blog: photoshop tutorial

• Så har jeg været lidt aktiv igen og har fået langt et nyt tutorial online i min blog.

Denne gang ser jeg på hvordan man laver et billede sort/hvid men beholder en del af billedet i farver.

Der er tale om en meget nem og hurtig måde at arbejde på.

Kig ind på http://www.theis.dk/blog og bliv lidt klogere :)

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Kan se nogen af jer har været inde og kigge håber da der var noget i kunne bruge til noget :)

Originally posted by |Henrik|
    Super, Keep up the good work. :9xo

Hehe tak undrede mig bare lige over der ikke var kommet en eneste kommentar for jeg kan da se der er en del som har været inde på siden og kigge :)

Originally posted by _WHAT_

Hehe tak undrede mig bare lige over der ikke var kommet en eneste kommentar for jeg kan da se der er en del som har været inde på siden og kigge :)

Sådan synes jeg bare generelt det er blevet her på tweak.

Men er enig med Henrik ;)

Originally posted by Zaxzz
    Det virker ikke hos mig, og jeg gør det 100% efter tutorialen... Hvad gør jeg forkert?

Hvis du gør det 100% efter den så ville det virke. Hvor går det galt i forløbet så skal jeg prøve at hjælpe dig.

• Hvis jeg vælger "Opløs" i stedet for "Normal", så virker det som det skal :boxed:
    Det var løgn og latino, jeg skulle bare vælge et eller andet, som "Opløs" osv., også bare gå tilbage til "Normal", så virkede det. :cheers:

• Ved ikke lige hvad du har haft rodet med men jo det virker også i cs2 som du jo også er kommet frem til. En helt anden ting det kan godt være en fordel at kører med en engelsk photoshop når du kigger tutorials da langt de fleste bruger engelske betegnelser.

Originally posted by _WHAT_
    Ved ikke lige hvad du har haft rodet med men jo det virker også i cs2 som du jo også er kommet frem til. En helt anden ting det kan godt være en fordel at kører med en engelsk photoshop når du kigger tutorials da langt de fleste bruger engelske betegnelser.

Ja, det fandt jeg vist ud af. Kan man indstille sproget nogen stedet?

• Til en anden gang. Det har vel ikke bare været fordi du ikke har markeret (og derved tegnet i) det forkerte lag. Hvis det ikke er masken i Hue/saturation laget der er aktivt, vil det jo ikke hjælpe noget at "male" ....

/ask