har musik kørende i enten iTunes eller Winamp - og denne fortsætte mens skærmen er frosset.


    Derfor mener jeg at det kan være mit gfx som har drukket for meget af natpotten...


    Derfor er mit spørgsmål - Kan det være grafikkortet som er defekt - Har hørt om mange 8800GTX'ere som har en medfødt fejl og som ikke kan kommunikere ordenligt med Dual Channel Ram...


    En anden årsag ville kunne være at jeg kører stadig med Windows XP og ved ikke hvor vidt et Geforce 8800GTX understøtter WinXP med DirectX 9.0c og ikke 10.0 som jo er det som grafikkortet basalt set er lavet til og det måske vil kunne blive afhjulpet ved at opgradere til Vista?


    Det er sådan lige mine tanker - Nogen her der ved noget mere end jeg gør og måske har en anelse om hvad der kan være galt? :)


    På forhånd tak for hjælpen der måtte komme ^_^


    :rules:


    /Garfield

  • dit kort kan glimrende køre i xp.
    Den gamle driver havde et problem hvis du tabbede ud fra et direct3d spil (mens du har 2 åbne), hvor skrivebordet så ville være sort indtil du logger af og på igen (eller brugerskift). Men kortet virker fint med dx9c

    MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.

  • Okey - Har ingen problemer med at tabbe ud og ind af spil - Dette virker helt fint og kører med 32bit driver da jeg ikke kører 64bit ^_^


    Derfor ser det lidt ud for mig som at det er grafikkortet den er gal med...

  • Quote

    Originally posted by Garfield
    nogen andre ideer?


    Har du clocket dit GTX? Fordi hvis jeg clocker mit GTS for meget så laver den samme nummer som du beskriver med at skærmen fryser, men selve pc´en er ikke frosset! Hvis det ikke er clocket, så kunne det godt tyde på det er defekt!

  • Det samme er også sket når jeg har haft overclocket for meget.


    Antec P182
    XFX Nvidia 790i Ultra 3waySLI
    1000gb + 500gb Samsung hdd's
    Intel Core2Duo E8400 @ 3.8 Ghz
    Siberian Tiger II
    Corsair XMS3 DHX - 4gb DDR3 @1500 Mhz
    Asus GTX280

  • Quote

    Originally posted by OC-Dog


    Har du clocket dit GTX? Fordi hvis jeg clocker mit GTS for meget så laver den samme nummer som du beskriver med at skærmen fryser, men selve pc´en er ikke frosset! Hvis det ikke er clocket, så kunne det godt tyde på det er defekt!


    Det er overclocket fra producenten... så jeg har slet ikke pillet ved det... kunne godt lyde som at det er defekt...


    Skal bare lige ha funden en der kan sælge mig et meget billigt PCI-E kort eller låne mig et ^_^

  • Gør den det også hvis du kører spillene i lav opløsning uden eyecandy eller kun når du stresser kortet?

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Også når jeg ikke stresser kortet ... mht. eyecandy - wtf er det? :P


    har før bare siddet og stenet i wow og lavet ingenting bare siddet og kigget og så kunne den snildt fryse der også...

  • Har læst på nettet at hvis man henter RivaTuner ned(mener jeg det var) og sætter fans til konstant at køre eller 100% så skulle det hjælpe på problemet - Tester det lige når jeg kommer hjem hehe :) Ellers vender jeg frygteligt tilbage!

  • Du kunne jo også, nu når du har rivatuner nede, prøve og clocke grafikkortet ned og se om det hjalp.. Ikke fordi det skal være sådan, men bare for at prøve noget mere.. :)

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Quote

    Originally posted by Garfield
    Også når jeg ikke stresser kortet ... mht. eyecandy - wtf er det? :P


    har før bare siddet og stenet i wow og lavet ingenting bare siddet og kigget og så kunne den snildt fryse der også...


    eyecandy er når man sætter grafikken op, så der kommer fryd til øjnene

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Jeg havde en Athlon for et års tid siden, som gjorde det samme. Den kunne finde på at fryse selv i mediaplayeren, men ellers var det mest i spil. Den kørte aldrig længere en 2 timer ad gangen - max. Jeg troede helt klart det var grafikkortet, men det skiftede jeg og problemet var der stadig.
    MEN... Da jeg så fik en ny computer skulle jeg opdatere bios for at få den til at køre, og her fandt jeg så ud af at resette bios. Det prøvede jeg så på den gamle og siden har den kørt perfekt.
    Så mit råd er: Prøv at resette bios inden du sender kortet tilbage ;-)

  • Quote

    Originally posted by ThomasBJ
    Jeg havde en Athlon for et års tid siden, som gjorde det samme. Den kunne finde på at fryse selv i mediaplayeren, men ellers var det mest i spil. Den kørte aldrig længere en 2 timer ad gangen - max. Jeg troede helt klart det var grafikkortet, men det skiftede jeg og problemet var der stadig.
    MEN... Da jeg så fik en ny computer skulle jeg opdatere bios for at få den til at køre, og her fandt jeg så ud af at resette bios. Det prøvede jeg så på den gamle og siden har den kørt perfekt.
    Så mit råd er: Prøv at resette bios inden du sender kortet tilbage ;-)


    hahaha :roller: