Hvordan er det nu lige OEM fungere?

• Ja jeg går her og stille og roligt overvejer at kæbe Vista (eller dvs. at der lige går et par måneder).
    Da OEM klart er billigst så var det jo nok den man skulle købe. Men kan huske med den Xp home jeg købte så virkede den kun 3 gange. Det vil jeg helst ikke se ske igen.

Er det også muligt at installere det på flere forskellige maskiner? (hvis jeg nu skifter hardware).

Tak på forhånd :)

Apple Macbook Pro 13" | Intel Core 2 Duo 2.4Ghz | Nvidia GeForce 320M | 4GB RAM | 250GB SATA @ 5400 rpm | AVI ADM 9,1 | 1 TB Ekstern | Logitech MX518 | Steelpad S&S

Rettet en gang, sidst af KreaTive ().

Originally posted by jst
    OEM binder sig til det bundkort det installeres og aktiveres på 1. gang. Herefter kan du skyde en hvid pil efter at installere det på andre systemer :evil:

Er du sikker på det?

For mit xp virkede 3 gange på 2 systemer.. Og mente at læse at Vista kunne nogen lunde det samme bare mere end 3 gange..

Apple Macbook Pro 13" | Intel Core 2 Duo 2.4Ghz | Nvidia GeForce 320M | 4GB RAM | 250GB SATA @ 5400 rpm | AVI ADM 9,1 | 1 TB Ekstern | Logitech MX518 | Steelpad S&S

• Nu gad jeg ikke lige læse det sidste link.

Men ud fra de andre står der da ikke at det ikke "kan" lade sig gøre. Skal altså også siges at jeg har gjort det med min xp home. Og Genzo kunne godt så.

Men jeg kunne kun 3 eller det var vidst nok 4 gange..

Rettet en gang, sidst af KreaTive ().

Originally posted by KreaTive
    Nu gad jeg ikke lige læse det sidste link.

Men ud fra de andre står der da ikke at det ikke "kan" lade sig gøre. Skal altså også siges at jeg har gjort det med min xp home. Og Genzo kunne godt så.

Men jeg kunne kun 3 eller det var vidst nok 4 gange..

Nu er det vel osse lige så vigtigt at pointere at det måske er MULIGT, men absolut IKKE lovligt !

• Syntes bare det er mærkeligt. De sælger dem jo alle steder? Også uden pc.

Er der ikke andre der ved noget om det?

• jst har ret! Det har aldrig været meningen at OEM skulle installeres på mere end én PC, med XP har de (MS) dog ikke gået så højt op i det), men dette skulle efter sigende ændre sig med Vista!

/ask