E6300 overclock på luft!

• temp er lidt kritisk at måle. Jeg har prøvet at lappe 2 x E6600 og ved samme clock og alt det er der over 10c forskel.. Men har af erfaring fundet ud af at i mit tilfælde og vidst generelt overclocker de varme chips bedre end de kolde

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

• prøv F10 bios, den har min m8 bedst resultat i. Men din cpu og bundkort kan en del mere, ? om dine ram kan

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

• jeg havde min oppe på 3,35 ghz. kunne ikke få den til at boote højere oppe. fsb 1920/480.
    lavede superpi på 18sek. temps kan jeg desværre ikke fortælle dig. eller jo. 27 grader. men det var i et rum der var omkring 10 grader varmt og med gennemtræk udefra kl 1 om natten.. sååh. men det var med stock køler

C2D e6300, Asus P5N-E sli, 1024 mb Kingston KHX PC6400 sli ready, Asus X1600PRO.

• Jeg vil lige prøve at lægge F10 bios ind. Er der ikke et program til winxp som man kan bruge til at opdate bios på mit bundkort?
    Hvordan ændre jeg 2T til 1T i bios, syntes ikke jeg kan finde det nogen steder.
    Det er ved standard vcore den render 3 ghz, load temp er 41-43 grader og idle temp ligger på 31-33 grader. Everest er brugt til temp måling.

Henrik.C, kan du ikke fortælle hvilket bundkort og ram du har? Forskellen på 3 ghz og 3,35 ghz i superpi 1M er åbenbart kun 1 sek :hb:

• Hey PimpF, sorry at jeg afbryder, men har lige anskaffet mig samme board og cpu og RAM (6300, ds3 (rev. 3.3) og XMS2 6400 4-4-4-12)

Hvilken PSU har du? Og hvad er dine timings? Jeg kan nemlig ikke engang sætte den til 1:1 og 4-4-4-12 uden at den genstarter konstant

Jeg får meget lave Vcore-målinger og 12V er helt i skoven. 400W NorthQ (skal nok skiftes ud)

• 4-4-4-12 er bedre end 5-5-5-15 eller wa??? blir sq forvirret.

Antec P182
    XFX Nvidia 790i Ultra 3waySLI
    1000gb + 500gb Samsung hdd's
    Intel Core2Duo E8400 @ 3.8 Ghz
    Siberian Tiger II
    Corsair XMS3 DHX - 4gb DDR3 @1500 Mhz
    Asus GTX280

Originally posted by PimpF
    Jeg vil lige prøve at lægge F10 bios ind. Er der ikke et program til winxp som man kan bruge til at opdate bios på mit bundkort?
    Hvordan ændre jeg 2T til 1T i bios, syntes ikke jeg kan finde det nogen steder.
    Det er ved standard vcore den render 3 ghz, load temp er 41-43 grader og idle temp ligger på 31-33 grader. Everest er brugt til temp måling.

Henrik.C, kan du ikke fortælle hvilket bundkort og ram du har? Forskellen på 3 ghz og 3,35 ghz i superpi 1M er åbenbart kun 1 sek :hb:

Der er vist ikke noget der hedder 1T på et c2d bræt...

Omg...hvis everest viser 43 ved load skal du nok regne med temps omkring de 70 grader (et skud fra hoften). Brug core temp og husk at disable logging feature (ellers crasher den) eller brug TAT. De to varierer ikke mere end 1-2 grader fra hinanden.
    Everest kan ikke bruges til at måle cpu temps

• jo der er T1 på nvidia chipsets 650i/680i til intel lga775

Everest kan sagtens bruges, hvertfald Ultimate Edition, det måler nøjagtig som CoreTemp og TAT

Rettet en gang, sidst af hot_fifty ().

Originally posted by hot_fifty
    jo der er T1 på nvidia chipsets 650i/680i til intel lga775

Everest kan sagtens bruges, hvertfald Ultimate Edition, det måler nøjagtig som CoreTemp og TAT

det var pokkers, det gør den ikke hos mig, bruger også ultimat ed.
    Ville anbefale at prøve en at de to jeg nævner for sikkerhed

• Jeg har brugt Everest og coretemp på samme tid og de viste præcis de samme grader. Everest er skam pålidelig nok :cheers:
    Jeg har sat cpu temp warning i bios til 60 grader og den har aldrig lukket ned.

Originally posted by PimpF
    Jeg har brugt Everest og coretemp på samme tid og de viste præcis de samme grader. Everest er skam pålidelig nok :cheers:

Mærkligt det ikke funker hos mig...er i stockholm lige nu, kunne eller smide et screenshot af forskellen :crazyeyes:

Originally posted by DC-Freak

det var pokkers, det gør den ikke hos mig, bruger også ultimat ed.
    Ville anbefale at prøve en at de to jeg nævner for sikkerhed

Det er præcis derfor man ikke skal genralisere, men kommentere ud fra personlige erfaring med mindre man er helt sikker på den konklussion man er kommet til.
    Når det så er sagt, så viser Everest og CoreTemp det samme her.