#18 Billederne | Kostbart

  • | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • TNT
    Udmærket skud. Kunne godt tænke mig rosen var tættere på motivet.. Lige nu syntes jeg bare den er forstyrrende. En mere jævn baggrund kunne også have været godt.


    Angelus
    Fint billede taget i betragtning af det er er en mobil. Billede virker meget diset?


    ||TheiZ||
    Udmærket billede. Bare rigtig nedren at den der røde plet er på motorcyklen det er MEGET forstyrrende. Og endnu mere træls du ikke havde dit D50 med, så du kunne få lidt mere farve på himlen.


    Dumpen
    Det er lidt udbrændt i kanten ved det hvide. Fokus ligger bag ringen på skumgummiet. Hehe syntes godt du kunne have pudset ringen. Den ser nu noget rusten ud.


    Dare_Devil
    Hehe meget sjovt billede. Ærgeligt baggrunden ikke er mindre roddet.


    |Henrik|
    Meget lækker båd da:),.. Syntes det er lidt forstyrrende med så mange halve og hele master. Ved godt du ikke kan rykke dem :P.. "Spoileren" Er lige en anelse for lys.

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

  • Quote

    Originally posted by celfa


    |Henrik|
    Meget lækker båd da:),.. Syntes det er lidt forstyrrende med så mange halve og hele master. Ved godt du ikke kan rykke dem :P.. "Spoileren" Er lige en anelse for lys.


    Takker fot kritik. ;)


    ja masterne kan jeg ikke gøre så meget ved, og der var høj sol da jeg tog billedet, det resulteret i udbrændthed i den øverste del af båden jeg kunne ikke gøre så meget ved det, så jeg dæmpede lyset lidt i PS, så det kun er lige før det er udbrændt.

  • Claus det er et farligt billede, jeg får jo lyst til Cola hver gang jeg er det :finger:


    I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

  • Quote

    Originally posted by |Henrik|


    Takker fot kritik. ;)


    ja masterne kan jeg ikke gøre så meget ved, og der var høj sol da jeg tog billedet, det resulteret i udbrændthed i den øverste del af båden jeg kunne ikke gøre så meget ved det, så jeg dæmpede lyset lidt i PS, så det kun er lige før det er udbrændt.


    Ja det er sq ikke helt nemt. Men fang den en dag på vej ud af havnen eller sådan noget ;)


    Quote

    Originally posted by Don_Jabbe
    Claus det er et farligt billede, jeg får jo lyst til Cola hver gang jeg er det:finger:


    Blev desværre også nød til at drikke den bagefter:P Kunne ikke holde ud at kigge på den mere.



    Også vælter det da bare ind med kommentare 8o

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

    Rettet en gang, sidst af celfa ().

  • Quote

    Originally posted by celfa


    ||TheiZ||
    Udmærket billede. Bare rigtig nedren at den der røde plet er på motorcyklen det er MEGET forstyrrende. Og endnu mere træls du ikke havde dit D50 med, så du kunne få lidt mere farve på himlen.


    Jamen jeg takker også for kritiken, altid godt med noget god og konstruktiv kritik ;)


    Og ja det er ærgeligt med den røde plet, men igen det er kun min mobil, og kunne måske da også have fjernet den i Photoshop men besluttede mig for ikke at pille ved det :) og sidst men ikke mindst JA jeg var meget sur over jeg ikke lige havde D50'et med over skulderen hehe.

  • Lidt trist med de her photo opgaver, at der er manglene vuderinger af billederne fra trådens forfatter, det er jo hensigten med de her opgaver at der vil komme vuderinger af billederne, så jeg/vi kan lære noget nyt.
    Men mon ikke det skylles manglene tid.

  • Quote

    Originally posted by |Henrik|
    Lidt trist med de her photo opgaver, at der er manglene vuderinger af billederne fra trådens forfatter, det er jo hensigten med de her opgaver at der vil komme vuderinger af billederne, så jeg/vi kan lære noget nyt.
    Men mon ikke det skylles manglene tid.


    Du kunne jo evt. selv give en kommentar også ;) Men lære lige så meget af amatøre som øvede/prof.

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

  • Quote

    Originally posted by celfa


    Du kunne jo evt. selv give en kommentar også ;) Men lære lige så meget af amatøre som øvede/prof.


    Ja det kunne jeg såmen godt, men ved sQ ikke rigtig hvad jeg skal skrive om billederne, da de er lidt svære for mig at vudere.


    celfa, du kan da ikke mene at man lærer lige så meget ved en Amatør vudering som en øvet/prof vudering. :rolleyes:

  • Quote

    Originally posted by |Henrik|


    Ja det kunne jeg såmen godt, men ved sQ ikke rigtig hvad jeg skal skrive om billederne, da de er lidt svære for mig at vudere.


    celfa, du kan da ikke mene at man lærer lige så meget ved en Amatør vudering som en øvet/prof vudering. :rolleyes:


    Jo for tit går øvede/proffe fotografer ind og kigger meget på det tekniske og kvalitet. En amatør tænker oftere i om billedet er fangende, og noget i den stil.

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

  • Som den glade amatør jeg er, vil jeg da i hvert fald tillade mig at kommentere lidt. Om folk kan bruge det eller ej, er jo så op til dem selv ;)


    TNT
    Jeg synes billedet siger en masse, men som celfa er inde på, så kunne det være interessant med rosen lidt tættere på. Baggrunden ligner nervøst velour (er det det?) og er i mine øjne med til at understrege kærligheden i billedet.


