Skudning med luftgevær

• Hey Tweakers

Tænkte på, om der var nogen af jer der lå inde med viden om hvor man må affyre sit luftgevær.

Var nemlig inde og købe et i dag med en kammerat, men er kommet i tvivl om hvor man må skude.

Fx må vi godt gå ned til en mark ved fjorden og så at skyde lidt til måls eller er det ulovligt og skal al skydning foregå på en skydebane?

På forhånd tak. Hvis nogen kan finde paragraffer vil det være helt fint :)

• Hvis jeg husker rigtig må i KUN bruge den på privat grund med tilladelse af ejeren. Den må vist ikke bruges på offentlig grund.

[Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

• Det mener jeg også - I kan jo starte i de gamle's have... Jeg vil umiddelbart ikke anbefale af drøne rundt og knalde det af hvor som helst, da haglene er noget af en belastning for miljøet. Jeg vil derfor anbefale jer at skyde et sted hvor der er fliser (så I let kan feje stumperne sammen igen) eller bruge en hagl opsamler. De koster ikke alverden, og gør det også noget sjovere at skyde, da man kan høre at man rammer (plus at den godt kan være svær at ramme på distancen). Har selv skudt rigtig meget efter sådan en - kunne stå en hel dag og forsøge at slå min egen score på 10 skud. Alternativt kan I også investere i et par pile, der også er super sjove at skyde med.

Intel Core 2 Duo E6600 @ 2,8 GHz * Asus P5N32-E/SLI, Nforce 680I * Antec Performance One P180-EU * Cellshock 2048MB Kit DDR2-800 CL4 * MSI 5770 HAWK * Corsair HX620W *
    1 x WD Raptor 150GB * 2 x WD HD 1500 GB, SATAII * Corsair Hydro Series H50 * Logitech Ultra-X Flat * Dell 20'' 2007WFP * Logitech Z-2300

• Man behøves ikke jagttegn til luftgevær sålænge man kun bruger det på privat grund som sagt tidligere..

//Out - EcoPa

• Så længe man skyder på privat grund kræves der ikke jagttegn til luftgevær.

[Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

• Med jagttegn kan man bruge luftgevær på jagt til nogle dyr ihvertfald. Men det skal være et luftgevær der er godkendt til det.

- Anders

---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------