Man kunne vel ikke overtale dig til at prøve 7 i multiplier, og se hvor højt fsb/ram kan nå ?

P35 OC resultater
-
-
Originally posted by Svan
Fordi at Guru3d har et Intel Road map er det jo ikke sikkert det ender sådan alligevel...det var da utroligt, hvorfor kommenterer du alt hvad jeg skriver ?
hvis nu du kigged på artiklens dato (March 12, 2007) og læste artiklen
så kan du jo nok regne ud at den er.. right on the money -
Jeg har lige prøvet med 7, men eftersom mine RAM ikke er de vilde stoppede legen ved 475 og jeg ved ikke hvad jeg skal ændre på for evt at få det højere.
Lige pt kører den 457x8 = 3650 med 4x Orthos prime. 2 CPU stress test og 2 MEM, hvilket den får lov at køre med natten over. Den har kørt 15 min og tvivler meget på den failer. Det må siges at være det mest stabile board jeg har haft mellem fingrene. Har noget kørt 5 min vil det også fortsætte med at køre. Ja, nu skal jeg passe på jeg ikke brænder nallerne, men 7 9 13...
-
okay. 475 er da også en slags oc
hvad angår stabiliteten - rigtig, for det meste kommer fejlen meget hurtigt. Men jeg har nu oplevet at det tog dual prime 20 minutter at lave fejl engang (athlon xp med dårlig ventilation)
-
Originally posted by Søndergård
Det var sq meget belejligt. Checkede lige GB hjemmeside og igår kom der en BIOS opdate der rettede noget med rammene. Nu har jeg ikke RAM problemer mere og kan forløbigt dual prime ved 3,7GHz - dog bliver den næsten 65 grader så tror sq bare jeg udnytter at jeg kan oc mine RAM nu og så vælger 457x8 = 365xMhz. Her kan den holdes nede på 1,5v og ca 60 grader så det er fjong.65 er da ikke galt ?
-
Originally posted by DonRon
det var da utroligt, hvorfor kommenterer du alt hvad jeg skriver ?
hvis nu du kigged på artiklens dato (March 12, 2007) og læste artiklen
så kan du jo nok regne ud at den er.. right on the money1. Jeg kommentere næsten alt hvad der bliver skrevet som er interessant
2. Kommentere hvis det er forkert
3. Har sku set at ting bliver dyrer end Intel/AMD/Nvidia/ATI siger.... ikke at det derfor ender sådan....
-
nice MB må jeg sige. 70 load er der hvor jeg sætter grænsen til 24/7. Og for 24/7 stabilitet kører jeg altid bare Orthos Blend som giver et overall blik om stabilitet. Jeg synes hvis man kører for mange ting på en gang, nedprioteres nogle, hvilket ikke er fedt IMO.
Men nice MB og nogle pænt gode cpuer du har
-
Ok, well nu har den klaret sig igennem min Quad stress test over 8 timer. Men hvis 65 ikke er på smertegrænsen har jeg jo lidt at finjustere på...
-
Originally posted by neiro
okay. 475 er da også en slags ochvad angår stabiliteten - rigtig, for det meste kommer fejlen meget hurtigt. Men jeg har nu oplevet at det tog dual prime 20 minutter at lave fejl engang (athlon xp med dårlig ventilation)
Jah, det er ikke batmand ram jeg har -det er jeg klar over
Men du skal da være velkommen til at sende nogle jeg kan teste med
Anyway så tester dette review boardet til 525fsvb (Dog med en , som man ikke helt kan sammenligne med ifl. Hot_Fifty - noget med E6600 går knap så højt...
-
Rimlig nice oc hvor meget var det du nåede før hen??
-
Hvad mener du med hvad jeg nåede før? Jeg har ikke tidligere haft et bundkort der kunne oc en C2D CPU. Hvis du mener før BIOS updaten, så kunne jeg max komme over 412fsb (Ihvertflad med de hurtige indstillinger jeg havde lavet). Efter BIOS opdateringen lander jeg et sted omkring 475fsb, men her er det uden tvivl mine RAM der står af.
Hele vejen igennem har det været et extremt nemt board at lege med. Det brokker sig sq aldrig, og hvis det har gjort er det altid sket inden for 5 min..
-
Nice BIOS update... dine ram er de samme som mine ikke? For kører du dem så på CAS5 eller CAS4?