    Angelus
    Billedet symboliserer ganske rigtigt noget kostbart, eftersom det er et billede af Danmark fra en af de pænere sider. Jeg er selv vild med sådanne landskaber. Det er dog en skam, at det vælter sådan på trods af, at vejen selvfølgelig er lige.


    ||TheiZ||
    Billedet fanger mig slet ikke. IMO er forgrunden alt for mørk og baggrunden alt for lys, men det kan også bare være mig der er vanskelig :D


    Dumpen
    Ringen ser ud til enten at være i kobber eller også er den bare ekstremt rusten. Generelt er det ikke et specielt heldigt mobilbillede, og viser desværre hvorfor kameratelefoner ikke er vildt gode. Men jeg kan godt lide, at du har tænkt over hvad der er kostbart for dig, det var jo også det der var meningen :)


    Dare_Devil
    Jeg kan rigtig godt lide dit billede. Det havde naturligvis været bedre hvis der kun havde stået øl og sodavand i baggrunden, og ikke alle de der tallerkner, men ellers fungerer det rigtig godt!


    celfa
    Man kan jo ikke andet end synes om det når gudedrikken bliver fotograferet :D Mine øjne bliver dog ret hurtigt draget mod det lys der bliver spejlet henover "coca" - det er lidt for kraftigt til min smag.


    |Henrik|
    Ganske fint billede, men skulle det være helt godt, så skulle båden være ude på havet :D

  • Quote

    Originally posted by Burger



    TNT
    Jeg synes billedet siger en masse, men som celfa er inde på, så kunne det være interessant med rosen lidt tættere på. Baggrunden ligner nervøst velour (er det det?) og er i mine øjne med til at understrege kærligheden i billedet.


    Tak for kommentarerne.


    Ja det er nervøst velour.


    Er desværre ikke god til at skrive om jer andres billeder, er jo helt ny i det her.

  • Quote

    Originally posted by Burger


    |Henrik|
    Ganske fint billede, men skulle det være helt godt, så skulle båden være ude på havet :D


    Tak for kommentaren :) men havde ikke lige nogen aftale med ejeren af båden om hvornår de sejlede videre. ;)

  • Ja, efter jeg havde indsendt billedet opdagede jeg at der var en funktion på min mobiltelefon der gjorde at billedet blev meget skarpere når man var tæt på :oops:

    Bundkort: MSI P35-NEO-F, Intel P35, LGA775
    CPU: Intel Core 2 Duo E6550, BOX, LGA775
    Grafikkort: ASUS Radeon HD 5830 1GB GDDR5
    Harddisk: Seagate 7200.10 160GB, 8MB

  • Quote

    Originally posted by Dumpen
    Ja, efter jeg havde indsendt billedet opdagede jeg at der var en funktion på min mobiltelefon der gjorde at billedet blev meget skarpere når man var tæt på :oops:


    Ja, det hedder Marco ( Makro ) :P

  • Det er skam ikke fordi jeg ikke vil komme med lidt input til jeres billeder men det har været en meget hektisk uge :)


    TNT
    Sådan nogle kan jo være en kostbar ting det er helt sikkert, både i sig selv og i hvad de symboliserer. Jeg syntes egentlig rosen bliver forstyrende og at det bliver mørkt i hjørnet er heller ikke så fedt.
    Tættere på og mere fokus på selve ringene tror jeg havde været en bedre ide.


    Angelus
    Puha nu har jeg vist knækket mig et par gange pga. søsyge. Ved ikke om et landskab er kostbart eller om jeg syntes det er så specielt en udsigt at den er et kostbart syn. Flot dansk sommervejr så meget er dog sikkert.


    ||TheiZ||
    Det her bliver for mørkt i mine øjne der er simpelthen for meget der er gået helt i sort så man mister detaljerne. Samtidig er solen udbrændt og trækker opmærksomhed selvom den ikke er interessant.


    Dumpen
    Kvaliteten er jo ikke så høj og ringen ligner noget der er rusten. Du kunne nok også have fundet en bedre måde at vise ringen end bare i dens æske.


    Dare_Devil
    Tjaa jeg ved ikke lige hvad jeg skal se som kostbart i det her billede. Teknisk set lidt rodet baggrund og måske lidt farvestik i billedet og kunne nok også klare lidt mere kontrast.


    celfa
    Tjaa det er jo ikke en ting jeg vil se som kostbar. Kan fåes allesteder koster ikke noget og ja jeg ved ikke lige hvad der er kostbart ved sådan en. Billedet har noget farvestik til den gule/orange side. Højlyset trækker også i øjne og kunne godt have været mindre kraftigt.


    |Henrik|
    Det er jo nok en temmelig dyr fætter du har fat i her :) Som burger skriver havde det jo været sjovere at se den i fuld fart på havet :) baggrunden på dit billede bliver lidt rodet og kunne nok have klaret en større blænde. Jeg går ud fra båden er hvid hvilket så betyder at du har lidt farvestik i den også.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Originally posted by _WHAT_


    |Henrik|
    Det er jo nok en temmelig dyr fætter du har fat i her :) Som burger skriver havde det jo været sjovere at se den i fuld fart på havet :) baggrunden på dit billede bliver lidt rodet og kunne nok have klaret en større blænde. Jeg går ud fra båden er hvid hvilket så betyder at du har lidt farvestik i den også.


    Takker :) , ja båden er hvid, men i og med at solen stod lige på båden, reflektere det blå vand på båden så det er forklaringen på at den ikke er hvid over det hele. :)