#19 Billederne | Edges

• Boonie
    [Blocked Image: http://i16.tinypic.com/4yi8myv.png]

asgerbj
    [Blocked Image: http://i19.tinypic.com/54cwgm8.jpg]

Rolex

dB1

BasHuus

|Henrik|
    [Blocked Image: http://img522.imageshack.us/img522/9151/coins2003gh1.jpg]

Henrik-

Angelus
    [Blocked Image: http://i13.photobucket.com/albums/a256/angelus84/IMG_0027.jpg]

_WHAT_
    [Blocked Image: http://www.theis.dk/pics/edges.jpg]

Carsten_DK

BasHuus og Boonie i skal lige have styr på reglerne omkring exif....

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

Originally posted by Bonnie
    Hej WHAT

Jeg kan ikke rigtigt forstå hvad exif er? Eller hvordan man får det frem :crazyeyes: Har læst din blog...

Dit kamera laver exif data automatisk. Du skal bare sørge for ikke at slette det når du arbejder med dit billede på computeren. Du har gemt dit billede som png. Brug jpg formatet i stedet for det indholder exif og fylder også mindre.

Originally posted by Bonnie
    Ok - Det fixer jeg lige også smider jeg dig et PM så kan du putte det istedet for det gamle :D

Du kan evt bare redigere din post i den anden tråd så skal jeg nok skifte det ud i den her tråd også :)

• Henriks billede virker ikke?

Skal nok komme med en kommentar senere.

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

Originally posted by |Henrik|

Ja det virker sq ikke, heller ikke tråden uge 19. :rolleyes:
    Så har oploadet billedet igen, hvis WHAT vil ha' det i den første post i denne tråd, må han bare flytte billedet.

Her er det:

Ved ikke lige hvad der har været galt men jeg har ikke ændret noget og nu virker det i den første post igen :)

• Som lovet ;) Rigtig fedt så mange deltager :clap: Forsæt med det ;)

Boonie
    Fint billede. Godt du har fået afløbet med i siden. Skaber nogle gode linier. Men billedet er lidt skævt, det ødelægger det faktisk. Syntes du skulle have beskåret billedet sådan du ikke fik bagenden af bilerne med. Lidt photoshop kunne det godt trænge til, ellers helt fint.

asgerbj
    Okay billede. Godt at du har fået en skygge med også. Fliserne i den ene side er en lille smule for lyse. Det er svært når du skal tage et billede når den ene halvdel er mørk og den anden lys. Men du skulle have brugt en lavere ISO eller en hurtigere lukkertid. Lidt farvemætning i photoshop og lidt leves ville være godt ;)

Rolex
    Fedt billede. Synd at himlen er så udbrændt. Et POL filter kunne måske have hjulpet lidt. I venstre hjørne er der en træls ting der stikker ud, den skulle du enten have clonet væk, eller gået 3 meter længere til højre, hvis der ikke var en magen til. Rigtig god idé, og et "anderledes" fokus punkt.

dB1
    Okay billede. Ville gerne have haft et mindre roddet billede. Er rimelig mange objekter på billedet. Hvorfor er billedet ikke større?

BasHuus
    En anelse grynet billede. Der hvor solen komme ind er der blevet blåt. Jeg kan ikke se EXIF data så lidt svært at hjælpe.

|Henrik|
    Okay billede. En anelse hurtigere lukker på. Meget sjov idé med spejlningerne :9xo

Henrik-
    Rigtig fedt billede. Lidt synd at højre hjørne er så vidt og "rodet" Havde være nice hvis du kunne få en ens baggrund. Jeg havde nok beskåret billedet sådan at man ikke kunne se græsset og nummerpladen. Ellers en god besvarelse på opgaven ;) Og dejlige skarpe farver.

Angelus
    Fint nok, bare lidt skævt. Lidt langsommere lukkertid, så havde billedet ikke være så mørkt. En gang levels i photoshop ville også hjælpe.

_WHAT_
    Rigtig godt billede og god besvarelse til opgaven. Godt at det går lidt skråt, det løfter det hele.

Carsten_DK
    Der er rimelig store skygger rundt om dine objekter. Billedet er en anelse mørkt i venstre hjørne. Men næste gang så tænk lidt mer' stort :P Altså noget der virkelig fanger. En lækker komposition etc.
    Håber i andre også giver en kommentar ;)

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

Rettet en gang, sidst af celfa ().

• Dejligt at se der er flere og flere der er med i opgaven :) Bliv endelig ved med det.

Boonie
    Virkelig godt billede havde selv samme tanke men nu du kom først blev den ikke til noget, ja ok det skyldes nok mere jeg ikke havde tiden :( Men fedt billede der er kant og der er mange linjer i billedet som er med til at gøre det godt. Du har lidt destortion men svært at undgå med de små kameraer det kunne nok rettes lidt i ps. Godt motiv og godt fanget.

asgerbj
    Fint billede og godt du har delingen mellem lys og skygge med ellers ville det have været for kedeligt. Hvis du havde placeret den deling i det gyldne snit tror jeg billedet havde vundet meget.

Rolex
    God lej med dybdeskarpheden og fint billede til emnet. Jeg syntes det er synd du har den meget lyse udbrændte baggrund. Prøv at gå tættere på og på den måde udelukke den så du kun har selve motivet med.

dB1
    Meget lille billede og svært at se detaljerne. Desuden ser det hele lidt rodet ud. Man kunne godt tage et billede af et tastatur der hedder noget med edge men så prøv at hvis hvorfor det har det navn så der kommer en større mening med det.

BasHuus
    Lidt grynet billede som nok skyldes dårligt kamera eller høj iso. Fint med et bud alligevel jeg har dog lidt svært ved at se edge på det her billede. Der er selvfølgelig kanter på tasterne men syntes ikke jeg ser det som noget fremtrædende i billedet.

|Henrik|
    Fint billede men det bliver lidt kedeligt også fordi mønter er så meget i centrum. Lyset kunne du have lagt bedre så kanterne i trykket på mønten fremstod tydeligere. Side belysning gør at små forhøjelser fremstår tydligere.

Henrik-
    Det bliver lidt rodet og igen havde været bedre at komme tættere på og fange en detalje i stedet for. Det er ikke altid nemt når man står der men så prøv altid at gøre det lige meget hvad tag det som du har gjort der men gå tættere på en detalje også.

Angelus
    Fint nok billede virker lidt fladt og syntes egentlig også det gynder lidt der er ikke rigtig harmoni i det. Er nu også pisse svært at fange det godt.

_WHAT_
    Tak for input.

Carsten_DK
    Lidt synd det bliver rodet for du har ellers nogle gode grafiske former i dit billede. Jeg går heller ud fra din væg er helt så gullig som den er på det her billede :)

• Tak for kommentarene WHAT & celfa. :)

Ang. lyset WHAT, så lavede jeg utallige lys opsætninger og denne var den eneste rigtige hvor jeg fik efekten med spejlningen, med desværre er der lidt for meget lys øverst på den første mønt. :(