-
Jo det er de samme. I mit gamle system kørte de bare 333Mhz og derfor ved C4. Ved første ustabilitet som jeg oplevede ved 475 kørte de CAS5. HVis dine kan OC til 500, så passer det vel meget godt med at mine begynde at vise ustabilitet ved 475 uden ændringer. MEn det kan da evt. blive et projekt at få dem stabilt ved 500, men nu har jeg ikke lavet meget andet at rode med systemet hele weekenden, så nu må det stoppe. For et par dage that is
-skal have optimeret mit vand og få de 3,7ghz til 24/7 i hus
btw, der er både en gigabyte og en intel raid controller på boardet, vil det sige at jeg også kan lave raid med mine lagerdiske, når jeg i forvejen kører med raid på mine raptor diske? dvs 2x raid
-
Det vil jeg tro. Gigabyte's raid virker dog kun på 1 bestemte af portene. Den har de sansynligvis tilføjet for at overgå konkurrenterne - chipsettet supporter jo kun 6 porte.
ps. hvad angår temps - rigtig de cpu'er kan tåle mere, men tænk på det bliver sommer en dag. Gå ikke helt til grænsen nu, eller du opdager sommeren før du kommer udenfor! højere ambient= højere cpu
-
Originally posted by neiro
Det vil jeg tro. Gigabyte's raid virker dog kun på 1 bestemte af portene. Den har de sansynligvis tilføjet for at overgå konkurrenterne - chipsettet supporter jo kun 6 porte.ps. hvad angår temps - rigtig de cpu'er kan tåle mere, men tænk på det bliver sommer en dag. Gå ikke helt til grænsen nu, eller du opdager sommeren før du kommer udenfor! højere ambient= højere cpu
True, men det lader jeg i første omgang blæserne om. Bundkortet styrer selv rpm til mine 2 stk 120mm som køler på radiatoren. Hvis det ikke er tilstrækkeligt må jeg hellere skifte den radi...
Indtil videre regner jeg med at kunne hente en hel del grader pga:
Systemet er fyldt med grums og snask. Jeg tør slet ikke tænke på hvordan kølehovedet ser ud indeni.
Radiatoren kan man ikke se igennem for støv, så det må være meget begrænset hvor meget blæserne kan skubbe igennem den.
Kølehovedet er ridset som bare pokker, men jeg har fundet en masse grej min far bruger til sine modelfly. Regner med det bliver næste weekends projekt..
Desuden kommer der også Coollaboratory Liquid Pro på som er extremt godt ledene. Go home Artic Silver 5.
Test: 5 Grader mindre end AS5
-
jeg har ramt 92 ifl. CoreTemp 0.94 uden cpuen throllede samt den gik ikke ned. men vi er da enige om det ikke er sundt.
alt over 3,6 er nice
ps. skal tråden ikke flyttes over i overclock & køling
Bare pas på Søndergaard. der skal kun en dråbe Coolabory Pro på og så skal du smørrer det ud. Er der for meget på resikere du at de løber ud og kan brænde andre ting af, såsom gfx. En har fra forummet gjorde således:(
-
Originally posted by hot_fifty
jeg har ramt 92 ifl. CoreTemp 0.94 uden cpuen throllede samt den gik ikke ned. men vi er da enige om det ikke er sundt.alt over 3,6 er nice
ps. skal tråden ikke flyttes over i overclock & køling
Bare pas på Søndergaard. der skal kun en dråbe Coolabory Pro på og så skal du smørrer det ud. Er der for meget på resikere du at de løber ud og kan brænde andre ting af, såsom gfx. En har fra forummet gjorde således:(
Joo har godt tænkt på det, men det må admins om -desuden er jeg færdig med at prale
Men som konklusion på det hele vil jeg bestemt anbefale dette kort!
Pros:
Fantastisk OC
Stabilitet
Ingen grund til at køle chipset yderligere (Selv når jeg giver det næsten max spænding)
Nem BIOS med meget høje spændings muligheder. Har endnu ikke haft brug for at cleare CMOS. Dual BIOS
Indtil videre ingen bugs, og medfølgende BIOS fungere fint. Dog BIOS F4 over 412fsb ved mit tilfælde.
Overraskende godt lydkort m. bl.a. DTS - Dog måler det sig ikke med X-Fi eller lign.
Pris ca 1200Cons:
Hmm... "Middel" bundle..
Kun ét netværksstik
Og jo (GrillRotten), jeg må erkende at der ikke er vandvittigt meget plads omkring sokkel. Self. rigeligt til vand, men kan godt forestille mig de helt grande kan have problemer. -
ville du mene der kunne sidde en TR ultra 120 extreme uden at være i vejen? og hvorfor tog du egentlig ik bare ds3 ? de extra heatpipes på vrm fylder jo bare
-
Ja TR 120 og extreem kan sagtens sidde der vil jeg mene. De er jo høje og slanke.
DS3 overvejede jeg også fordi jeg ville have vand på chipsettet. Dog valgte jeg DS4 fordi det havde køling på mosfets og andet. Ideen var at jeg ville rykke det hele af og smide vand på chipsettet, men ville holde muligheden for at chipsettet var kølet tilstrækkeligt, åben. Det har vist sig at køle tilstrækkeligt, så nu er jeg da glad for at jeg har køling på mosfets og vrm eller hvad du kalder det.
-
hi søndergård hvordan updated du biosen
(har ikke noget floppy, og vil heller ikke ha` det)og hvordan ser det ud hvis man vil ændre ram deviderne
er det lige så nemt som her..[Blocked Image: http://www.virtual-hideout.net/reviews/Mushkin_XP2-8500/mushkin15.jpg]
thx