Hvilken køler til 300kr?

• Ja, jeg har kigget lidt på Scythe Infinity men det er ikke lige frem de allerbedste reviews den får?
    Hvad kan i anbefale? Jeg har en CNPS9500 i øjeblikket... og den skal sidde på en E4300 som er OC'et til 3.3Ghz.. :9xo

• Men er den mere effektiv end 9500CNPS?

Nu kan jeg se, at du har samme kabinet som jeg. Jeg kan også se, at du har sat 2 blæsere på din Infinity. Men hvordan skal jeg vende den mht til airflow osv? Er det smart at sætte 4 blæsere på (hvis der altså er plads?

Kunne godt tænke mig at høre folks erfaringer med netop det kabinet og de satans store scythe kølere.. :9xo

• Jeg har ikke særligt meget erfaring med køling, men at sætte fire blæsere på tror jeg ikke er nogen god ide. De ville blæse imod hinandens retninger. Men jeg ved som sagt ikke særligt meget om det.

Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

• du kan vende blæserne så 2 blæser ind og 2 ud, men i et p180 kabi sidder der 2 blæsere meget tæt på som hiver luft ud, hvorfor jeg ikke tror der er meget at hente ved 4 blæsere.

Mine 2 puster luft igennem Scythen. En som sidder forneden og en til højre på køleren.

EDIT: Har hørt at man kan køre uden blæser med en ninja eller Infinity, hvis man ikke oc'er med det kabi, har dog ikke testet det...

• jeg har de her 2 til at ligge:
    CPU køleren:
    Arctic Cooling Freezer 7 Pro (775)

Gfx Køleren:
    ZALMAN VF900-Cu LED

hvis du kunne være interessert i dem, så PM mig ;)

• Min nuværende Zalman er både mere støjsvag og mere effektiv end den artic cooler...
    Har haft den før og den blev kasseret.... og det var en CPU køler jeg ville have, ikke en GFX køler :cheers:

Så de begge blæsere.. blæser den samme retning hen mod kabinet køleren og luften bliver blæst ud af kabinetet ik?

Jeg har ikke lyst til at køre passivt, da jeg OC'er .... og jeg er heller ikke allergisk overfor lidt støj... :9xo

• Min nuværende Zalman er både mere støjsvag og mere effektiv end den artic cooler...
    Har haft den før og den blev kasseret.... og det var en CPU køler jeg ville have, ikke en GFX køler :cheers:

Så de begge blæsere.. blæser den samme retning hen mod kabinet køleren og luften bliver blæst ud af kabinetet ik?

Jeg har ikke lyst til at køre passivt, da jeg OC'er .... og jeg er heller ikke allergisk overfor lidt støj... :9xo

• Hvilke reviews er det, der ikke ikke skamroser Scythe Infinity ? Jeg har lige selv købt en Asus Silent Square, og i den anledning læst et hav af reviews, og stort set alle roser Infinity. I gruppetest ligger den ALTID i toppen.

"I reject your reality, and substitute my own."

Tillid er godt, kontrol er bedre.

• Infiniti fra min side også... Den kan sit kram, men fuck et monster, blev godt nok bange da jeg hæv den op af kassen...

- MSI GT70 2PC DOMINATOR
    - Intel PM87
    - Intel Core I7-4810QM 2,8Ghz
    - 1x8196 Kingston PC12800 Ram DDR3 800Mhz / 11-11-11-28
    - nVidia GTX870 (941-2500)@(1010-3100)
    - 256GB Samsung EVO840 (C+E) / 1000GB HGST 7200 rpm (D) / 3TB Seagate (Extern)
    - 17,3" Widescreen 1920x1080/60Hz / 180Watt PSU / Logitech G3

• Den aller bedste luftkøler du kan få pt er en ThermalRight Ultra 120 / eXtreme.. de koster dog også 428/499 kr så det er over dit budget. Vil mene at en Infinity er det bedste valg hvis du ikke har råd til at gå over 300 kr.. ellers skal du se om du kan finde en brugt Ultra 120 til omkring de 300 kr.. Der er bare ikke så mange til salg, da det som sagt er svært at finde en bedre køle løsning

• Hvis du kan støve en Tuniq Tower 120 op, er det bestemt heller ikke det værste.
    Jeg købte min hjem fra england for omkring 350 incl forsendelse, og den slår infinity i tests.

I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240

• Åndsvagt... så glemte jeg self link i mit forrige indlæg

http://peecee.dk/index.php?lid=1&aid=1&pid=2&loadid=42504

Er det sådan du har gjort med blæserne, Achim-Muma?

De sorte streger er så luften og den sorte "krog" lige ved ordet "Visning" er kabinet blæseren?

Til jer andre der lige har postet, tak for jeres svar, jeg prøver at kigge på det... har faktisk læst massere af reviews af ULTRA 120, men den er desværre lidt for dyr... :boxed:

• Yes, begge blæsere blæser ind i køleren. den kabiblæser du har tegnet er den blæser som er bag på kabi. Har ikke lige testet hvormeget den giver. den ekstra blæser som jeg har sat på er en Antec blæser hvor du kan styrer hastigheden ala dem som sidder i dit kabi.